عمومیمطالب برتر

چرا در آسانسور آینه نصب میکنند؟

افراد معمولاً به دلیل نصب آینه در آسانسور دقت چندانی ندارند. نصب آینه در آسانسور دلایل زیادی دارد که بخش مهمی از آن برای ایجاد احساس امنیت در کاربران است. در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا در آسانسور آینه نصب می‌کنند. با ما همراه باشید تا چگونگی پیدایش ایده نصب آینه در آسانسور را بررسی کنیم و ببینیم این موضوع از چه زمانی مورد توجه سازندگان قرار گرفته است!

چرا در آسانسور آینه نصب می‌کنند؟

احتمالاً این سوال برای شما هم به وجود آمده است که دلیل نصب آینه در آسانسور چیست؟ در قسمت اول مقاله می‌خواهیم ببینیم اولین بار چه زمانی تصمیم گرفتند در آسانسورها آینه نصب کنند. امروزه آینه آسانسورها مورد توجه کاربران زیادی قرار دارد، به طوری که کمتر کسی را می‌بینیم که حداقل یک عکس در آینه آسانسور نداشته باشد. بنابراین بهتر است علت اصلی نصب آینه در آسانسور را بررسی کنیم!

بهتر است بدانید امروزه اکثر آسانسورها و لابی‌های آسانسور دارای آینه هستند. وجود آینه در آسانسور یک مشکل مهندسی بسیار واقعی و قدیمی را به راحتی حل می‌کند. موضوع به این شکل است که در گذشتـه یک ساختمان چند طبقه قدیمی در شهر نیویورک وجود داشت؛ این ساختمان دارای آسانسورهای کندی بود که در ساعات اوج استفاده، تحمل زمان انتظار را برای ساکنین و کاربران سخت می‌کرد. مستاجران ساختمان به دلیل کندی آسانسور و زمان انتظار بسیار طولانی از صاحبخانه‌ها شکایت کردند. همچنین تهدید کردند که در صورت برطرف نشدن این مشکل ساختمان را خالی می‌کنند. به دنبال این موضوع تیم مدیریت ساختمان تصمیم گرفت از کارشناسان مختلف برای حل این مشکل کمک بگیرد.

تعویض آینه آسانسور | تونل آسانسور

نصب آینه در آسانسور

در این مسیر به برسی راه حل‌هایی مانند استفاده از موتورهای سریع‌تر، مدرن سازی ساختار آسانسور و جایگزین کردن تمام آسانسورها، پرداختند اما متوجه شدند به دلیل قدیمی بودن ساختمان هیچ کدام از این روش‌ها اجرایی نیست. بنابراین اعلام کردند مستأجران باید با شرایط موجود مدارا کنند. با شرایط به وجود آمده، مدیریت ساختمان یک جلسه فوری تشکیل داد که یک روانشناس هم در آن جلسه حضور داشت. روانشناس جوان با مطرح کردن این سوال که چرا افراد در زمان انتظار برای آسانسورها عصبانی می‌شوند، دریچه‌ای تازه‌ای را به روی مدیریت و مستاجران باز کرد.

با توجه به این‌که زمان انتظار برای آسانسورها آنقدرها هم طولانی نبود، روانشناس مذکور نتیجه گرفت مردم از کسالت رنج می‌برند، بنابراین پیشنهاد داد آینه‌هایی را در آسانسورها نصب کنند تا افراد بتوانند خود و دیگران را ببینند. با اجرایی شدن این پیشنهاد سیل شکایات از آسانسورها متوقف شد. در حقیقت مشکل سرعت آهسته بالابر نبود، بلکه مشکل کاربرانی بودند که کار بهتری جز تمرکز روی زمان رسیدن آسانسور نداشتند.

بررسی مهم‌ترین دلایل نصب آینه در آسانسور

بهتر است بدانید یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای نصب آینه در آسانسور وجود دارد، همان تأثیر روانی این موضوع برای قابل تحمل کردن زمان انتظار است. اما علاوه بر این موضوع، نصب آینه در آسانسور دلایل دیگری هم دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

  1. نصب آینه در آسانسور برای جلوگیری از سقوط به چاله

در واقع یکی از دلایل علمی نصب آینه در آسانسور، یک هشدار به کاربرانی است که با عجله به آسانسور وارد می‌شوند. کاربران با باز شدن درب آسانسور می‌توانند خود را در آینه آسانسور ببینند و مطمئن شوند که کابین آسانسور در آن طبقه قرار دارد. گاهی به دلیل مشکلات فنی و اشتباه برخی تعمیرکاران آسانسور، سیستم ایمنی کنتاکت‌های مسیر درب آسانسور را غیرفعال می‌کنند.

با غیر فعال شـدن کنتاکت‌های مسیر و قرار گرفتن پل در مسیر کنتاکت‌های ایمنی، سیستم ایمنی دچار اختلال می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است هنگامی که هنوز کابین به طبقه مورد نظر نرسیده است، درب آسانسور باز شود. به همین دلیل همیشه باید دقت کنید که کابین به طبقه شما رسیده باشد. آینه‌ها تشخیص این موضوع را راحت‌تر می‌کنند.

  1. تأثیر نصب آینه در آسانسور برای زیبایی کابین

با وجود اینکه آسانسور برای تسریع و راحتی  در جابه‌جایی ساخته شده و مجموعه‌ای از تجهیزات مختلف است، اما همیشه کابین و درب‌های آن مورد توجه کاربران و ساکنین قرار می‌گیرد. بنابراین یکی از موارد مهم در زیبایی و حس مدرن بودن ساختمان، استفاده از آینه‌ها و درب‌های زیبا برای آسانسور است. نصب آینه در آسانسور به تنهایی زیبایی قابل توجه ای به آسانسور می بخشد. کابینی جذاب به همراه یک آینه، سختی مدت زمان انتظار را کمرنگ می‌کند.

مقاله پیشنهادی: آیا می‌دانید در ساختمان چیست؟

چرا در آسانسور آینه نصب می‌کنند؟

  1. کاهش اضطراب و کلاستروفوبیا با نصب آینه در آسانسور

آسانسورها معمولاً فضای کمی دارند؛ محیط بسته، کوچک و کمبود هوای تازه برای افرادی که کلاستروفوبیا یا ترس از فضای بسته دارند، مشکل‌ساز است. وجود آینه در آسانسور با ایجاد تصور فضای بیشتر باعث کاهش اضطراب می‌شود. همچنین نصب آینه در آسانسور معمولاً حواس افراد را به مسائل دیگری مشغول می‌کند تا دیگر به سقوط فکر نکنند.

  1. عدم توجه به گذر زمان با نصب آینه در آسانسور

همان‌طور که در قسمت ابتدایی مقاله توضیح دادیم، یکی از دلایلی که موجب کلافه شدن و اعتراض کاربران می‌شود، مدت زمان انتظار است. به همین دلیل نصب آینه در لابی و کابین آسانسور باعث شد، بسیاری از افرادی که حس مطلوبی در فضای آسانسور نداشتن، بتوانند به راحتی و بدون حس بد از این وسیله استفاده کنند.

لازم است بدانید تصوری که افراد از سرعت آسانسور دارند، بسیار کمتر از سرعت واقعی آن است. همین امر موجب می‌شود افراد از کندی و تأخیر آسانسور شکایت کنند؛ همچنین افرادی که از ایمنی و تجهیزات به کار رفته در آسانسور اطلاعی ندارند، نسبت به سقوط کابین نگران نباشند. نصب آینه در آسانسور یک اقدام هوشمندانه است که تمام این مشکلات را به راحتی حل می‌کند.

خرید بیمه آسانسور و افزایش ایمنی کاربران

امروزه با وجود برج‌ها و زندگی آپارتمان نشینی استفاده از آسانسور به یک امر ضروری تبدیل شده‌است. یکی از معیارهای افراد برای انتخاب منزل یا ساختمان تجاری، وجود آسانسور برای راحتی تردد است. با توجه به این موضوع استفاده از بیمه آسانسور هم اهمیت زیادی دارد. بیمه آسانسور در صورت خرابی یا ، مسئولیت اتفاق را از مالکان ساختمان سلب می‌کند. این بیمه‌نامه خسارات مالی مالکان را جبران می‌کند. زیرا نگهداری و تعمیر آسانسور فرآیند بسیار پرهزینه‌ای دارد. بیمه آسانسور خسارات وارد شده به خود آسانسور و صدمات وارد شده به اشخاص ثالث و کاربران را جبران می‌کند. این بیمه‌نامه یکی از زیر مجموعه‌های بیمه مسئولیت فردی است.

بیمه آسانسور چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟

پوشش‌های بیمه آسانسور شامل موارد زیر می‌شود:

  • پوشش فوت و نقص عضو
  • جبران هزینه‌های پزشکی
  • جبران خسارات مالی (فقط برای آسانسورهای مخصوص حمل بار)

شما می‌توانید برای از کارگزاری بیمه دات کام استفاده کنید. سامانه آنلاین بیمه دات کام به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به راحتی نسبت به دریافت استعلام قیمت، مقایسه و خرید آنلاین بیمه آسانسور اقدام کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان بیمه دات کام در مورد شرایط و طرح‌های مختلف بیمه‌گران صحبت کنید و پس از مقایسه طرح و بیمه‌نامه‌ها، بیمه مد نظر خودتان را خریداری کنید. برای آشنایی دقیق‌تر با این بیمه‌نامه و شرایط آن، پیشنهاد می‌‎کنیم مقاله را مطالعه کنید.

نصب آینه در آسانسور یک راهکار مناسب برای افزایش آرامش

نصب آینه در آسانسور فواید زیادی دارد. با این کار می‌توان به راحتی بخش زیادی از مشکلات احتمالی کاربران را برطرف نمود. از دغدغه‌ها و مشکلات اصلی در استفاده از آسانسور، مدت زمان انتظار و ترس از فضای بسته است که با نصب آینه در آسانسور، این مشکل برطرف می شود. در این مقاله راجب اینکه چرا در آسانسور آینه نصب می‌کنند، صحبت کردیم. همچنین بیمه‌نامه آسانسور را نیز به شما معرفی نمودیم. بیمه آسانسور یکی از بیمه‌نامه‌های ضروری برای کاهش خسارات احتمالی است. برای دریافت راهنمایی و مشاوره در مورد بیمه آسانسور، از طریق شماره‌ 0214372 با مشاوران بیمه دات کام تماس بگیرید یا در قسمت دیدگاه‌های این مقاله، سؤالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

منابع: تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

یه دوره ای بود همه خونه ها ویلایی بود ، یک یا نهایتا دو طبقه ، همه توی حیاط خونشون یه درخت میوه داشتن ، کوه های تهران از هر نقظه ای قابل دیدن بود ، برج آزادی در اکثر نقاط تهران از روی پشت بوم دیده میشید واقعا دلم تنگ شده واسه اون روزا ، روزایی که مفهوم آسانسور فقط و فقط واسه برج های بالاشهر بود . الان دیگه جوری شده برج میلادم نمی تونیم ببینیم . الان اگه خونه ای آسانسور نداشته باشه نمی خرنش !! ?

درب آسانسور رو که باز می کنی اولین چیزی که می بینی و خوشحال هم میشی ، آینه هست اما تا حالا پیش خودتون فکر کردین چرا توی همه آسانسورها از آینه استفاده می کنن ؟ یه دلیل خیلی مهم و یکی دوتا دلیل حاشیه ای داره .

استفاده از آینه در آسانسور

تصور فضای بیشتر با آینه در آسانسور

عدم توجه به گذر زمان

اون اوایل که تازه داشتن ساختمان های بلند می ساختن نیاز به اسانسور حس می شد . آسانسورو ساختن اما خیلی کند حرکت می کرد ، طرف بعد 5 دقیقه به طبقه 10 یا 20 می رسید . اینکه تو یه اتاقک کوچیک باشی و با سرعت کم بالا یا پایین بری واسه خیلی ها عذاب آوره . از نظر فنی نمیشه سرعت آسانسور رو از یه حدی بیشتر کرد پس باید یه کاری می کردن که مردم داخل آسانسور با یه چیزی سرگرم بشن تا متوجه گذر زمان نشن .

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

  • یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر!
  • ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!
  • ■ آموزش مکالمه انگلیسی درباره موضوعات کاربردی
  • ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی!!!

عدم توجه به ارتفاع و مشکلات فنی

اگه تو آسانسور گیر کنی خفه میشی ، یا اگه آسانسور از بالا پرتاب بشه پایین میمیری ، این تصورات به اندازه کافی ترسناکه حالا فکر کنید توی آسانسور بدون آینه هستید و مجبورید به در و دیوار نگاه کنید ، قطعا فکرتون به سمت افکار منفی میره اما اگه آینه باشه یه دقیقه با موهاتون ور میرید یا دهن و بینی تون رو تمیز می کنید یا مشکلات موجود در قیافتون رو بررسی می کنید ? خلاصه یه جوری سرگرم میشید و کمتر می ترسید . هنوز هم آدم هایی داریم که به خاطر ترس ، سوار آسانسور نمیشن !

عدم سقوط به چاله با استفاده از آینه در آسانسور

یکی از دوستان در قسمت نظرات یه دلیل دیگه هم اضافه کردن که منطقی به نظر می رسه من هم اینجا میگم . اگه بنا به هر دلیلی کابین آسانسور در یک طبقه دیگه باشه و شما از یه طبقه دیگه درب آسانسور رو باز کنید و تصویر خودتون رو تو آینه نبینید ، نباید داخل بشید چون آینه داخل کابین جاساز شده و اگه آینه رو نبینید یعنی اینکه کابینی وجود نداره و خدای نکرده میفتید توی چاله آسانسور !

مراقبت از اطراف با آینه آسانسور

اگه داخل آسانسور آینه باشه ، حتی اگه شما پشت تون هم به کسی باشه ، بازم از تو آینه می تونید نگاهش کنید و حواستون به کاراش باشه . به هر حال فضا بستس و مجبورید با افراد غریبه چند دقیقه ای رو سپری کنید .

سلفی در آسانسور

اون موقع که آینه آسانسور رو طراحی می کردن خبری از عکس سلفی و این قرطی بازیا نبود که ? الان ، آینه آسانسور شده مرکز فسق و فجور واسه یه عده آدم خود نارسیس پندار ! اینجور آدما هرجا که آینه باشه ، و البته آیفون 6 اس داشته باشن قطعا یه سلفی هم میگیرن ? . اینجوری هم گذر زمان رو متوجه نمیشن ، هم به جای اینکه از آسانسور بترسن  لذت هم می برن و تازه طبقه های بیشتری میرن تا به عکس سلفی دلخواهشون هم برسن .

نکته بسیار جالبی که هست اینه که سازمان استاندارد در ایران هیچ الزامی برای قرار دادن آینه در آسانسور تنظیم نکرده البته تا جایی که من می دونم اگه از دوستان کسی خبر داره حتما بگه . اگه الزام نباشه ، باید کمی بیشتر به این مسائل فکر کنیم ، تکنولوژی در اختیار ماست تا آرامش ما رو بیشتر کنه نه ترس و استرس رو . تو ایران ، استفاده از آینه بیشتر به خاطر زیبایی و تزئین آسانسوره و مطمئنم خیلی از نصابان آسانسور در ایران نمی دونن دلیل اصلی استفاده از آینه چیه و فقط به جنبه زیباییش فکر می کنن .

 

دکمه بازگشت به بالا