اگر به دنبال یک فرصت کسب و کار آنلاین هستید، به احتمال زیاد با دراپ شیپینگ مواجه شده اید. دراپ شیپینگ یک مدل کسب و کار آنلاین است که می تواند بازده بالایی برای کارآفرین مشتاق تجارت الکترونیک ایجاد کند. میتوان با مقدار کمی سرمایه اولیه و مقداری سرمایه، دراپ شیپینگ را شروع کرد. هنگامی که شروع به مشاهده موفقیت کردید، می توانید با تخصیص منابع بیشتر به تبلیغات و ایجاد برند مقیاس کنید. اما دراپ شیپینگ چگونه کار می کند و چرا باید برای تحقق رویای کارآفرینی خود به سراغ این مدل بروید. دوره دراپ شیپینگ با قیمت ارزان تهیه کنید
دراپ شیپینگ یک روش انجام سفارش است که نیازی به نگهداری محصولات در انبار توسط یک کسب و کار ندارد. در عوض، فروشگاه محصول را می فروشد و سفارش فروش را به یک تامین کننده شخص ثالث منتقل می کند، که سپس سفارش را برای مشتری ارسال می کند. با این حال، بر خلاف تصور عمومی، مدل کسب و کار dropshipping یک طرح ثروتمند شدن سریع نیست.
دراپ شیپینگ چیست؟
دراپ شیپینگ نوعی روش تکمیل خردهفروشی برای فروشگاههای آنلاین است، که در آن به جای انبار کردن موجودی، بازرگانان محصولات را از تامینکنندگان شخص ثالث خریداری میکنند که مشتریان سفارشها را انجام میدهند. سپس محصولات به طور مستقیم برای مصرف کننده ارسال می شود. به این ترتیب، فروشنده مجبور نیست مستقیماً به محصول رسیدگی کند.
برای مدیر فروشگاه خردهفروشی، وقتی صحبت از حمل و نقل و انجام سفارش به میان میآید، این فرآیند عمدتاً غیرمستقیم است. تاجر مجبور نیست محصولات را ذخیره کند، موجودی کالا را به صورت عمده سفارش دهد، یا به هیچ وجه سفارشات را به صورت فیزیکی انجام دهد. در عوض، تامین کننده شخص ثالث محصولات را از طرف تاجر ارسال می کند.
دراپ شیپینگ برای کارآفرینان عالی است زیرا راه اندازی یک فروشگاه به اندازه مدل سنتی خرده فروشی به سرمایه عملیاتی نیاز ندارد. همچینین این مدل تحقق معمولاً برای کارآفرینانی که به دنبال کارایی و سربار کم هستند، جذاب است، اما میتواند هزینهای داشته باشد بهویژه وقتی صحبت از تجربه مشتری باشد. بنابراین شما مجبور نیستید یک فروشگاه باز کنید، کارمندان را استخدام کنید، هزینه های اضافی پرداخت کنید یا محصولات را ذخیره کنید. در عوض، یک فروشگاه آنلاین باز میکنید و یا یک انجام می دهید و از تامینکنندگانی که قبلاً محصولات و فضای انبار دارند، به صورت عمده خرید میکنید.
دراپ شیپر چیست؟
dropshipper تولید کننده یا تامین کننده ای است که موجودی یک تاجر خرده فروشی را مدیریت می کند و سفارشات را برای مشتری ارسال می کند. تاجر عمدتاً مسئول به دست آوردن مشتریان از طریق هدایت ترافیک به فروشگاه و پردازش سفارشات است، به این معنی که شما در واقع یک واسطه خواهید بود. با وجود این، با علامت گذاری اقلامی که می فروشید، سهم بزرگی از سود را به دست خواهید آورد. این یک مدل کسب و کار ساده است و می تواند بسیار سودمند باشد. میلیونها کارآفرین به سمت دراپ شیپر هجوم میآورند، زیرا موانع کمی برای ورود دارد و برای راهاندازی به پول کمتری نیاز دارد. در ادامه بهترین سایتها برای دراپ شیپینگ آورده ایم
مزایای دراپ شیپینگ
1.راه اندازی کسب و کار دراپ شیپینگ آسان است
برای شروع دراپ شیپینگ نیازی به تجربه تجاری قبلی ندارید. اگر کمی برای یادگیری اصول اولیه وقت بگذارید، می توانید به سرعت یک کسب و کار راه اندازی کنید و بقیه را در حین حرکت یاد بگیرید.
راه اندازی یک کسب و کار دراپ شیپینگ آسان است زیرا هزینه های راه اندازی پایین است به خصوص در مقایسه با انواع دیگر مدل های کسب و کار خرده فروشی. به عنوان مثال، شما نیازی به یک انبار برای ذخیره محصولات یا تیمی برای کمک به شما ندارید. همچنین لازم نیست نگران انبار کردن یا حمل و نقل باشید. بهطور شگفتانگیزی بیتفاوت است، مخصوصاً زمانی که شروع به کار کنید. همه اینها به این معنی است که شما می توانید کسب و کار خود را شروع کنید. در واقع، شما می توانید همه چیز را در عرض چند ساعت راه اندازی کنید.
2.دراپ شیپینگ مقیاس پذیر است
با افزایش مقیاس، مدل کسب و کار شما اصلاً نیازی به تغییر چندانی ندارد. با رشد شما باید کار بیشتری را برای فروش و بازاریابی انجام دهید، اما به غیر از پردازش سفارشات بیشتر، کارهای روزمره شما کم و بیش یکسان خواهد ماند. یکی از مزایای دراپ شیپینگ این است که هزینههای زیرساخت در هنگام مقیاسپذیری افزایش نمییابد. به همین دلیل، چیزهای بیشتری برای تخصیص به بخش بازاریابی کسب و کارتان باقی می ماند. هرچه بیشتر روی تبلیغ کسب و کار خود و ارائه تجربیات عالی به مشتری تمرکز کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت.
3.دراپ شیپینگ نیازی به دفتر ندارد
شما می توانید یک تجارت کامل را مستقیماً از لپ تاپ خود راه اندازی کنید و نیازی به سرمایه گذاری در سطح بالا ندارید. بزرگترین هزینه شما تبلیغات خواهد بود، که بودجه ای است که می توانید با جلب توجه بیشتر فروشگاه خود، آن را افزایش دهید. حتی زمانی که کسب و کار شما رشد می کند، هزینه های شما نسبتاً پایین خواهد بود به خصوص در مقایسه با هزینه های تجاری سنتی.
4.دراپ شیپینگ انعطاف پذیر است
این یکی از بزرگترین مزایای آن است. شما باید رئیس خود باشید و قوانین خود را تعیین کنید. این یکی از منعطف ترین مشاغلی است که هر کسی می تواند دنبال کند. شما می توانید از خانه با کمی بیشتر از یک لپ تاپ کار کنید و می توانید در زمان هایی که برای شما راحت تر است کار کنید. این برای کارآفرینانی که خواهان کسب و کاری هستند ایده آل است.
دراپ شیپینگ همچنین از این نظر انعطافپذیر است که فضای زیادی برای تصمیمگیری در اختیار شما قرار میدهد. شما به راحتی می توانید محصولات جدید را هر زمان که بخواهید فهرست کنید و می توانید استراتژی های خود را در همان لحظه تنظیم کنید. اگر به تعطیلات میروید، میتوانید همه چیز را برای ایجاد درآمد غیرفعال در زمانی که دور هستید، خودکار کنید.
5.مدیریت دراپ شیپینگ ساده تر است
از آنجایی که نیازی به تعهدات زیادی مانند استخدام کارکنان یا اجاره فضای انبار ندارد، می توانید همه چیز را با کمی دردسر مدیریت کنید. هنگامی که تامین کنندگان را پیدا کردید و همه چیز را تنظیم کردید، در بیشتر موارد، شما فقط مسئول مدیریت ویترین فروشگاه آنلاین خود هستید.
معایب دراپ شیپینگ
1.دراپ شیپینگ حاشیه های باریکی دارد
یکی از معایب دراپ شیپینگ این است که در ابتدا باید انتظار حاشیه های کم را داشته باشید. این بدان معنا نیست که نمی تواند سودآور باشد، اما باید توجه داشته باشید که حاشیه محصول در برخی از سوله ها ممکن است کم باشد.
این موضوع به ویژه هنگامی که در یک مکان فوق رقابتی دراپ شیپ هستید مشکل ساز است. زمانی که برای جلب توجه مشتریان می جنگید، دستیابی به نوع سودی که می خواهید دشوار است. با این حال، اگر جایگاه مناسبی را انتخاب کنید و مخاطبان مناسبی را هدف قرار دهید، به احتمال زیاد به حاشیههای بیشتری دست خواهید یافت. در جایگاههایی که رقابت کمتری دارند، حاشیههای بهتری نیز خواهید داشت، اما در برخی مواقع، فروش ممکن است شروع به افزایش کند. به همین دلیل است که موفقیت بسیاری از فروشگاه های دراپ شیپینگ به تبلیغات بسیار بهینه شده بستگی دارد که حجم بالایی از فروش را به همراه دارد.
2.دراپ شیپینگ می تواند پردازش سفارش را پیچیده کند
دراپ شیپینگ ساده به نظر می رسد: مشتری سفارش می دهد، شما پردازش می کنید و تامین کننده شما انجام می دهد و در بیشتر موارد، ساده است.
با این حال، اگر محصولات را از چندین تامین کننده تهیه می کنید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. هر یک از تامین کنندگان شما ممکن است از راه حل حمل و نقل متفاوتی استفاده کند که هم برای شما و هم برای مشتریان شما مشکل ایجاد می کند. بسته به تنظیم حمل و نقل شما، هزینه حمل و نقل می تواند بسیار بالا باشد، به خصوص در هنگام ارسال چندین محصول. تامین کنندگان مختلف نیز ساختارهای متفاوتی برای پردازش و صدور صورت حساب خواهند داشت. از آنجایی که شما باید تعامل با تامین کنندگان خود را مدیریت کنید، گاهی اوقات ممکن است مشکل باشد.
3.دراپ شیپینگ به شما کنترل زیادی نمی دهد
یکی از معایب دراپ شیپینگ این است که کنترلی بر جنبه های خاصی از فرآیند دراپ شیپینگ مانند انبار کردن محصولات، انجام سفارش و ارسال ندارید. شما باید به تامین کنندگان خود تکیه کنید تا همه چیز را درست انجام دهند و یکپارچه کار کنند. این عدم کنترل می تواند برای برخی از کارآفرینان آزاردهنده باشد، اما معمولاً مشکلی نیست.
این فقط به این معنی است که وقتی مشکلی پیش میآید، مدیریت آن دشوار است. در حالی که مشکلات تامینکننده گاهی اوقات میتواند باعث مشکلات حفظ مشتری شود، میتوانید آنها را کاهش دهید و با کنترل صحیح آسیب، ریزش مشتری را به حداقل ممکن برسانید.
4.دراپ شیپینگ خدمات مشتری را چالش برانگیزتر می کند
این مشکل دیگری است که وقتی سفارشات اشتباه می شود یا تامین کنندگان شکست می خورند اتفاق می افتد. از آنجایی که شما فقط مالک فروشگاه هستید و کنترل زیادی ندارید، مرتب کردن سفارشات و رسیدگی به پشتیبانی مشتری ممکن است دشوار باشد.
یکی از تاسف بارترین معایب دراپ شیپینگ این است که وقتی مشتریانتان شکایت می کنند باید مقصر باشید. شما ممکن است همه چیز را به درستی انجام دهید و اگر تامین کنندگان شما مشکلی داشته باشند همچنان با مشکل مواجه می شوید. همانطور که گفته شد، مسئولیت پذیری و جذب اشتباه از طرف تامین کنندگان شما همگی بخشی از مدل کسب و کار است.
دراپ شیپینگ چگونه کار می کند؟
دراپ شیپینگ زمانی است که یک فروشنده سفارش های شخص ثالث را انجام می دهد و از آنها می خواهد محصولات را مستقیماً برای مشتری ارسال کند. به عبارت دیگر، فروشنده سفارش فروش را به عرضهکننده میدهد و او سفارش را انجام میدهد. فروشنده معمولاً با همکاری مستقیم با سازنده یا عمدهفروش، قیمت کالا را با تخفیف پرداخت میکند. سود آنها از تفاوت در قیمت اولیه کالا و هر قیمتی که آن را به فروش میرسانند به دست میآید. فروشنده موجودی خود را ذخیره نمی کند یا اقلام را مستقیماً ارسال نمی کند. در عوض، آنها بیشتر بر بازاریابی، تبلیغات و مدیریت حضور آنلاین خود تمرکز می کنند.
چگونه نحوه انتخاب محصولات پرفروش برای دراپشیپینگ در کسب و کار خود بگنجانیم؟ دراپ شیپینگ می تواند مکمل یک مدل کسب و کار سنتی تجارت الکترونیک باشد. با فرض اینکه قبلاً در یک یا چند فروشگاه حضور آنلاین دارید، ترکیب دراپ شیپینگ مشابه راه اندازی هر محصول جدید با چند تفاوت دیگری است. برای استفاده از دراپ شیپینگ در کسب و کار خود باید موارد زیر را انجام دهید:
- تحقیق کنید که چه محصولاتی با استراتژی، بازار و پایگاه مشتری شما مطابقت دارد.
- تحقیق کنید که رقبای شما چگونه محصول را می فروشند، یعنی قیمت گذاری آن ها چگونه است.
- بهترین تامین کننده را پیدا کنید .
- یک فرآیند تکمیل را که برای هر دوی شما کار می کند، نهایی کنید و آن را در سیستم خود بگنجانید. بسته به نرم افزار مدیریت فروش شما، این می تواند آسان باشد یا نیاز به حل کردن برخی از مسائل را داشته باشد.
- محصول جدید خود را فهرست کرده و تبلیغ کنید. مطمئن شوید که شرایط خاصی مانند تغییر در زمان یا مکان حمل و نقل را مشخص کنید.
نتیجه
در حالی که ممکن است عدم رسیدگی به محصولات فیزیکی، پرداخت هزینه برای فضای انبار، ارسال سفارشات یا مدیریت سطوح انبار جذاب باشد، اما اشکالاتی نیز وجود دارد. گزینه ها و اهداف خود را بسنجید تا استراتژی فروش و تحقق آنلاین مناسب را برای کمک به رشد تجارت الکترونیک خود بیابید.