عمومیمطالب برتر

چگونه وارد رشته طراحی داخلی شویم

بهترین تعریف معماری به قول جولیا مورگان، اولین معمار زن ایالت کالیفرنیا است. وی در این باره گفت: معماری یک هنر تجسمی است و خود ساختمان ها با ما صحبت خواهند کرد. اهمیت معماری و به خصوص دکوراسیون داخلی آن را به یکی از پرتقاضاترین رشته های امروزی تبدیل کرده است، رشته دکوراسیون داخلی می تواند شغل جالبی برای افراد با ذوق هنری و خلاقیت بالا باشد.

در ادامه شما را با رشته طراحی داخلی آشنا می کنیم و کار و بازار را به تفصیل شرح می دهیم:

طراح داخلی

رشته طراحی دکوراسیون داخلی رشته ای است که فضای داخلی خانه را به زیباترین شکل چیدمان می کند تا ساکنان خانه از آرامش آن لذت ببرند.

هدف از دکوراسیون داخلی تامین سلامت روان و زیبایی ساختمان است.

طراح داخلی کیست؟

طراحان داخلی وظایفی مانند برنامه ریزی و مدیریت فرآیند ساخت خانه ها و شرکت ها و محیط کار دارند. تهیه مواد اولیه، اجرای طرح و نظارت بر اجرای پروژه. پس از اتمام پروژه به مشتری تحویل داده می شود.

مهارت های طراحی داخلی

افزایش دقت کار

شناخت احساسات مشتری

یک نمونه کار بر اساس نیاز مشتری ایجاد کنید

طراحی نمونه نهایی با توجه به نیاز مشتری

نظارت بر اجرای کار

رضایت مشتری

آشنایی با رشته معماری داخلی

رشته معماری داخلی یکی از رشته های دانشگاه است که هنر و فناوری را ادغام می کند. شامل مسائل فنی و مهندسی مانند طراحی، زیبایی شناسی و از سوی دیگر مانند سازه های بتنی و فولادی، دوام مصالح می باشد.

به طور خلاصه، این یک هنر و تخصصی است که به چیدمان اتاق احترام می گذارد و با هدف درک سلامت و زیبایی سازه، محیط داخلی را برای افرادی که در آنجا زندگی یا کار می کنند آماده می کند.

افراد حرفه ای در این زمینه با استفاده از خلاقیت، ذوق هنری و افکار و ایده های بالا در تلاش هستند تا سطح زندگی را بالا ببرند و مهمتر از آن علاقه زیاد به دکوراسیون داخلی لازم است.

تفاوت بین معمار داخلی، طراح داخلی و دکوراتور

قبل از شروع پروژه، معمار داخلی تصمیم می گیرد که در کدام قسمت و چگونه هر فضا چیده شود. سپس طراح داخلی فضاهای کاربردی و جذابی را با قدرت خلاقیت و درک بالای مخاطب ایجاد می کند. همچنین دکوراتور مدیریت اجرایی و عملیاتی شدن پروژه را بر عهده دارد.

برای دوره پیشرفته طراحی داخلی اقدام کنید

با توجه به کثرت داوطلبان، رشته معماری داخلی یکی از رشته هایی است که در رشته های ریاضی، فنی و حرفه ای و کار و دانش دانشجو جذب می کند.

اما در سطح دانشگاه فرقی نمی کند که چگونه وارد این رشته شوید، دانشجویانی که وارد دپارتمان های فنی، بازرگانی و علوم می شوند، اطلاعات و دانش زیادی دارند زیرا دروس پایه این رشته را مطالعه کرده و با آن آشنا هستند. . در مقایسه با دانش آموزان ریاضی

دروس پایه برای دبیرستان ها

در رشته معماری داخلی، متخصص باید دانش ریاضی عمومی و توانایی ترسیم و آشنایی با هندسه را داشته باشد. مهارت های نقشه کشی و نقشه های فنی دانش لازم و ضروری در زمینه معماری داخلی است.

دانش‌آموز علاوه بر سنت‌های فنی، شناخت سبک‌ها و شیوه‌های کشورهای مختلف و تاریخ ایران و جهان برای درک بهتر فرهنگ و پیشرفت مردم و معماری آن‌ها بسیار مهم است. علاوه بر این، یادگیری زبان انگلیسی یک مهارت برای همه رشته ها و مشاغل است.

بازار کار در زمینه طراحی داخلی

این بخش معماری داخلی تجاری با ایجاد بستر مناسب برای فارغ التحصیلان خود توانسته است آنها را به عنوان طراح داخلی، طراح صنعتی، صحنه نگار و معمار معرفی کند. بدون شک برای ورود به این عرصه و موفقیت در بازار کار باید دانش عمومی و ارتباطات اجتماعی بالایی داشت.

فارغ التحصیلان این رشته باید به خوبی از مزایای شغلی خود آگاه باشند تا درآمد بیشتری کسب کنند. آنها می توانند دفتر خود را باز کنند و کار خود را شروع کنند. از طرف دیگر، می توانید به عنوان یک فریلنسر کار کنید.

درآمد دوره

رشته دکوراسیون داخلی مبتنی بر تحصیلات آکادمیک است و مانند هزاران مطالعه دیگر نیاز به مهارت دارد. تجربه کاری پیشرفته و مهارت های ارتباطی حرفه ای باعث افزایش درآمد می شود.

نکات مهم در بازار کار

برای دستیابی به شغل مورد نظر در بازار و داشتن درآمد بالا، برای یافتن در نهایت شغل مناسب، توصیه می شود تصمیمات زیر را اتخاذ کنید:

یک رزومه قوی ایجاد کنید. برای ایجاد یک رزومه قوی، عکس های نمونه کار بگیرید و پایدار باشید.

رقبای خود را به خوبی بشناسید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط قوت و ضعف آنها را پیدا کنید تا تصمیمات بهتری بگیرید.

به محل کار خود توجه کنید. محیط کاری را انتخاب کنید که از رشد حمایت کند.

کار خود را ارزیابی کنید و سعی کنید سبک کاری خود را مطالعه کنید.

البته هر شغلی قوانین و مقررات خاص خود را دارد که تخلف از آن برای شما نمره منفی به حساب می آید.

دانشجویان دکوراسیون داخلی

علاقه مندان به معماری و طراحی داخلی افرادی صبور و خلاق هستند که می خواهند دانش خود را به روز نگه دارند. از سوی دیگر، پتانسیل این بخش در داخل و خارج بسیار زیاد و مهم است.

دکمه بازگشت به بالا