اقتصادی

کارگران دنبال افزایش حقوق نیستند!

یکی از اعضای شورای عالی شوراهای اسلامی کار گفت که دولت باید در تعیین حقوق 1400 کمک کند و هوای کارگر و کارفرما را داشته باشد. “کارگران بارها گفته اند که آنها به دنبال افزایش دستمزد نیستند و فقط ثبات قیمت و تعادل در بازار را می خواهند.

علی اصلانی در مصاحبه با مخبران با تأکید بر ضرورت تعیین تعداد سبد معیشت کارگران در اسرع وقت اظهار داشت: جلسات شورای عالی کار برای تعیین حقوق 1400 زودتر برگزار می شود که پایان سال است ، اما متاسفانه این وعده ها دوباره نادیده گرفته شدند و جلسات به پایان سال موکول شد.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سالهای گذشته گروه کارفرمایان موضوع دستمزدهای منطقه ای را مطرح کردند که به دلیل مخالفت نمایندگان کارگر و تأکید بر روابط فرعی کار ، این دستورالعمل ها از دستور کار خارج شد و تعداد کارگران را تعیین می کند سبدهای معیشتی

اصلانی گفت: وقتی بانک مرکزی به عنوان مرجع رسمی ارقام فقر و معیشت را در بین 10 میلیون تومان منتشر کرد ، جای سال است که چگونه هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران در سال گذشته و کمتر اعلام شده است. قیمت مرغ و گوشت در مقایسه با برنج سال گذشته اما با نیمه اول و دوم سال ، اختلاف قیمت آشکار است.

یکی از اعضای شورای عالی شوراهای اسلامی کار گفت: در حال حاضر قیمت کالاها در جامعه با ارقام اعلام شده مطابقت ندارد ، بنابراین حفظ تعداد سبد و ارقام مربوط به هزینه های زندگی برای جامعه کارگری ظالمانه و ناعادلانه است.

وی ادامه داد: برخی از اعضای مجلس تأکید کردند که دستمزد کارگران در سال آینده نباید کمتر از 40 درصد باشد ، اما آنها هنگام بررسی لایحه بودجه با افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان موافقت کردند ، بنابراین این تناقضات جامعه کارگری را آزار می دهد.

اصلانی با بیان اینکه دولت باید در تعیین دستمزد 1400 و داشتن هوای کارگر و کارفرما کمک کند گفت: اگر دولت به صحنه نیاید ، کارفرمایان در این شرایط تورمی قادر به پرداخت دستمزد خود نخواهند بود.

در مورد ترکیب عضو شورای عالی کار ، یک مقام کارگری گفت: “در چند ماه گذشته ما از پارلمان خواسته ایم که موضوع تغییر ترکیب شورای عالی کار را حل کند و زمان زیادی برای تصویب قطعنامه وجود دارد که وارد نشده است.

به گفته اعضای شورای عالی شوراهای اسلامی کار اسلامی ، اصلاح ماده 41 قانون کار برای تحقق مزد کارگران پارلمان و به ویژه ترکیب شورای عالی کار در اسرع وقت ضروری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا