کدام آپ ها از کاربران اپل جاسوسی می کنند؟

اپل | اندروید

پس از بروزرسانی iOS14 ، به محض ورود برنامه ها به کلیپ بورد کاربر ، یک پیام اخطار برای کاربر ارسال می شود که نشان می دهد اطلاعات آنها کپی شده است. IOS Clipboard یک حافظه کوتاه مدت از تلفن های هوشمند است که اطلاعات کپی شده از کاربر ، از جمله متن ، عکس و موارد دیگر را ذخیره می کند.

در حقیقت ، Clipboard ابزاری داخلی است که به کاربران امکان می دهد متن را بطور موقت کپی کرده و در جای دیگری بچسبانند. این متن کوتاه ممکن است بخشی از اطلاعات حساس شما مانند متن خصوصی ، شماره تلفن خاص ، اطلاعات کارت بانکی یا رمزهای عبور باشد که بدون شک می تواند مزاحم و تهدیدی برای حریم شخصی شما باشد. از طرف دیگر ، می توان اطلاعات و داده های موجود در کلیپ بورد تلفن های اپل و سایر محصولات ارتباطی را همزمان کرد ، که این مسئله را چند برابر می کند ، به همین دلیل این آسیب پذیری توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. این نسخه از سیستم عامل تا پایان سال در دسترس عموم نخواهد بود ، اما توسعه دهندگان برنامه نسخه بتا از آن دریافت کرده اند و این آسیب پذیری را در معرض دید شما قرار می دهند.

اپل اعلام کرده است که در بروزرسانی های آینده مشکلات و ایرادات امنیتی را برطرف خواهد کرد تا کاربران بتوانند بدون هیچ گونه امنیتی از نسخه نهایی iOS 14 استفاده کنند.
این اولین مشکل اپل نیست و سال گذشته دستیار صوتی این شرکت ، دستیار صوتی سیری ، از طرف کاربران شنید که این باعث ایجاد مشکلی برای غول های فناوری شده است.در حالی که اپراتورها هنوز درباره چنین جاسوسی در دستگاه های اندرویدی صحبت نکرده اند ، برخی محققان بر این باورند که اندروید باید منتظر شوک چنین خبرهایی باشید ، زیرا چنین مشکلاتی در سیستم های اندرویدی کمتر دیده می شود. اکنون باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد. این دو سیستم عامل رقیب به نظر می رسد که بیشترین امنیت را دارند.


نگرانی برای توسعه دهندگان برنامه

در سالهای اخیر ، موضوع حفظ حریم خصوصی به ویژه اهمیت پیدا کرده است و تاکنون هم LinkedIn و هم Reddit تلاشهای خود را برای محافظت از حریم شخصی کاربران از نظر اخلاقی و سیاسی افزایش داده اند. گوگل و اینستاگرام همچنین با استفاده از ابزارهای دقیق کنترل ، از کاربران خود محافظت کرده اند ، اما داستان کپی کردن اطلاعات کلیپ بورد کاربران iOS یک کلاهبرداری بزرگ بوده و بار دیگر شک در مورد ایمنی کاربران شرکت کننده در این سیستم عامل ها ایجاد کرده است. این مورد خیلی عجیب نیست وقتی صحبت از Tic Tac Toe می شود ، زیرا بسیاری معتقدند Tic Tac یک اپلیکیشن چینی است و اگر به سیاست های چین نگاه کنید ، خیلی پیش نمی رود ، اما Reddit و LinkedIn (برنامه مایکروسافت) نیز در معرض کلاهبرداری قرار دارند. با پیشرفت موضوع ، رواج بیشتری پیدا کرد و به تدریج نام های اپرا بیشتر و بیشتر شد.

این موضوع نگرانی بسیاری از توسعه دهندگان را ایجاد کرده است و بسیاری از آنها پیام های توییتر خود را به آنها یادآوری کرده اند ، حتی اگر سیستم عامل های مشهور جهانی باعث نقض حریم خصوصی کاربران نمی شوند ، هنوز هم نگرانی وجود دارد زیرا برنامه های فیشینگ به طور کلی می توانند iOS 14 را در برابر این ضعف آسیب پذیرتر کنند.

مارک نورتون ، یکی از توسعه دهندگان ، هفته گذشته در توییتر نوشت: “برنامه هایی که از iOS 14 استفاده می کنند ، از برنامه های بازی محبوب و شبکه های اجتماعی محبوب گرفته تا برنامه های آژانس های خبری مهم محدود می شوند.” وی ادامه داد: “برنامه های iOS یا iPados دسترسی نامحدودی به کلیپ بورد دارند و بدون اجازه کاربر اطلاعات متنی را ارائه می دهند.” از طرف دیگر ، بسیاری از برنامه های فیشینگ وجود دارند که داده ها را از برش داده ها سرقت می کنند.

وی به برنامه هایی که اطلاعات کلیپ بورد را در یک پست اینستاگرام جمع آوری می کنند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نام محبوب ترین برنامه های موجود در فروشگاه App از جمله LinkedIn ، Reddit ، Google News ، Call of Duty ، Fruit Ninja ، در میان آنها یافت می شود.
برخی از این برنامه ها اطلاعات کاربر را با هر کلیک کپی می کنند و برخی به محض باز شدن برنامه ، کلیپ بورد را بررسی می کنند. در یک گزارش اخیر آمده است که بیش از 50 برنامه از جمله Tic Tac ، PBG Mobile ، Weibo ، Philips Sonicare ، Weber و New York Times ، همین مشکل را برای کاربران iOS ایجاد کرده اند.؛ مشکلی که حریم کاربران را تهدید می کند. شایعه شده است که برنامه های Thames ، Google Chrome و Slack مایکروسافت باعث ایجاد این مشکل شده اند.


برنامه ها در تلاشند تا بروزرسانی شوند

اگرچه این برنامه ها ادعا می کنند که اطلاعات کاربر منتقل نشده است ، اما گزارش ها حاکی از این است که این سیستم عامل ها می توانند از چنین خطایی برای دسترسی به اطلاعات مهم کاربر استفاده کنند. مهم است که سایر برنامه ها بتوانند این کار را انجام دهند ، حتی اگر این برنامه ها هنوز قوانین آنها را رعایت نکرده اند.با این حال ، روش هایی برای محافظت از کلیپ بورد iOS برای محافظت از اطلاعات کاربر وجود دارد. برخی از برنامه های مدیریت گذرواژه وجود دارند که بطور خودکار کلیپ بورد شما را بعد از تعداد مشخصی از استفاده ها پاک می کنند. به عنوان مثال ، برنامه 1Password یک ویژگی خاص دارد که می تواند اطلاعات ذخیره شده در کلیپ بورد را هر 90 ثانیه حذف کند ، به همین دلیل از جاسوسی برنامه ها بر روی کاربران iOS جلوگیری می کند. اما به طور کلی ، گروهی از توسعه دهندگان و کاربران از اپل خواسته اند که دسترسی به کلیپ بورد های iOS را محدود کند تا هیچ برنامه ای از این محدودیت ها استفاده نکند. آنها معتقدند اگر اپل بخواهد چنین ویژگی را پیاده سازی کند ، ابتدا باید مجوز را از کاربر دریافت کند.

23302

دکمه بازگشت به بالا