بین الملل

کره شمالی نشست سئول-توکیو را محکوم کرد

کره شمالی امروز (چهارشنبه) ضمن محکوم کردن نشست اخیر رئیس جمهور کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن گفت، این نشست راه را برای یک “تبانی نظامی” میان این دو کشور هموار می‌کند.

به گزارش مخبران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه در سئول دیدار کردند؛ اقدامی که بیانگر ازسرگیری کامل “دیپلماسی رفت و برگشت” پس از سال‌ها روابط مخدوش به خاطر اختلافاتی که ریشه در حکومت استعماری ژاپن بین سال‌های 1910 تا 1945 میلادی دارد از جمله مساله نیروی کار اجباری، است.

وب‌سایت “اوریمینزوکری” کره شمالی در نخستین واکنش از طرف پیونگ‌یانگ به این نشست گفت: این تبانی نظامی میان کره جنوبی و ژاپن -که آمریکا بسیار خواهان آن است- وارد مرحله‌ای شده که بی‌پروا اجرا شود.

این وب‌سایت همچنین از اظهارات روز یکشنبه یون سوک یول دال بر اینکه ژاپن می‌تواند در “اطلاعیه واشنگتن” شرکت کند، انتقاد کرد. اطلاعیه واشنگتن توافقی میان آمریکا و کره جنوبی با هدف تقویت تعهد بازدارندگی آمریکاست.

این وب‌سایت مدعی شد، سیاست خارجی “مطیعانه” یون سوک یول راه را هموار می‌کند تا ژاپن بر قساوت‌های گذشته‌اش سرپوش بگذارد و در خصوص ادعاهای قلمرویی‌اش بر جزایر دوکدو و برنامه‌اش برای رهاسازی آب آلوده از نیروگاه اتمی فوکوشیما گستاخ‌تر شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا