کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده از آن استفاده کند اخاذی نرم افزار به شرکت فناوری در ایالات متحده حمله کنید. طبق اطلاعات ارائه شده به کاربران FBI ، این شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا ، ایگور ایگوروویچ کریچکو 27 ساله در ماه ژوئیه وارد ایالات متحده شد و با یک کارمند روسی در تسلا ارتباط برقرار کرد.

کارمندی که ویزای اقامت آمریکا را ندارد در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا مشغول به کار بود. بعد از ملاقات هر دو ، کریچکو به دنبال یک معامله بود. آنها به جای آلوده کردن سیستم های رایانه ای تسلا به باج افزار موجود ، 1 میلیون به کارمند دادند.

هدف اصلی کریچکو استخراج کلیه اطلاعات تسلا و ارائه کلیه اطلاعاتی است که کاربران فضای مجازی در صورت پرداخت نکردن مبلغ درخواستی از این شرکت دریافت کرده اند. این شرکت با FBI تماس گرفت. پس از این مشکلات ، FBI موفق شد کریچکو را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده دستگیر کند.

حمله سایبری به تسلا

گسترش اخاذی شرکت ها در ایالات متحده

عوامل اف بی آی گفتند که کریچکو قبلاً به شرکت های مختلفی حمله کرده بود اما اسامی این شرکت ها را اعلام نکردند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط FBI ، یک شرکت مشابه دیگر برای متقاعد کردن Krichko کلاهبردار روسی 4.5 میلیون پرداخت کرده است. اگر کارمند روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت نگذارد ، Super Power نیز در دنیای وسایل نقلیه الکتریکی سرنوشتی مشابه خواهد داشت.

حملات سایبری با استفاده از باج افزار در ایالات متحده معمول است ، در اوایل ماه جاری شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین وضعیت مشابهی را تجربه کردند. Travellex برای جلوگیری از درز اطلاعات هکرها 3 میلیون و 300 هزار دلار پرداخت کرده است. براساس FBI ، مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان در چند وقت اخیر حملات سایبری بیشتری داشته اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا