علمی و پزشکی

چگونه کیک هویج را در روزهای قرنطینه درست کنیم؟

آفتاب نیوز:

اگر کیک هویج را در بهترین کافه ها و کیک فروشی ها امتحان می کنید ، هنوز مانند خانه مزه نمی دهد. کیک هویج یکی از محبوب ترین کیک هایی است که می توانید به عنوان کیک روزانه در کافه ها پیدا کنید.

اما اکنون که به دلیل داروی کرونی خانه ای داریم ، بهتر است زندگی خود را برای کیک های هویج خطر نکنیم و شروع به کار در خانه کنیم. اگر از اجاق گاز به عنوان کمد در آشپزخانه استفاده می کنید نگران نباشید ، زیرا می توانید این کیک را بدون استفاده از اجاق گاز درست کنید. به خاطر داشته باشید که زمان آماده سازی مواد تشکیل دهنده این کیک 30 دقیقه و زمان پخت و پز 60 دقیقه است.

چگونه کیک هویج را در روزهای قرنطینه درست کنیم؟

مواد لازم:

تخم مرغ: 4 عدد
شکر: 300 گرم
آرد: 300 گرم
روغن: 200 گرم
هویج رنده شده: 1 فنجان
پودر بیکینگ: 1 قاشق غذاخوری
وانیل: نوک یک قاشق دسر
دارچین: یک قاشق چایخوری دوم
گردو خرد شده: 100 گرم

چگونه کیک هویج را در روزهای قرنطینه درست کنیم؟

طرز تهیه و پخت:

1. ابتدا زرده های تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کرده و برای مدت طولانی خوب مخلوط کنید تا کرم رنگ و الاستیک شود (حدود 10 تا 15 دقیقه). هم زدن زیاد در این مرحله تأثیر معنی داری بر روی کیک شیرینی پف دار دارد.

2. روغن را اضافه کرده و دو بار هم بزنید.

3. هویج خرد شده را به مواد اضافه کنید.

4- گردوها را به قطعات کوچک خرد کرده و به مواد اضافه کنید.

5- دارچین را اضافه کرده و مخلوط کنید تا ترکیب شود.

6. در آخر ، آرد و بیکینگ پودر (که قبلاً سه بار الک کرده اید) را به مواد اضافه کرده و به آرامی با میکسر دستی مخلوط کنید تا مخلوط شوند.

7. در صورت تمایل می توانید گلاب را نیز اضافه کنید و به آرامی کمی اضافه کنید.

8- مواد آماده شده را درون قالب بریزید.

9- اگر می خواهید از اجاق گاز استفاده کنید ، قالب را به مدت یک ساعت در 180 درجه قرار دهید.

10- اگر می خواهید ظرفی مانند ما درست کنید ، ابتدا یک ظرف بزرگتر از قالب را انتخاب کنید و سپس آب آن را بریزید (تا آب به شکل کیک و خمیر نرود) زیر ارتفاع قالب و آنرا بگذارید. در گاز کم شعله (مانند شعله گاز) شعله ای برای ساخت برنج).

11- یک شعله را در زیر ظرف قرار داده و از کتری استفاده کنید. بعد از اینکه داغ داغ شد ، قابلمه کیک را روی آن قرار دهید و بگذارید تا در همان شعله کم بپزد تا پخته شود.

11 محاسبه زمان دقیق پخت کیک در گلدان امکان پذیر نیست ، زیرا این امر به شعله گاز ، حجم کیک و نوع خمیر کیک بستگی دارد ، اما تا 40 دقیقه اول ظرف را به هیچ وجه باز نکنید. بعد از این مدت هر چند دقیقه یکبار با یک برش امتحان کنید. هر وقت چیزی به فتا نچسبید ، کیک آماده است.

12. برای تزیین می توانید از مخلوطی از کرم صبحانه ، شکر و ژلاتین استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا