عمومیمطالب برتر

چرا چای ساز صدا میدهد؟

صدای بالای کتری یکی از مشکلات رایج این دستگاه است. این می تواند برای هر مدل و مارک کتری اتفاق بیفتد. دلیل آن می تواند به سادگی یک دکمه پاور معیوب یا نقص فنی در قطعاتی مانند برد الکترونیکی باشد. ما همه چیزهایی را که باعث می شود کتری سروصدا کند به تفصیل شرح داده ایم. وی همچنین به امکان رفع مشکل با تعمیر دیگ یا تعویض قطعات آن اشاره کرد.

صدای جوشیدن کتری

اول اینکه صدای بلند کتری همیشه به معنای نقص فنی دستگاه نیست. به طور کلی صدای جوشیدن در کتری برقی با کتری گازی یا سماور متفاوت است.

در واقع علت صدای جوشاندن آب در کتری برقی، ترکیدن حباب های آب در حال جوش است.

چرا صدای چای ساز برقی افزایش می یابد؟

دلیل اصلی پدیده انتقال حرارت به صورت همرفت یا جابجایی است، زمانی که آب از یک نقطه دمای پایین به یک نقطه دمای بالا جریان می یابد.

هنگامی که آب سرد به یک جسم داغ برخورد می کند، حباب هایی تشکیل می شود و هنگامی که آنها منفجر می شوند، صدای بلندی ایجاد می شود.

بنابراین هنگام خرید چای ساز به محل قرارگیری المنت ها در داخل کتری برقی دقت کنید. اگر المنت در کف کتری قرار گیرد صدای بیشتری نسبت به زمانی که المنت در بدنه تعبیه شده است ایجاد می کند.

5 دلیل برای صدای بلند چای ساز

آلیاژ بدنه بی کیفیت

خطای مورد

دستگاه نو است

نوار برد الکترونیکی

اشکال دکمه پاور

1. صدای زیاد قوری به دلیل آلیاژ پایین بدنه

اگر موادی که برای ساخت بدنه کتری برقی استفاده می شود، کیفیت پایینی داشته باشد، در هنگام جوشیدن آب، حجم آن دو برابر می شود.

نکته بعدی این است که چای سازهای با تکنولوژی بالا تولید شده توسط برندهای معتبر صدای کمتری نسبت به چای سازهای ارزان دارند.

زیرا طراحی آنها دقیق تر و با دقت توسعه یافته است. علاوه بر این در طراحی بدنه از مواد بهتر و قطعات کامپوزیتی با کیفیت بالاتر استفاده شده است.

2. آسیب به المنت گرمایشی

یکی دیگر از عوامل ایجاد صدای زیاد چای ساز، خرابی المنت گرمایشی است. این قسمت ممکن است به دلیل ساییدگی، استفاده نادرست مانند قرار دادن تخم مرغ و سیب زمینی در کتری برقی یا ضربه خوردن از کار بیفتد.

در این حالت به اصطلاح المنت حرارتی خم می شود و از بدنه کتری برقی دور می شود. این باعث لرزش المنت و افزایش صدای کتری برقی می شود.

جالب اینجاست که چای سازی قابل تعمیر نیست. اگر آسیب دیده است، باید آن را با پارچه ای از برند قوری خود جایگزین کنید.

3. صدای چای ساز به عنوان دستگاه نو است

طراوت دلیل بیشتر سروصدای چای سازان است. در صورت خرید دستگاه خود نگران این موضوع نباشید. زیرا پس از استفاده کوتاه مدت از چای ساز به دلیل کویر بودن صدای چای برقی کمتر می شود.

4. خرابی برد الکترونیکی

اگر برد مدار آسیب ببیند، مدار تمام تماس خود را با المنت حرارتی از دست می دهد. بنابراین عنصر نمی تواند نقطه جوش آب را تعیین کند.

با افزایش دمای آب و افزایش دمای بخار تولید شده، صدای کتری نیز بلندتر می شود.

5. چای ساز به دلیل خرابی دکمه پاور صدای زیادی ایجاد می کند

یکی دیگر از دلایل خاموش نشدن به موقع کتری برقی خرابی دکمه پاور است. بنابراین وقتی دمای آب از 100 درجه بیشتر شود صدای جوش کتری بلندتر می شود.

حل مشکل صدای بلند چای ساز

با بررسی این عوامل احتمالا متوجه خواهید شد که کدام یک از دلایل صدای زیاد کتری طبیعی است و کدام یک باید توسط تکنسین بررسی شود.

اگر مشکل صدای بلند چای ساز شما مشکل فنی چای ساز است، توصیه می کنیم در اسرع وقت از متخصصان کمک بگیرید تا از آسیب بیشتر به چای ساز جلوگیری کنید.

آریابکار یکی از مراکز تخصصی تعمیرات چای ساز در تهران می باشد. کلیه خدمات تعمیرات داخلی و تعویض این دستگاه با 90 روز گارانتی به مشتریان ارائه می گردد.

آریابهکار دارای تیمی از تکنسین های آموزش دیده با دانش فنی بالا جهت تعمیر انواع کتری با استفاده از تکنولوژی پیشرفته یا قدیمی می باشد.

بنابراین لازم نیست نگران تعمیر کامل و دائمی دستگاه خود باشید. برای اطلاع از هزینه تحویل و تعمیر دستگاه توسط پیک شرکت می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا