اقتصادی

کرملین: روسیه گاز مجانی به اروپا نخواهد داد

کرملین می گوید روسیه در حال کار بر روی راه هایی است تا گاز خود را به روبل صادر کند و اگر کشورهای اروپایی از پرداخت هزینه واردات خود به ارز روسیه خودداری کنند، تصمیمات لازم را در زمان مناسب اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش مخبران، در نشست روز جمعه سران اتحادیه اروپا به درخواست روسیه در هفته گذشته موضع کلی اتخاذ نشد که در آن آمده است کشورهای غیردوست باید هزینه گاز را به روبل بپردازند.

تصمیم روسیه در واکنش به تشدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد حمله نظامی مسکو به اوکراین، نگرانی‌هایی را در مورد امنیت انرژی ایجاد کرده است و کشورهای اتحادیه اروپا و شرکت‌های مسدودکننده در تلاش برای درک پیامدهای آن هستند.

گازپروم، تنها صادرکننده گاز به بانک مرکزی روسیه، دولت و اروپا، تا 31 مارس فرصت دارد تا پیشنهادات خود را برای سیستم پرداخت گاز روبل به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارائه کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما گاز را به صورت رایگان عرضه نمی کنیم و این واضح است.

کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با شبکه ولت روز جمعه به تامین کنندگان سوخت آلمان توصیه کرد که گاز روسیه را به روبل پرداخت نکنند. یکی از مشاوران ارشد دولت ایتالیا نیز هفته گذشته اعلام کرد که ایتالیا به پرداخت پول واردات انرژی روسیه به یورو ادامه خواهد داد.

کلودیو دسکالزی، مدیر عامل گروه انرژی ایتالیا در کنفرانسی در امارات گفت: “تنها چیز مهم در اروپا گاز است و روسیه از ما می خواهد که به روبل پرداخت کنیم. این در قرارداد ما نیست و در قرارداد ما نیست.” در دوشنبهها.

اتحادیه اروپا در نظر دارد وابستگی خود به گاز روسیه را در سال جاری به میزان دو سوم کاهش دهد و تا سال 2027 واردات سوخت فسیلی از این کشور را متوقف کند.

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که در سال جاری 15 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع را به اتحادیه اروپا عرضه خواهد کرد. تحلیلگران می گویند تاسیسات LNG ایالات متحده با ظرفیت کامل کار می کنند و هرگونه افزایش صادرات ایالات متحده به اروپا منجر به کاهش هزینه های صادرات به مناطق دیگر خواهد شد.

به گزارش رویترز، صادرات گاز روسیه به اروپا در سال گذشته حدود 155 میلیارد متر مکعب بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا