اقتصادی

کدام مشاغل باید اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند؟

به گفته مقامات سازمان امور مالیاتی کشور ، صاحبان مشاغل تا پایان امروز باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند و این زمان تمدید نشده است. بنابراین ، باید بدانیم که کدام مشاغل برای اظهارنامه مالیاتی اقدام می کنند.

به گزارش مخبران ، از زمان شیوع تاج ویروس در کشور ، سازمان امور مالیاتی اقدامات و تدابیری علیه ویروس انجام داده است که بیشتر آنها حول “معوقات مالیاتی” می چرخند. تمدید مهلت برای مالیات دهندگان برای تشکیل اظهارنامه مالیاتی ، لغو اختلافات و تمدید مهلت برای بخشش جرائم معاف از مالیات. گروه های اقتصادی تا پایان ماه می امسال تمدید شدند.

برای این منظور ، انتقاداتی در مورد عملکرد سازمان امور مالیاتی شنیده می شود که باید در اوج تاج گذاری ، مالیات را بهانه ای برای پیگیری امور فاسد بهانه آورد و نه اینکه اجرای قوانین مالیاتی را به تاخیر اندازد.

پیش از این صاحبان مشاغل مجبور بودند اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان خردادماه امسال ثبت کنند که به دلیل شیوع تاج معاف از مالیات تا پایان آگوست امسال با تمدید دو ماه به تعویق افتاد. بوده است؛ بنابراین ، قانون امروز (شنبه ، اول شهریور) مهلت قانونی برای تشکیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی است.

فرم برگشت مالیات تجاری چیست؟

بنابراین تا امروز صاحبان مشاغل فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را در وب سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی tax.gov.ir ثبت کنند و در صورت عدم تسویه بازده خود در مهلت مقرر ، از هرگونه حق و حقوقی محروم خواهند شد.

فرم های برگشت مالیات برای گروه های مختلف صاحبان مشاغل معمولاً شامل هویت اشخاص مرجع از جمله اطلاعات هویت و مکان ، مجوز فعالیت اقتصادی ، درآمد مشمول مالیات ، معافیت های قانونی ، موجودی شروع و پایان دوره و موجودی فاکتورها می باشد. ترازنامه سود و زیان ، واردات و صادرات کالاها و خدمات ، اطلاعات مربوط به مشارکت ، اطلاعات حساب بانکی برای فعالیتهای تجاری ، صورت درآمد و هزینه ها (اطلاعات مربوط به خرید و فروش کالاها و خدمات و هزینه های مرتبط) اطلاعات در مورد خرید و فروش خدمات و هزینه های مربوط به آن).

کدام شغلها باید اظهارنامه مالیاتی ارسال کنند؟

طبق قانون ، صاحبان مشاغل براساس نوع فعالیت و حجم ، به سه گروه تقسیم می شوند و ملزم به ارائه اظهارنامه هستند. گروه اول معاملات (قبل از کسر) را شامل می شود که 10 برابر کل فروش یا درآمد مالیاتی کالاها و خدمات سال گذشته است. براساس آخرین برگه مالیاتی نهایی (کل و تکمیلی کل) مصوب سال 1391 و بعد از آن ، در پایان سال قبل از شروع سال مالیات اعلام شده است که هرکدام بالغ بر سه میلیارد تومان است.

همچنین ، عملکرد آخرین برگه مالیاتی نهایی (کل ناخالص و تکمیلی) در سال 1391 نشان می دهد که کل فروش کالاها و خدمات در سال گذشته یا مالیات نهایی (قبل از کسر) ده برابر شغل درآمدی و سپس پایان ژانویه قبل از آغاز سال مالیات است. بیش از یک میلیارد و سه میلیارد تومان در گروه دوم در نظر گرفته شده است و مودیان مالیاتی که در گروه های اول و دوم نیستند نیز در گروه سوم در نظر گرفته می شوند.

علاوه بر این ، افراد زیر ، صرف نظر از میزان فعالیت خود ، اولین گروه از مودیان مالیاتی هستند که وظایف خود را مطابق شرایط مندرج در بالا انجام می دهند.

1- دارندگان کارت ویزیت (واردکنندگان و صادر کنندگان)

2- دارندگان کارخانه ها و کارخانه های تولیدی و بهره برداری از معادن دارای مجوز و پروانه بهره برداری از وزارت مربوطه

3- دارندگان هتل های سه ستاره و بیشتر

4- دارندگان بیمارستان ها ، بیمارستان های زایمان ، کلینیک های تخصصی

5- صاحبان مشاغل مبادله ای

6- فروشگاه های زنجیره ای با مجوز فعالیت از وزارت مربوطه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا