بین الملل

چین بیانیه گروه ۷ را مملو از «تکبر، تعصب و دروغ» دانست

به گزارش مخبران، رهبران گروه ۷ هفته گذشته اجلاسی را در ایتالیا برگزار و در این اجلاس در خصوص روابط تجاری با چین، تنش‌ها در اوکراین و وضعیت دریای چین جنوبی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

سران جی۷ در بیانیه‌ پایانی خود مدعی شدند که پکن برای روسیه تجهیزات و قطعاتی با کاربری دوگانه نظامی و غیرنظامی را می‌فرستد و به این طریق به مسکو در جنگ اوکراین کمک می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «فرانسه»، «لین جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) تاکید کرد رهبران این بلوک غربی در این بیانیه «به چین حمله و علیه آن افترازنی کردند.»

به گزارش مخبران، این سخنگو تصریح کرد که گروه هفت در این بیانیه «کلیشه‌هایی بدون پایه و اساس در واقعیت و بدون مبنای قانونی و توجیه اخلاقی و مملو از تکبر، تعصب و دروغ را باز تکرار کرده‌اند.»

سران گروه هفت متشکل از آمریکا،‌ ژاپن، فرانسه،‌ آلمان، کانادا، انگلیس و ایتالیا در بیانیه خود مدعی شدند چین در دریای چین جنوبی دست به «تعدی‌های خطرناک» می‌زند؛ اتهامی که چین رد می‌کند.

با این حال تنش‌هایی در دریای چین جنوبی میان چین و همسایگانی که روی این منطقه ادعا دارند، وجود دارد. امروز دوشنبه گارد ساحلی چین اعلام کرد کشتی‌های چینی و فیلیپینی بار دیگر در نزدیکی ناحیه کم عمق «توماس دوم» در دریای چین جنوبی با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

310310

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا