عمومیمطالب برتر

علت خیس شدن و عرق کردن سرامیک چیست؟

کی از شایع ترین مشکلات خانه ها رطوبت است که باعث تخریب ساختمان و بیماری برای افراد آن خانه می شود. بدترین نوع رطوبت، نم کشیدن زیر کاشی و سرامیک کف است. برای رفع رطوبت کف و دیوار خانه به خصوص در مناطق مرطوب خانه مثل آشپزخانه، حمام و دستشویی از فن و تهویه استفاده کنید. هم چنین مطمئن شوید فن سالم باشد و هوا را به سمت بیرون می برد. فرو ریختن گچ و تغییر رنگ دیوار و کف از نشانه های رطوبت در خانه است. کاشی آشپزخانه از مهمترین متریال مصرفی در دکوراسیون آشپزخانه است که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای اطلاع از قیمت کاشی آشپزخانه با کاشیران همراه باشید.

علت نم کشیدن سرامیک

هنگامی که لوله کشی ساختمان قدیمی باشدممکن است لوله ها ترک بخورد و نشتی بدهند. نشتی لوله های ساختمان باعث ایجاد نم در ساختمان می شود. اما از کجا نشتی لوله آب را تشخیص دهیم؟
لک های قهوه ای و تیره روی سطح دیوار، برآمدگی سطح کاغذ دیواری، برآمدگی گچ دیوار نشانه های وجود رطوبت در خانه است .حالا عواملی که باعث به وجود آمدن این نشانه ها شدند را به شما توضیح می دهیم.

عوامل نم و رطوبت در خانه

نم و رطوبت ناشی از ترکیدن لوله: تمام لوله های ساختمان از داخل دیوار و سقف عبور می کنند که با گذشت زمان و قدیمی شدن لوله ها احتمال ترکیدن و نشتی دادن آن ها زیاد می شود. ممکن است نشتی لوله ها تا زمان زیادی نمایان نشود و همین باعث تخریب جبران ناپذیری می شود.
عایق کاری نادرست سقف، دیوار، کف: آشپزخانه، حمام و دستشویی از جاهای مرطوب خانه است که باید با مواد با کیفیت ایزوگام شود تا از گسترش رطوبت جلوگیری کند. اگر عایق کاری خانه با مواد بی کیفیت انجام شود به مرور زمان نم میگیرد و تخریب می شود.کاشی ها از جنس لعاب ضد آب هستند که نم نمی گیرند ولی بند کشی بین کاشی ها به مرور زمان با استفاده از مواد شوینده و شسته شدن با آب از بین میرود و همین باعث نم کشیدن سرامیک می شود. شما با استفاده از دوغاب می توانید درز بین کاشی ها و سرامیک را پر کنید. هم چنین شیب بندی نادرست خانه ها، نفوذ آب باران، و مشکل در سیستم لوله کشی مثل نصب نادرست سیفون دستشویی و روشویی می تواند عامل ایجاد رطوبت در خانه شود.

نم زیر سرامیک

بسیاری از خانم ها همه روزه حمام، دستشویی، آشپزخانه و دیوار ها را پاک می کنند به همین دلیل به مرور زمان باعث از بین رفتن عایق و بند کشی سرامیک و نم گرفتن خانه می شوند. برای جلوگیری از رفع رطوبت در خانه تا حد امکان شست وشو دیوار را با پارچه خشک و حمام و دستشویی را هفته ای یک بار با مواد شوینده ضعیف بشویید یا هرشش ماه یک بار بند کشی بین سرامیک های خود را دوغاب کنید.

علاوه بر این از سالم بودن لوله کشی های ساختمان مطئن شوید. اگر لوله ها قدیمی باشد سعی کنید با لوله های جدید تعویض نمایید. هرچه لوله ها و شکل لوله کشی استاندارد باشد، خراب شدن و نشتی دادن لوله ها کمتر می شود. امروزه دستگاهایی تولید شده است که بدون تخریب ساختمان منشا رطوبت را تشخیص می دهد تا شما با خیال راحت مشکل خانه خود را حل کنید. کاشیران وب سایت معتبری است که به شما اطلاعات کاملی درباره رطوبت خانه و راه های جلوگیری از نم و رطوبت دیوار، و سقف و کف می دهد. هم چنین شما می توانید با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید و از کمک آن ها بهره‌مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا