علمی و پزشکی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به نقل از دکتر شهید بهشتی تماس با مردم در دانشگاه علوم پزشکی بود علیرضا جولی روز شنبه ، تهران در مورد آخرین وضعیت بیماری عروق کرونا ویروس قلب گزارش داد: در تهران ، در 24 ساعت گذشته ، در مجموع 3500 بیمار به صورت سرپایی مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب شدند و حدود دو هزار نفر تحت درمان قرار گرفتند. اشاره به مجموعه بهداشت.

وی گفت: در مجموع 1916 بیمار با تشخیص تاج در استان تهران در بیمارستان های استان تهران بستری شدند و اگر 24 ساعت قبل این رقم را نقل کنیم ، شاهد رشد سه درصدی خواهیم بود.

دکتر. جولی ادامه داد: همچنین میزان ترخیص در تهران در 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته و 150 بیمار از 300 ترخیص مرخص شده اند.

وی یادآور شد: موارد جدید بیماری کرونا ویروس قلب طی 24 ساعت گذشته با 223 مورد بستری در بیمارستان در تهران ثبت شد که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

دکتر. جولی گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر 1.4 برابر بیشتر از 24 ساعت گذشته است.

وی با اشاره به روند نزولی روند اجرای برنامه ها و پروتکل های بهداشتی در استان در هفته گذشته ، یادآور شد: “در هفته های اخیر ، شاهد کاهش رویه های بهداشتی در تهران هستیم ، که یک هشدار جدی و مقدمه برای موج بعدی بیماری در تهران.

دکتر. جولی یادآور شد: متوسط ​​رعایت اقدامات بهداشتی در دو هفته گذشته به 76.3 درصد رسیده است اما متأسفانه این تعداد در هفته گذشته به 75.4 درصد کاهش یافته است.

وی درباره افزایش گروه سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: میزان تاج گذاری در تهران طی دو هفته گذشته افزایش یافته است. اگرچه تعداد پذیرش های بیمارستانی در این گروه سنی از 5/1 تا 2 درصد قبل از دسامبر متغیر بوده است ، اما اکنون این تعداد به هشت تا 10 درصد رسیده است.

دکتر کلاین گفت: “یک دلیل این امر این است که ما در حال تجربه اشکال جدیدی از بیماری هستیم که جوانان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد و جوانان دیگر ممکن است بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار گیرند.” گفت جولی علاوه بر این ، حضور در شهر می تواند جوانان را مستعد بیماری عروق کرونا ویروس قلب کند.
وی یادآور شد: اگرچه میزان مرگ و میر گروهی صفر تا پنج ساله را در مقایسه با مارس 1998 در نظر گرفتیم ، در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5 درصد بود.

دکتر جولی با بیان اینکه تعداد مولدهای پایه در هفته در تهران به عنوان یک شاخص کلیدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است گفت: متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسیده است.

وی گفت: اگر تعداد مولدهای پایه بیش از یک باشد ، این نشان دهنده افزایش همه گیری است و اگر کمتر از یک باشد ، نشان دهنده کاهش بیماری است.

دکتر جالی نتیجه گرفت که بیماری کرونا ویروس قلب و سایر بیماری های تنفسی و بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی با ماهیت ویروسی یا عفونی به دلیل تماس با هوای آلوده و ذرات ویروسی آلوده است. ماسک مناسب با کیفیت خوب و پوشش مناسب ، استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست برای کلیه بیماریهای ویروسی از جمله تاج منظم.

دکمه بازگشت به بالا