عمومی

چه کسب و کار هایی به CRM نیاز دارند؟

CRM از ابزارهای قدرتمندی می باشد که در قسمت های مختلف در شرکت‌ها اطلاعات مشتریان را جمع آوری و به صورت منظم طبقه بندی می کند و می توانیم بر اساس علایق، سلایق، گرایش ها و انتظارات مشتریان تجزیه و تحلیل های لازم را انجام دهید. در انتهای این مقاله نیز یکی از بهترین نرم افزارهای CRM کاملا ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز به این نرم افزار بتوانید بهترین CRM را استفاده کنید.

 نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مجموعه ای منظم از برنامه های فروش و بازاریابی و تبلیغات می باشد که تمام اطلاعات مشتریان جمع آوری و ذخیره سازی انجام می‌شود و یک منبع متمرکز برای تیم فروش وجود دارد تا بتوانند ارتباط با مشتری را به بهترین شکل مدیریت کنند و اولویت بندی های لازم را انجام دهند. به صورتی که هیچ یک از مشتریان نادیده گرفته نشوند و در نتیجه آن تجارب مشتریان ارتقا پیدا می‌کند.

نرم افزار CRM از مهمترین ابزارهای لازم برای تیم فروش در فرآیند خرید و فروش می باشد زیرا این امکان را به تیم فروش خواهد داد تا نسبت به نیازها، علایق و ترجیحات مشتریان متمرکز شده و ارتباطی شخصی سازی شده با آنها ایجاد کند و در نتیجه فروش بیشتر قابل انجام باشد و مشتریان وفادار شوند پس همه شرکت‌ها به هر نسبتی  که از کاربرد ها و ویژگی های CRM به عنوان یک زمینه منظم و کاربردی برای بازاریابی و فروش استفاده می کنند.

از نشانه های نیاز به نرم افزار CRM برای کسب و کارها

اگر میزان فروش شرکت به صورت نوسانی می باشد و شما مشتریان خود را از دست می دهید و یا میزان رشد و توسعه کسب و کارتان به میزان لازم نیست شما به یک نرم‌افزار CRM به عنوان یک راه حل مناسب نیاز دارید به طوری که این امکان را به شما خواهد داد تا به ذخیره و مدیریت صحیح اطلاعات مشتریان را افزایش دهید و این کمک را به تیم بازاریابی کنید تا مشتریان جدید را سریع تر پیدا کرده و در حفظ مشتریان فعلی موفق تر باشید و به صورت قدم به قدم در مسیر فروش، پشتیبانی و تبلیغات  ارتقا پیدا کنید.

علاوه بر این با ذخیره کلیه داده های مشتریان در این نرم‌افزار از جمله تجارب خرید، مکالمات و انتظارات آنها سبب خدمات دهی بهتر در بخش‌های گوناگون شوید در ادامه به مواردی اشاره می شود که در صورت مشاهده آن، نشان خواهد داد که شما به یک نرم افزار CRM نیاز خواهید داشت:

  1. میدان رقابتی فروش

استفاده از نرم افزار امکانات CRM یک روش منظم می باشد و باعث می‌شود برای شناخت کلی از تجارب تیم شما برای کاربران ایجاد کرد و هم  دید کاملی نسبت به فعالیت ها داشته باشید. ارتباطاتی که برقرار می کنید، ایمیل هایی که به اشتراک می گذارید، گفتگوهایی که به صورت زنده قابل پخش می باشد، جلساتی که رزرو می‌شود و … .

شما این نیاز را پیدا می کنید تا اطلاعات گوناگون را مانند یک پازل در کنار هم قرار دهید تا بتوانید مقایسه و تجزیه درستی داشته باشید و روی فرصت های خود تمرکز بیشتر داشته باشید. همچنین پاسخ دهی دقیقی نسبت به نیازهای مشتریان داشته باشید تا بتوانید پشتیبانی سریع و کارآمد نسبت به انتظارات مشتریان داشته باشید.

  1. دشواری در صفحات شخصی مشتریان

اگر این توانایی را ندارید تا اطلاعات مشتریان را به صورت یک صفحه منظم پیدا کنید این اطمینان را حاصل کنید که موفقیت لازم را در فعالیت‌های حاصل از فرآیند فروش به دست نخواهید آورد صفحات شخصی مشتریان و ذخیره اطلاعات آنها در فرآیند فروش و رضایتمندی مشتریان بسیار موثر خواهد بود.

  1. ارائه خدمات نامطلوب در مشتریان یکی دیگر از نشانه های نیاز به CRM

اگر میزان ماندگاری مشتریان شما به صورت نوسانی و رو به پایین می باشد و هیچ ثباتی در ترویج کار خود ندارید شما نیاز به سرمایه‌گذاری در سامانه CRM دارید تا بتوانید یک دید کلی و قابل قبول نسبت به مشتریان پیدا کنید نرم افزار ‏CRM این توانایی را به شما می دهد تا با استفاده از امکانات آن مشتریان را به سمت بخش های مطلوب هدایت کنید علاوه بر این سیستم پشتیبانی مشتریان در این نرم افزار شامل ابزارهایی می باشد که به شما کمک می‌کند تا به بهترین و آسان ترین شکل ممکن پشتیبانی از مشتریان را انجام دهید.

به عنوان مثال می‌توانید مشکلات و چالش‌ های مشتریان را حل کنید و منافع زیادی را برای خود و مشتریان کسب کنید از دیگر مزایای این سیستم می توان به برطرف کردن مشکلات مشتریان به صورت شخصی سازی شده اشاره کرد معمولاً هر مشتری با توجه به انتظارات خود به پشتیبانی و ارائه خدمات نیاز دارد پس اگر توانایی برقراری ارتباط وجود دارد و این فرصت را از دست ندهید و با تعامل بهتر مشکلات را برطرف کنید.

  1. عدم هماهنگی در بخش های تبلیغات، فروش و خدمات پس از فروش

نرم افزار CRM زمینه ای را ایجاد می کند تا تمام اطلاعات سازمان به صورت منظم قابل گنجایش باشد، نبود هماهنگی متقابل در بسیاری از کسب و کارها وجود دارد و از مشکلات اصلی محسوب می‌شود و در نهایت در امور اداری مانند موجودی انبار و پرداخت هزینه ها صورت حساب ها مشکلات ایجاد می‌شود نرم افزار CRM این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید اطلاعات مختلف در بخش های گوناگون را به اشتراک گذاشته و همه کارکنان با توجه به میزان دسترسی هر کدام بتوانند از آن استفاده کنند. پس با این روند می توان در زمان و هزینه ها بهینه سازی لازم را انجام دهند و از کارهای تکراری جلوگیری کرد و در نهایت به انسجام و نظم قابل قبول رسید.

  1. عدم شناسایی و ارزشمندی مشتریان از دیگر نشانه های نیاز به نرم افزار CRM

اگر در شناسایی مشتریان وفادار خود ناتوان هستید و نمی توانید از آنها قدردانی کنید شما باید از نرم افزار CRM استفاده کنید. این نرم‌افزار این توانایی را خواهد داشت تا مشتریان را طبقه‌بندی کند و در نهایت شما می توانید مشتریان با ارزش خود را تشخیص دهیم و برای آنها برنامه ریزی های وفادار سازی طراحی کنید علاوه بر آن تعداد مشتریان وفادار خود را ارتقا دهید.

  1. ناقص بودن اطلاعات ثبت شده مشتریان

با توجه به شیوه و زمان ارتباط شرکت با مشتریان شیوه های زیادی وجود دارد که می توانید اطلاعات CRM را در آنها جمع آوری کنید این اطلاعات می‌تواند شامل داده‌های تماس، پاسخ به نظر سنجی، معیار سنجش شبکه‌های اجتماعی، شکایات مشتری، تاریخچه فروش و روش های ارتباطی باشد.

با توجه به توضیحات گفته شده یک نرم افزار CRM امکانات لازم را خواهد داشت تا بتوانید در جهت افزایش       بهره وری و بهینه سازی بهتر، عملکرد کارکنان، مدیریت بازاریابی و فروش، تحلیل گزارشات و منظم سازی قابل انجام خواهد بود و با داشتن پیش زمینه هایی مانند مدیریت خرید و فروش، بازاریابی، باشگاه وفادارسازی و قابلیت یکپارچه سازی این امکان را می دهد تا فرآیندهای سازمانی را به بهترین شکل و با سهولت بیشتری انجام دهید.

بهترین CRM برای کسب و کارهایی که به نرم افزار CRM نیاز دارند

اگر کسب و کاری به نرم افزار CRM نیار دارد می تواند یکی از نرم افزارهای ایرانی را انتخاب کند. در ایران نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان زیادی برای رفع نیازهای کسب و کارها تولید شده اند. یکی از بهترین نرم افزارهای CRM شناخته شده در ایران که دائما متناسب با نیازهای به روز کسب و کارها توسعه می یابد، نرم افزار CRM رکاما می باشد.

با استفاده از نرم افزار CRM رکاما تمامی نیازهای کسب و کارها برآورده خواهد شد و دیگر نیاز به هیج نرم افزار مدیریتی نخواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص CRM برای کسب و کارها می توانید به سایت رکاما مراجعه نمایید. کافیست اسم سایت رکاما را جست و جو نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به صفحه آموزش های CRM رایگان به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا