اقتصادیعمومیمطالب برتر

چگونه بهترین ارز دیجیتال برای خرید و فروش را پیدا کنیم

آموزش خرید ارز دیجیتال

آموزش ارز دیجیتال:  اما به سراغ مبحث اصلی این مقاله یعنی خرید ارز دیجیتال برویم، برای خرید ارزهای دیجیتال ممکن است چندین راه پیش پای شما باشد که اصلا نباید روش‌های نامتعارف را انتخاب کنید. به عنوان مثال ممکن است برخی از ارزهای بسیار شناخته شده همچون را بتوانید حتی از برخی کانال‌های تلگرام هم خریداری کنید که البته توصیه نمی‌شود. بهترین جایی که می‌توانید ارز دیجیتال موردنظر خود را خریداری کنید صرافی ارز دیجیتال است.

این نکته را هم باید اضافه کنیم که برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به حضور فیزیکی در هیچ مکانی را ندارید و همانند ماهیت آنچه خرید و فروش می‌کنید، فعالیت شما نیز وابسته به اینترنت و دنیای دیجیتال است.

آنچه باید پیش از ورود به بازار بدانید

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی نسبتا جدید است که کار خود را با پیدایش بیت کوین در سال 2009 آغاز کرد. ارزهای دیجیتال یا ‌ها ماهیت فیزیکی ندارند یعنی شما اگر ارزی مانند بیت کوین را بخرید، دریافت نخواهید کرد، درواقع اصلا هیچ سکه‌ای در این بازار وجود ندارد و اطلاعات شما در کیف دارایی شما را نشان می‌دهد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال pdf | آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد

تحلیل بازار

شما برای آنکه یک ارز دیجیتال را بخرید باید بتوانید ابتدا نمودار آن را تحلیل کنید. برای آنکه بتوانید سود خوبی در بازار ارزهای دیجیتال کسب کنید باید به دو نوع تحلیل مسلط باشید که اگر در بازارهای مالی دیگر فعال بوده باشید می‌توانید از اطلاعات پیشین خود نیز استفاده کنید.

تحلیل تکنیکال

برای انجام تحلیل تکنیکال شما با استفاده از یک سری الگو و ابزار و پیاده‌سازی آن بر روی نمودار قیمتی، آینده‌ی قیمت رمزارز را پیش‌بینی می‌کنید. به زبان ساده با توجه به گذشته ارز دیجیتال، آینده‌ی آن را حدس می‌زنید که بسیار به شما در کسب سود کمک خواهد کرد.

تحلیل بنیادی

رمزارزها زمانی که معرفی می‌شوند یک را هم ارائه می‌دهند که در آن به توصیف اهداف و موارد بنیادی رمزارز می‌پردازند، شما با مطالعه وایت پیپر و کسب اطلاعات پیرامون رمزارز مورد نظر می‌توانید را انجام دهید. معمولا کسانی که قصد سرمایه‌ گذاری بلند مدت را دارند باید توجه ویژه‌ای به تحلیل بنیادی رمزارز داشته باشند.

سرمایه گذار و گر ارز دیجیتال کیست؟

سرمایه گذار ارز دیجیتال کیست؟

معمولا کسانی که یک ارز دیجیتال را خریداری کرده و فارغ از صعود و نزول مقطعی آن، رمزارز را برای مدت طولانی نگه‌داری می‌کنند و از بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال سود کسب می‌کنند به عنوان سرمایه گذار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند و معمولا سود خوبی هم کسب می‌کنند. استفاده از تحلیل بنیادی برای سرمایه گذاران ضروری است.

معامله گر یا تریدر ارز دیجیتال کیست؟

اما معامله گر یا تریدر (Trader) ارزهای دیجیتال معاملات خود را برای مدت طولانی باز نگه نمی‌دارد و با انجام معاملات بیشتر برای مدت کوتاه‌تر سعی در کسب سود دارد. تحلیل تکنیکال بسیار برای این گروه از فعالان بازار ارزهای دیجیتال کاربردی است.

ساعت انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال

انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته و در طول 7 روز هفته ممکن است. با این وجود در برخی ساعات انجام معامله به خاطر بالاتر راحت‌تر است. شما با توجه به رفتار ارز دیجیتالی که قصد معامله بر روی آن را دارید، باید بهترین زمان را انتخاب کنید.

نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال

بهتر است پیش از ورود سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال به دقت نمودارهای قیمتی را بررسی کنید. سود 1000 درصد در بازار ارزهای دیجیتال حتی در مدت نسبتا کوتاه، غیرممکن نیست. درواقع همین سودهای نجومی بسیاری را به این بازار کشانده است، کسانی که تصور می‌کنند بدون دانش و فقط با انجام معاملات می‌توان سودهای هنگفت کسب کرد.

دوستان نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال بسیار شدید هستند، همان‌طور که ممکن است سود خوبی را کسب کنید، به همان اندازه ممکن است متضرر هم بشوید، پس مدیریت سرمایه را فراموش نکنید.

انتخاب بهترین رمزارزها

بیش از 9000 ارز دیجیتال وجود دارند که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود، بررسی تمام ارزهای دیجیتال به عمر کوتاه ما قد نمی‌دهد و اصلا نیاز نیست. شما برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بهتر است در بهترین زمان، معاملاتی بر روی ارزهای دیجیتال شناخته شده داشته باشید. ارزهای دیجیتالی که نسبتا بالایی داشته باشند و در رتبه‌های بالا قرار گرفته باشند.

برای شناسایی ارزهای دیجیتال بزرگ و شناخته‌شده می‌توانید به وبسایت بسیار مشهور (CoinmarketCap) مراجعه کنید و ارزهای دیجیتال لیست شده بر اساس بزرگی بازار رمزارز مورد نظر را مشاهده کنید. بیت کوین همیشه اولین رمزارز بوده است.

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در حال حاضر بیت کوین، ، ، به ترتیب 4 ارز دیجیتال مورد توجه بازار هستند. البته این ترتیب می‌تواند تغییر کند، قیمت لحظه‌ای و تمام اطلاعات مورد نیاز را می‌توانید در این وبسایت مشاهده کنید.

آلت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارزدیجیتال جهان به عنوان پادشاه رمزارزها نیز شناخته می‌شود، به باقی ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین، گفته می‌شود به عبارت دیگر هر ارز دیجیتالی که بیت کوین نباشد، آلت کوین است.

استیبل کوین چیست؟

به ارز دیجیتالی اشاره دارد که یک پشتوانه دارد، این پشتوانه می‌تواند ارز فیات یک کشور باشد، طلا باشد و یا حتی سهام یک شرکت. به عنوان مثال تتر با نماد UDST یک استیبل کوین بسیار پرکاربرد است با پشتوانه آمریکا. ارزش استیبل کوین همیشه برابر یک دلار آمریکا است.

کلاه برداری در بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی جهانی است که افراد از سراسر دنیا با سطوح اطلاعاتی مختلف در آن فعال هستند، بازار ارزهای دیجیتال یک بازار غیرمتمرکز است، به زبان ساده دولت یا سازمان خاصی بر روی آن کنترلی ندارد که بسیار خوب است و یک نقطه قوت برای این بازار به حساب می‌آید، اما این آزادی باعث شده است که سودجویان و کلاه‌برداران از ناآگاهی عامه‌ی مردم در خصوص بازار، سرمایه‌ی آنها را از بین برده و خود سود هنگفتی کسب کنند. بهترین راه برای آنکه درگیر کلاه‌برداران نشوید این است که اطلاعات خود را بالا ببرید، از منابع معتبر برای دسترسی به پلتفرم و ابزار مورد نیاز خود استفاده کنید و اطلاعات خود را در اختیار شخص یا سازمانی دیگر قرار ندهید.

آنچه برای خرید ارز دیجیتال نیاز دارید

  1. اینترنت پرسرعت
  2. کیف پول
  3. صرافی معتبر

در ادامه به تفصیل راجع به موارد ذکر شده بحث خواهیم کرد

دکمه بازگشت به بالا