بین الملل

چین قانون ضد تحریم‌ تصویب کرد

قانونگذار عالی چین قانونی ضد تحریم تصویب کرده است که از اقدامات چین برای مقابله با تحریم های خارجی حمایت قانونی می کند.

به گزارش مخبران ، به نقل از South China Morning Post ، این قانون روز پنجشنبه در جلسه غیرعلنی کمیته دائمی کنگره ملی خلق تصویب شد ، اما جزئیات این قانون هنوز منتشر نشده است. این قانون از امروز اجرا می شود.

تم یو چونگ ، تنها نماینده کمیته دائمی کنگره ملی خلق هنگ کنگ ، گفت که بر اساس این قانون ، شورای ایالتی و آژانس های آن مسئول تنظیم اقدامات تلافی جویانه خواهند بود.

وی گفت: این اقدامات می تواند علیه سازمان ها یا افراد و همچنین سازمان های همسران ، اقوام و افراد اعمال شود.

به گفته این مقام ، طبق ماده 6 قانون جدید ، اقدامات تلافی جویانه پکن ممکن است شامل رد ویزا یا ورود به چین باشد. حتی برای دارندگان ویزا ، مقامات می توانند سند را باطل کرده و آنها را اخراج کنند.

دارایی های منقول و غیر منقول افراد نیز می توانند در هر معامله با این اشخاص یا نهادهای مورد نظر توقیف و منع شوند.

این قانون تصریح کرده است که هیچ کس در کشور نمی تواند به خارجی ها در انجام اعمال تبعیض آمیز کمک کند. در عوض ، آنها باید مقامات پکن را در اجرای اقدامات تلافی جویانه یاری دهند. این مقام گفت ، اشخاص و سازمان هایی که تحت این محدودیت قرار دارند می توانند در دادگاه های سرزمین اصلی شکایت کنند.

رسانه های دولتی چین گفتند که این اقدام به منظور ایجاد مبانی قانونی برای پاسخ چین به تحریم ها صورت گرفته است. ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، انگلستان و کانادا در واکنش به سرکوب سیاسی پکن در هنگ کنگ و رفتار آن با گروه های اقلیت قومی در سین کیانگ ، چین را تحریم کرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا