عمومیمطالب برتر

چرا باید هر سال کولر گازی خود را سرویس کنیم ؟

چرا باید کولر گازی خودچرا باید کولر گازی را سرویس کنیم؟

بدون تردید، سرویس به صورت منظم و مستمر، در افزایش طول عمر و ارتقای راندمان و بازدهی سیستم نقش برجسته و بارزی ایفا می کند. به عبارت دیگر، یکی از پیش شرط های اصلی برای افزایش توان و قدرت و و جلوگیری از خرابی قطعات، به سرویس کولر گازی اختصاص پیدا می کند. علاوه بر این، سرویس دوره ای و بهینه سیستم، مانع از تحمیل هزینه های اضافی و گزاف به مصرف کننده می شود.

در پاسخ به این سوال که چرا باید کولر گازی را سرویس کنیم باید خاطر نشان نمود کولرهای گازی به علت کارکرد مستمر در فصل گرم تابستان، به تدریج دچار کاهش راندمان و کارایی می شوند. در صورت عدم توجه به این موضوع، علاوه بر بروز اختلال در کارکرد بهینه دستگاه، اجزا و قطعات داخلی سیستم با مشکلاتی مواجه می‌گردد.

بر همین اساس، برای کارکرد درست و جلوگیری از بروز مشکلات و ایرادات فنی، سرویس دوره ای، ماهیانه و سالیانه کولرهای گازی، ضرورت و اهمیت پیدا می کند. با انجام سرویس های دوره ای، خیال مصرف کننده بابت عملکرد مطلوب و درست دستگاه راحت و آسوده می شود.

لازم به ذکر است که سرویس دوره ای سیستم های تهویه مطبوع از نوع کولر گازی، ضمن افزایش بهره وری دستگاه، در کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی و برق، کمک شایانی می نماید. این امر کاهش چشمگیر هزینه های مصرفی و اقتصادی کاربران را به دنبال دارد.

ضرورت سرویس به موقع کولر گازی

در مقوله چرا باید کولر گازی را سرویس کنیم باید به این نکته اشاره نمود که عدم سرویس به موقع کولر گازی، مشکلات و معضلات مختلفی را برای سیستم ایجاد می کند. خاموش شدن ناگهانی و یکباره دستگاه، از کار افتادن عملکرد کمپرسور، توزیع هوای گرم در فضای داخلی، کاهش توان و قدرت خنک کنندگی، افزایش سطح صدا و تولید سروصدای غیر معمول، برخی از مشکلات عدم انجام سرویس کولر گازی به شمار می رود. بنابراین، سرویس کولر گازی از راهکارهای کاربردی و مقرون به صرفه برای به حداقل رساندن مشکلات دستگاه در حین انجام فرآیند سرمایش و گرمایش می باشد.

کولرهای گازی از جمله سیستم های تهویه مطبوع پرطرفدار و در عین حال محبوب، در میان خریداران محسوب می گردد. استفاده از قطعات باکیفیت و معتبر در ساختار داخلی این دستگاه ها، هوای مطبوع و مطلوب و سالم را برای افراد با خود به ارمغان می آورد. برخورداری کولر گازی اسپلیت از ظرفیت سرمایشی و گرمایشی متنوع، قابلیت نصب و استفاده از این دستگاه را در سازه ها و پروژه های مختلف، به سادگی فراهم آورده است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ایجاد تهویه مطبوع در فضا، از مهم ترین اهداف استفاده از اسپلیت و کولر گازی تلقی می‌گردد.

نحوه سرویس کولر گازی

نظافت و شستشوی اجزای داخلی

یکی از مهم ترین اقدامات در جهت سرویس اسپلیت و کولر گازی، تمیزی و نظافت اجزا و قطعات داخلی سیستم می باشد. متاثر از گذشت زمان، آلودگی ها و ذرات ریز و گردوغبار موجود در هوا بر روی اجزای داخلی دستگاه مانند فن های دمنده و اواپراتور و کندانسور جمع می شود.

تجمع آلودگی ها بر روی این قطعات موجب کاهش کارکرد و بعضا خرابی و معیوب شدن قطعات و متعلقات کولر گازی می شود. بر همین اساس، می بایست نسبت به تمیزی و نظافت و زدودن گردوخاک ایجاد شده بر سطح اجزای سیستم اقدام نمود. با شستشو و نظافت دستگاه، ضمن کاهش قابل توجه مصرف انرژی، طول عمر مفید و بهینه اسپلیت افزایش پیدا می کند.

بررسی فیلتر تصفیه هوا

در ادامه مقوله چرا باید کولر گازی را سرویس کنیم ارزیابی فیلترهای تصفیه کننده هوا از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. فیلتر تصفیه هوای کولر گازی از قطعات مهم و حائز اهمیت موجود در ساختار این مدل از سیستم های تهویه مطبوع قلمداد می گردد. وظیفه اصلی و عمده این قطعه جذب و فیلتراسیون ذرات و کلیه آلودگی های موجود در هوا می باشد.

کارکرد مداوم فیلتر هوای دستگاه موجب جذب انواع آلاینده ها بر سطح آن می شود. در نتیجه این امر کارکرد و کارایی این قطعه به تدریج کاهش پیدا می کند. به همین جهت، با بررسی فیلتر دستگاه به صورت ماهیانه می توان از کارایی و کارکرد بهینه این بخش اطمینان حاصل کرد. همچنین، در صورت فرسودگی فیلتر تصفیه کننده، تعویض و جایگزینی آن با مدل نو، لازم و ضروری می شود.

در ضمن، اطمینان حاصل کردن از اندازه و میزان بودن دستگاه نیز در این زمینه از مؤلفه های بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می گردد. کاهش یا تخلیه گاز مبرد، می تواند سیکل سرمایش و گرمایش و توان و قدرت برودتی سیستم را با اختلالات جدی همراه سازد.

مهم ترین مزایای سرویس کولر گازی

با مروری بر مزایا و فواید سرویس سیستم های تهویه مطبوع، پاسخگویی به سوال چرا باید کولر گازی سرویس کنیم، راحت تر می شود. افزایش کارکرد و راندمان سیستم، به انضمام افزایش طول عمر قطعات و متعلقات را می‌توان از مهم ترین مزیت های انجام فرآیند سرویس کولر گازی برشمرد

مضاف بر این، سرویس به موقع کولر گازی کاهش مصرف انرژی و برق را با خود به دنبال دارد.

یکی از دلایل مهم افزایش مصرف انرژی دستگاه و به تبع آن، بالا رفتن هزینه های مصرفی را باید در عدم انجام سرویس به موقع سیستم جستجو نمود. ناگفته نماند که سرویس دوره ای کولر گازی مانع از خرابی و آسیب دیدن قطعات حائز اهمیت دستگاه می شود. برای راهنمای بیشتر می توانید به  https://www.tehranservic.com/air-conditioner/ac-service/ مراجعه کنید.

مؤلفه های مؤثر بر هزینه سرویس کولر گازی

در پایان مبحث چرا باید کولر گازی را سرویس کنیم به بررسی عوامل تاثیرگذار بر هزینه نهایی سرویس کولر گازی می پردازیم. به طور کلی، هزینه سرویس سیستم های تهویه مطبوع متغیر و متفاوت می باشد.

یکی از مهم‌ترین عوامل در زمینه هزینه سرویس کولر گازی به نوع و مدل دستگاه مربوط می شود. همچنین، نوع خدمات انجام شده می تواند هزینه سرویس دستگاه را با نوساناتی همراه سازد.

کولرهای گازی متناسب با نوع و مدل و مساحت فضا و سازه، در ظرفیت های هوادهی متنوع طراحی و تولید می شوند. از سوی دیگر، بازه زمانی مناسب برای انجام فرآیند سرویس این مدل از سیستم های تهویه مطبوع، هر شش ماه یک بار می باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا حتماً (حتماً و حتماً) باید کولر گازی خود را سرویس کنید. مطالعه دقیق این راهنما به شما کمک می‌کند مزایای این سرویس دوره‌ای کولر گازی را بدانید، یاد بگیرید که چطور می‌توانید تشخیص بدهید که زمان اینکار رسیده است و نکات مهم هنگام سرویس کردن کولر گازی را یاد بگیرید. احتمالاً شما هنوز روزی که کولر آبی خود را با کولر گازی جایگزین کردید را به یاد دارید. این روز احتمالاً برایتان لذت‌بخش بود. دیگر خبری از کولر آبی دردسر ساز شما نبود. همان کولر آبی که در ذهن اکثر ما با تصویر پدرهای همیشه در صحنه گره خورده است. شما هزینه زیادی برای خرید این کولر گازی کردید. و امروز باید مطمئن شوید که به خوبی از آن نگهداری می‌کنید (به خصوص که در حال حاضر قیمت یک کولر گازی نو واقعاً نجومی است.)

چرا سرویس کردن دوره‌ای کولر گازی جزو واجبات است؟

کولر گازی هم مانند هر وسیلۀ دیگری بعد از مدتی استفاده، در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرد و ممکن است کارایی آن نسبت به قبل کاهش پیدا کند. به همین دلیل توصیه هر متخصصی به شما،   است. شما که دلتان نمی‌خواهد به جای پرداخت هزینه اندک سرویس کولر، مجبور به پرداخت هزینه برای خرید کولر دیگری شوید؟! پس حتماً باید مطمئن شوید که کولر گازی شما به خوبی سرویس شده و سر حال است. این کار 4 مزیت اساسی برای شما دارد:

در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود

کولر گازی‌ها معمولاً مصرف برق بالایی دارند. (توصیه ما این است که اگر قصد خرید کولر گازی را دارید، حتماً مدلی را بخرید که برچسب استاندارد مصرف انرژی را دارد.) وقتی که کولر گازی در وضعیت نامناسبی باشد، این مصرف حتی بیشتر هم خواهد شد. پس پیشنهاد ما این است که حتماً کولر گازی خود را سرویس کنید. به این ترتیب، پول برق کمتری هم پرداخت می‌کنید و در نتیجه، این معامله به سود شما تمام شده است. و برای کاهش هزینه‌های قبض برقتان، پیشنهاد ما به شما این است که مقاله  را مطالعه کنید.

بوی نامطبوع کولر گازی شما از بین می‌رود

گاهی پیش می‌آید که بعد از مدتی، کولر گازی شما بوی بدی را در محیط پخش کند. این مساله نشان‌دهنده این است که کولر گازی شما به سرویس نیاز دارد و وقتش رسیده که فکری به حال این موضوع بکنید.

طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا خوهد کرد

اگر که کولر گازی شما قدرت سابق را ندارد، پس نیاز به سرویس شدن دارد. شما باید این سرویس را جدی بگیرید، چرا که اگر در این حالت به کار کشیدن از کولر خود ادامه بدهید، طول عمر آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

آموزش سرویس کولر گازی | سرویس کولر گازی پنجره ای

در سرویس کولر گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر با سرویس کولر گازی آشنا نیستید و قصد دارید این کار را به دست تعمیرکاران مجاز بسپارید، بد نیست این نکات را یادتان باشد:

  1. شارژ گاز اسپیلت کولر باید آزمایش شود و تعمیرکار فقط در صورت نیاز باید برای شارژ مجدد اقدام کند (معمولاً اگر گاز کولر نشتی نداشته باشد، یک بار سال یا هر دو سال یک بار برای شارژ مجدد آن کافی است.)
  2. هنگام سرویس، حتماً پنل داخلی و پنل خارجی () کولر باید شستشو داده شود.
  3. فیلتر هوا باید عوض شود؛ چون با جمع شدن گرد و غبار و آلودگی‌ها در فیلتر کولر، عبور هوای صاف و خنک سخت خواهد شد.
  4. سیم‌پیچ‌های کولر باید تمیز شوند؛ با توجه به قرار گرفتن دستگاه کمپرسور در محیط بیرونی، احتمال نشستن گرد و خاک روی سیم‌پیچ‌ها زیاد است. این امر موجب کاهش توانایی کولر در جذب حرارت از سیم‌پیچ‌ها می‌شود و مصرف برق را بالا می‌برد.

فکر می‌کنید وقت تعمیر کولر گازی شما رسیده است؟

امیدوارم آنچه که گفته شد، شما را نسبت به اهمیّت سرویس شدن کولر گازی آگاه‌تر کرده باشد. باور کنید که هزینه سرویس و نگهداری کولر گازی در مقایسه با هزینه‌های اضافی برق که قرار است بابت مشکلات کولر خود بپردازید بسیار کمتر است. در واقع، با سرویس درست کولر در ابتدای هر تابستان تا 25% در هزینه برق مصرفی صرفه‌جویی خواهید کرد. و اما یک نکتۀ مهم را فراموش نکنید: سرویس کولر گازی کاری است که بهتر است به دست متخصصان و شرکت‌‌های قابل اعتماد انجام گیرد. ما در شرکت گلدیران این خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه می‌کنیم و همه روزه، حتی روزهای تعطیل در کنار هموطنان عزیز خواهیم بود. پس اگر کولر گازی شما بوی بدی در محیط پخش می‌کند، قدرت آن نسبت به روز اول کمتر شده است، صدای عجیبی می‌دهد (یا هر مساله دیگری که شما را نسبت به کارکرد آن حساس کرده) حتما به کارشناسان ما اطلاع دهید.

آیا کولر گازی ال جی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره و راهنمایی برای بهترین خرید با شماره های زیر تماس بگیرید

جهت اطلاع از منبع کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا