علمی و پزشکی

کاهش استرس امتحان با مصرف گردو

به گزارش شفاف، بر اساس نتایج دانشگاه استرالیای جنوبی، مصرف گردو می تواند به مقابله با اثرات استرس تحصیلی بر بدن و ذهن کمک کند. نتایج این تحقیق نشان داد که دانشجویان می توانند از گنجاندن گردو در برنامه غذایی روزانه خود به ویژه هنگام آمادگی برای امتحانات بهره مند شوند.

محققان آزمایشی تجربی بر روی دانشجویان مقطع کارشناسی در دوران تحصیل در دانشگاه انجام دادند. نتایج نشان داد که مصرف گردو با بهبود معیارهای سلامت روان و بهزیستی عمومی همراه است.

این تحقیق به شواهدی اضافه می کند که مصرف گردو سلامت مغز و روده را بهبود می بخشد. مطالعات قبلی نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها، ملاتونین، پلی فنول ها، فولات و ویتامین E (E) موجود در گردو برای مغز و روده مفید هستند.

محققان در این مطالعه اضافه کردند که دانش‌آموزان در طول تحصیل دچار استرس تحصیلی می‌شوند که بر سلامت روان آنها تأثیر منفی می‌گذارد و آنها را به ویژه در طول امتحانات آسیب‌پذیر می‌کند.

محققان گفتند: ما دریافتیم افرادی که روزانه نصف فنجان گردو مصرف می‌کنند، در شاخص‌های سلامت روان بهبود یافته‌اند. مصرف کنندگان گردو همچنین بهبودهای طولانی مدت در بیومارکرهای متابولیک و کیفیت کلی خواب داشتند.

در حالی که دانش آموزان قبل از آزمون افزایش افسردگی و استرس را گزارش کردند، افرادی که گردو مصرف کردند این مشکلات را تجربه نکردند.

اخیراً سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که حداقل 75 درصد از اختلالات سلامت روان افراد زیر 24 سال را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گفته محققان، مصرف گردو در دوره های استرس می تواند سلامت روان و رفاه عمومی دانش آموزان را بهبود بخشد. همچنین، گردو یک میان وعده سالم و خوشمزه و یک ماده همه کاره در بسیاری از دستور العمل ها برای مبارزه با برخی از اثرات منفی استرس تحصیلی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا