علمی و پزشکی

کدام معلمان می‌توانند دورکاری کنند؟

نیوز’نیوزنیوز:

محمد محسن بیگی درباره معلمان دورکاری با بیماری های زمینه ای و خاص: در پروتکل وزارت بهداشت ، برخی بیماری ها ذکر شده است که معلمان و دانش آموزان نباید با آنها به مدرسه بروند.

وی گفت: بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، دیابت ، بیماری های تنفسی زمینه ای ، BMI بیش از 30 است. بیماران مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی ، درمان با کورتیکواستروئیدهای بیشتر از 12 میلی گرم ، پردنیزولون و بیش از دو هفته. مادران باردار ، دانش آموزان دارای معلولیت های شدید جسمی و حرکتی ، فلج مغزی ، زوال عقل ، اوتیسم و ​​نابینایان.

کدام معلمان می توانند از راه دور کار کنند؟

مدیر دفتر بهداشت و رفاه وزارت آموزش و پرورش با مشاهده اینکه بیماری ریوی یک بیماری تنفسی است ، گفت: معلمان با مشکلات ریوی در معرض خطر بالای بیماری عروق کرونا قلب ممکن است از شرایط مخابراتی با متخصصان مجاز استفاده کنند.

هیچ مدرکی مبنی بر افزایش بیماری کرونا قلب پس از از سرگیری مدرسه وجود ندارد

محسن بیگی شخصاً به احتمال قطع فعالیت های مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: مرجع تصمیم گیری در این زمینه مدیر ملی ضد تاج است و هر تصمیمی برای بازگشایی مدارس به عهده آنها است که هنوز اعلام نشده است. توجه داشته باشید که مدارس حدود دو هفته باز است و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بیماری عروق کرونا قلب از زمان بازگشایی مدرسه افزایش یافته باشد وجود ندارد و این ممکن است به زمان بیشتری برای بررسی نیاز داشته باشد.

سطح انطباق با پروتکل های بهداشتی در مدارس رضایت بخش است

وی در مورد وضعیت انطباق مدارس با پروتکل های بهداشتی گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت کنترل می شود و گزارش ها رضایت بخش است. از آنجا که حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است ، تعداد افراد در هر کلاس کم است. از طرف دیگر ، به مدارس مواد ضد عفونی کننده داده می شود.

برخی از دانشجویان ماسک نمی زنند و مشاوره را جدی نمی گیرند

محسن بیگی ادامه داد: مشکل اصلی این است که برخی از دانشجویان ماسک نمی زنند یا توصیه های بهداشتی را جدی نمی گیرند. نظم و حساسیت کاملی از طرف مدرسه وجود دارد ، اما مهم است که خانواده ها و دانش آموزان نیز مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.

در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر ابتلای دانش آموزان به بیماری کرونا قلب و تعطیلی برخی مدارس گزارش شده است.

به گفته حسین فرهادی ، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ، مجموعه آزمون های کرونا 18 دانش آموز این شهر مثبت بوده است. بیشتر 18 بیمار در دبستان بودند.

وی می گوید: بیماری این دانش آموزان مربوط به گذشته است و هیچ ارتباطی با بازگشایی یک هفته مدرسه ندارد و این دانش آموزان بیمار بوده اند و این روزها دیگر برنگشته اند (رزومه مدرسه).

درگذشت دانش آموز هشت ساله گتوندی بر اثر بیماری عروق کرونا قلب خبر دیگری است که در چند روز گذشته منعکس شده است و فرماندار گتوند خوزستان گفت: این دانشجوی پسر از بدو تولد بیماری قلبی داشت و معاینه عروق کرونا وی در دو سطح منفی بود. نکته سوم مثبت بود. مدرسه دانش آموز به مدت یک هفته تعطیل بود.

دکمه بازگشت به بالا