علمی و پزشکی

چه چیزی درآمد آنگویلا را عجیب کرده‌است؟

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین و براساس گزارش دیجیاتو، طبق گزارش نیویورک تایمز، این جزیره کوچک متعلق به بریتانیا، از ثبت هر دامنه‌ای که به «ai.» ختم می‌شود، هزینه‌ای دریافت می‌کند. همان‌طور که می‌توان حدس زد، ai. نام دامنه مخصوص این جزیره است؛ درست مانند «ir.» برای ایران یا «fr.» برای فرانسه. با افزایش تقاضا برای ثبت دامنه‌های هوش مصنوعی با ai.، آنگویلا در ماه‌های اخیر درآمد زیادی کسب کرده است.

چه چیزی درآمد آنگویلا را عجیب کرده‌است؟

درآمد میلیون دلاری به‌لطف فروش دامنه‌های هوش مصنوعی

براساس اطلاعات دولتی، دولت آنگویلا از ثبت هر دامنه، از ۱۴۰ تا هزاران دلار از نام وب‌سایت‌هایی که در حراجی به فروش می‌رسند، هزینه دریافت می‌کند. سال گذشته میلادی این جزیره از هزینه‌های دریافتی خود، ۳۲ میلیون دلار درآمد داشت. این درآمد بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) آنگویلا را شامل می‌شود؛ جزیره‌ای که ۱۶ هزار شهروند دارد و اندازه‌اش ۹۰ کیلومترمربع است.

به گفته «آلیس وبستر»، نخست‌وزیر آنگویلا، خدا به این جزیره لبخند می‌زند:«درحالی‌که برخی افراد را این درآمد را یک پول بادآورده می‌دانند، ما می‌گوییم خدا به ما لبخند می‌زند.»

وبستر می‌گوید دولت از این پول برای ارائه خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان ۷۰ ساله و پیرتر استفاده می‌کند. علاوه‌براین، بخشی از این پول صرف ساخت یک مدرسه و یک مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای می‌شود. دولت بودجه‌ای را برای بهبود فرودگاه این جزیره اختصاص داده و همچنین بودجه فعالیت‌ها، رویدادها و تجهیزات ورزشی را دو برابر کرده است. درنهایت اگر فردی به‌دنبال درمان پزشکی خارج از آنگویلا باشد، دولت بودجه بیشتری نسبت به قبل به او اختصاص می‌دهد.

کنترل آنگویلا روی دامنه‌های ai. به روزهای اولیه اینترنت برمی‌گردد؛ زمانی که کشورها و سرزمین‌ها درحال برداشتن سهم خود از دنیای اینترنت بودند. در این میان، آنگویلا ai. و سایت دولتی www.gov.ai را دریافت کرد. درحال‌حاضر مقامات دولتی نمی‌دانند درآمدهای حاصل از فروش دامنه‌های هوش مصنوعی تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند، اما امیدوارند که در سال جاری میلادی به درآمدی مشابه ۲۰۲۳ دست یابند.

اگرچه آنگویلا حالا به‌لطف محبوبیت هوش مصنوعی درحال درآمدزایی است، اما در حالت کلی، اقتصاد آن وابستگی زیادی به توریست دارد و در زمان شیوع کرونا و همچنین به‌خاطر یک طوفان ویرانگر در سال ۲۰۱۷، درآمدهای آن کاهش چشمگیری یافت.

درنهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که آنگویلا تنها منطقه‌ای نیست که به‌لطف دامنه‌های اینترنتی به درآمد میلیون دلاری دست پیدا می‌کند. «تووالو» (Tuvalu)، رشته‌ای از جزایر در شمال غرب استرالیا، حق پسوند اینترنتی خود، یعنی tv. را با مبلغ ۵۰ میلیون دلار به یک کارآفرین کانادایی فروخت و از این پول برای کارهای مختلفی مانند پیوستن به سازمان ملل متحد و تأمین برق استفاده کرد.

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا