عمومیمطالب برتر

چرا نهال گردو بار نمی دهد

چرا درخت گردو بار نمی دهد؟

به نقل از گلد نهال: پاسخ به این سوال که علت بار ندادن درخت گردو؛ چه می تواند باشد به ما کمک می کند تا هر ساله درخت گردوی ما توانایی تولید گردو های زیاد را داشته باشد. اما ممکن است سال به سال الگوهایی با باردهی زیاد و کم را تجربه کنید. مانند بسیاری از درختانی که میوه تولید می کنند، درختان گردو نیز مستعد الگوی تولید مثل هستند.

تاثیر نمک بر درخت گردو | ترساندن درخت گردو

درخت گردو این ویژگی بار دادن را در سال های اولیه ممکن است نشان دهد و عملکرد باردهی سنگین در سال های ابتدایی بعد از نشان از همین امر است اما به دنبال آن، باردهی کمتر درختان گردو در سال های بعدی دیده می شود. بنابراین احتمال دارد هر ساله باردهی درخت گردوی شما متفاوت باشد زیرا اهمیت به نیاز های آن بسیار مهم می باشد.

علت بار ندادن درخت گردو؛ می تواند تحت تأثیر شیوه های نادرست مدیریت باغ صورت گرفته باشد. انقباض هسته و تغییر رنگ پوسته (پوشش روی هسته) می تواند تحت تأثیر تنش آبی – چه خیلی خشک و چه خیلی مرطوب – و یا سایه زدن قرار باشد. ضرر و زیان مالی ناشی از این مشکلات می تواند قابل توجه باشد. ما مواردی را مشاهده کرده ایم که در اثر فشار شدید آب در اواخر تابستان تا ۷۰٪ از گردو های موجود در یک باغ، پوسته پوسته شده و یا رنگ پریدگی شدید داشته اند.

کیفیت مغز گردو هم می تواند تحت تأثیر آفتاب سوختگی قرار گیرد، که بسته به شدت آفتاب سوختگی می تواند باعث تیرگی مغز و یا درجات مختلفی از خرد شدن شود و یا این عوامل می تواند حتی باعث بار ندادن درختان گردو، در سال های بعدی باشد.

آنچه باعث می شود درخت گردو باردهی خود را از دست دهد:

تحقیقات انجام شده در یک باغ گردو بالغ ، در شهرستان سن خوآکین از سال ۲۰۰۷-۲۰۰۹ نشان داد که کاهش فتوسنتز (کربوهیدرات متحرک) از برگ احتمالاً عامل موثر در تغییرات نامطلوب رنگ و بار ندادن درخت گردو است. کاهش فتوسنتز از برگ می تواند به دلیل از بین رفتن برگ در نتیجه تنش آبی یا سایه زنی یا ترکیبی از دو عامل ایجاد شود.

برسی برخی از بیماری هایی که باعث عدم باردهی درخت گردو می شود:

همچنین شاید نیاز داشته باشید دوباره نهال های گردویی خریداری کنید ! پس جهت تمایل میتوانید از انواع گلد نهال در بخش منوی سایت، دیدن فرمایید.

سوختگی درخت گردو:

آفات و بیماری های رایج :

دسته: قارچ

  • آنتراکنوز پنومونیا لپتوستیلا :
  • علائم :

ضایعات قهوه ای تا سیاه روی برگها ، دمبرگها ، شاخه ها و / یا پوسته ها که به سمت مرکز محو می شوند و ممکن است توسط هاله کلروتیک احاطه شوند. لکه ها ممکن است با هم ادغام شوند و لکه های بزرگ نکروزه ای تشکیل دهند که معمولاً نزدیک به حاشیه برگ  درخت گردو قرار دارند. ضایعات روی شاخساره ها ، دمبرگ ها و میانه برگ ها کشیده می شوند.

وجود قارچ، بیماری بر گردوی انگلیسی تأثیر می گذارد و در اروپا گسترده است. این بیماری همچنین شناخته شده است که در اقیانوس آرام شمال غربی ایالات متحده رخ می دهد، یکی از بیماری هایی که بر روی بار ندادن درخت گردو تاثیر زیادی دارد.

کنترل آنتراکنوز در گردو  با استفاده از اسپری های قارچ کش مناسب انجام می شود. اقدامات لازم می تواند به کاهش شدت بیماری کمک کند و شامل: از بین بردن بقایای برگ از اطراف گیاهان ، جلوگیری از خیس شدن شاخ و برگ هنگام آبیاری ، فاصله کافی از درختان برای افزایش گردش هوا و استفاده از کود ازته در بهار برای به تأخیر انداختن بلوغ برگ و کاهش رشد ضایعات بسیار مناسب است.

  • پوسیدگی ریشه آرمیلاریا (قارچ ریشه ای) Armillaria mellea
  • علائم :

برگهای کوچک و بی رنگ که زود می ریزند. مرگ شاخه ها؛ مرگ گیاه؛ خوشه های قارچ عسلی رنگ ممکن است در پایه گیاه جوانه بزند.

قارچ در ریشه های مرده در خاک زنده می ماند و باعث عدم باردهی درخت گردو، می شود.

پوسیدگی ریشه آرمیلاریا به محض استقرار در یک باغ نمی تواند به طور موثری کنترل شود. گیاهان بیمار یا مرده باید ریشه کن شوند و برداشته شوند. کاشت پایه های مقاوم موثرترین روش پیشگیری از بیماری است.

  • کپک پودری Phyllactinia guttata
  • علائم :

لکه های سفید کوچک و پودری روی برگها و آجیل گیاه دیده می شود. لکه ها پخش می شوند تا کل برگ را بپوشانند. ممکن است اجزای بار دهی کوچک قارچی سیاه قابل مشاهده باشد. برگچه های جوان با بالغ شدن ممکن است چروکیده شوند. ظهور بیماری با درجه حرارت متوسط ​​، گردش خون ضعیف در اطراف گیاه و شرایط سایه ای باعث این بیماری در درخت گردو می شود. بیماری بر روی گردو آنقدر شدید نیست که بتوان آن را کنترل کرد. کاهش تدریجی قدرت درخت. برگها زرد و آویزان است.

برگ زدایی زودرس رخ می دهد و به دنبال آن شاخساره های انتهایی از بین می روند. ممکن است سوراخ های کوچک یا ترک در محل پیوند وجود داشته باشد و بافت زیرین آن تغییر رنگ دهد و همین علت بار ندادن درخت گردو، می شود.

ویروس

ویروس ممکن از چوب پیوند آلوده یا گرده آلوده سرایت می کند.

با استفاده از پیوند و چوب بدون ویروس از درخت گردو می توان از ورود بیماری به مناطق آلوده جلوگیری کرد. در مناطقی که بیماری غیر معمول است ، حذف فوری درختانی که به عنوان آلوده شناخته می شوند می تواند از گسترش جلوگیری کند.

  • ریشه و پوسیدگی تاج Phytophthora spp:

علائم

درختان کم رشد با کاهش قدرت. برگهای درخت زرد و پژمرده می شوند. شاخه ها در حال مرگ هستند اگر درخت در تنه یا تاج ریشه مبتلا شود ، مرگ اتفاق می افتد ، معمولاً در یک فصل رشد و همین باعث بار ندادن درخت گردو می شود. ریشه درختان آلوده نکروزان و بی رنگ و سیاه یا قهوه ای است. بیشتر ریشه ها سرانجام می میرند. درختان دارای پوسیدگی تاج ممکن است تاج ریشه ای را نیز شامل ود که بیش از خط خاک گسترش یافته است. شانکرها  تغییر رنگ می دهند.

Oomycete

ظهور بیماری مورد علاقه خاکهای اشباع شده از آب که می تواند به راحتی درخت گردو را خشک کند. این بیماری معمولاً از طریق خاک ، آب و گیاهان آلوده به باغات وارد می شود.

کنترل باید بر روی به حداقل رساندن رطوبت و اشباع خاک با کاشت درختان در خاکهای دارای زهکشی خوب باشد. با تسطیح خاک یا نصب سیستم های زهکشی می توان زهکشی را بهبود بخشید. هنگام آبیاری از خیس کردن تنه درختان خودداری کنید. هنگام کاشت درخت اطمینان حاصل کنید که واحد پیوند چندین سانتی متر بالاتر از خط خاک است.

شما می توانید در صورت داشتن سوال در زمینه ی علت بار ندادن درخت گردو؛ زیر همین مقاله سوال خود را پرسیده تا  پاسخ آن را برای شما ارسال نماییم.

چرا درختان گردو بار نمی دهند؟

به طور متوسط تا سن 7 تا 8 سالگی درخت، گردو تولید نمی شود. متعاقباً، آنها ممکن است هر سال گردو باکیفیت مد نظر شما را تولید نکنند. دلیل این مهم هم اسن است که گردو  دوسالانه بارور می شود.  یک سال بیشتر گل و سال بعد بار تولید می کنند. عوامل دیگری مانند گرده افشانی، سایه، خشکی و بیماری نیز بر عملکرد آن تأثیر می گذارند.

رشد و سلامت کلی درخت گردو شما مانند فشارسنج برای تولید گردو است. اگر درخت گردو شما رشد ضعیفی داشته باشد، تولید گردو نیز ضعیف خواهد بود.

انواع درخت گردو

درخت گردو دو نوع اصلی داشته که بار قابل خوردن می دهند. این دو نوع رایج ترین درخت های گردو در سرتاسر کره زمین هستند. گردوی سیاه که بیشتر در آمریکا یافت می شود. درخت گردوی انگلیسی یا همان پرشین یا ایرانی که نژاد اروپایی و ایرانی این درخت هستند.

درخت گردو در چه سنی بار می دهد

 

قبل از خرید اینترنتی نهال گردو ، لطفاً مشخصات انواع نهال گردو و همینطور قیمت نهال گردو را حتماً بخوانید چون اغلب پیوندی هستند، به این معنی که قسمت بالایی یک درخت گردو به ریشه درخت دیگر چسبانده می شود تا برخی از ویژگی های هر دو را ترکیب کند. گردو پیوندی کمی زودتر از انواع غیر پیوندی بار تولید می کند. درختان گردوی پیوندی ممکن است بعد از 5 تا 6 سال آجیل تولید کنند، در حالی که این زمان برای درختان پیوند نشده 7 تا 8 سال (یا اغلب بیشتر) است.

گردو در چه سنی بیشترین محصول را می دهد

سال بار دهی، می تواند علت بار ندادن درخت گردو باشد. محصول دهی درختان گردو بسیار شبیه انبه، زردآلو و آووکادو، دوسالانه هستند. این بدان معناست که اگر یک سال از انرژی و مواد مغذی موجود خود برای تولید بار استفاده کرده باشند، سال بعد روی تولید گل دهی تمرکز می کنند. البته این طور نیست که در سال های شکوفه دهی هیچ باری ندهند و برداشتی انجام نشود، این سال ها صرفا برداشت کمتری صورت می پذیرد.

اگر درخت شما بار زیادی ندارد، توجه داشته باشید که آیا گل های فراوانی تولید کرده است یا خیر. این ممکن است سرنخی باشد که سال آینده برای عملکرد گردو بسیار بهتر خواهد بود.

آیا گردو خود بارور است؟

درختان گردو تا حدی خود بارور هستند. به این معنی که برای تولید بار به گرده درخت دیگری نیاز ندارند. باد گرده را از قسمت نر به ماده همان درخت می برد. با این حال، اگر درختان گردو دیگری در نزدیکی کاشته شده باشند، می توان بازده بیشتری را انتظار داشت.

گردوکاران تجاری با کاشت استراتژیک ردیف هایی از گردو در جایی که جهت باد غالب حداکثر گرده افشانی را تضمین می کند، از این مزیت استفاده می کنند تا محصول بیشتری بدست آورند. می‌توانید گل‌های نر و ماده ای که هر دو روی یک درخت گردو وجود دارند را از هم تشخیص دهید – گل‌های نر بلند و باریک بوده در صورتی که گلهای ماده ریز هستند.

تغییرات دما، علت بار ندادن درخت گردو است

یک علت بار ندادن درخت گردو تنش های دماییست. در ادامه تاثیر سرما و گرما بطوری که نابجا باشند و موجب تنش در سیستم بار دهی درخت گردو شوند را خدمتتان تشریح می کنیم.

تاثیر سرما بر بار دهی گردو

تاثیر نور خورشید بر بار ندادن درخت گردو

درختان گردو در آفتاب کامل رشد می کنند، بنابراین درخت گردویی که در یک نقطه با سایه رشد می کند، بعید است که به خوبی گردو تولید کند.

فاصله درست کاشت درخت گردو

بنابراین بهتر است آنها را در فاصله 50 درخت دور از سایر درختان و سازه ها بکارید. اما دلیل دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد!

درختان گردو (به ویژه گردو سیاه) به ترشح ژوگلون معروف هستند. این ماده‌ای شیمیایی استراتژی درخت گردو برای کاهش رقابت رشد در اطراف خود بوده و برای سایر گونه‌های گیاهی سمی است. بنابراین محدوده باغ گردو خود را نسبت به سایر گیاهان حفظ کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا