بین الملل

کرونا بیش از ۱۰۰ هزار قربانی در آمریکا بر جای گذاشت/ بی‌اعتنایی مردم آلمان به هشدارها در زمینه کووید-19

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، تعداد دارندگان کورونا در سراسر جهان به 5،794،723 رسیده است. از این تعداد ، 357 هزار و 516 نفر جان باختند و 2499801 نفر نیز بهبود یافتند.

تا به امروز ، ایالات متحده ، برزیل ، روسیه ، اسپانیا و انگلستان از جمله کشورهای پیشرو در جهان برای کروناویروس هستند.

آخرین رتبه بندی کرونا در جهان

بیشتر بخوانید:

همه کشورها باید برای مبارزه با تاج تلاش کنند

آمریکا

آمار مرگ و میر ناشی از ویروس coronavirus در ایالات متحده از شب گذشته به 102 هزار نفر رسیده است. به گزارش وب سایت کنگره های جهانی ، آخرین آمار کشته شده از کروناویروس در ایالات متحده به 1745803 نفر رسیده است و شمار تلفات به 102 هزار و 107 نفر رسیده است.

در گذشته ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا ادعا كرده بود كه در مرحله اول تلاش ها برای كاهش تلفات كرونر ، 80،000 تا 90،000 نفر جان خود را از دست داده و سپس 100،000 نفر در نتیجه كوید 19 در آمریكا جان خود را از دست دادند. از دست می دهد

ترامپ

رئیس جمهور دونالد ترامپ

سازمان بهداشت جهانی هشدار می دهد که آمریکای لاتین قطب جدید گسترش تاج است. آمار تلفات در برزیل ، مکزیک و پرو طی دو تا سه هفته دو برابر شده است ، اما در مراکز اروپایی کرونا چهار تا هفت ماه طول می کشد. کارشناسان بهداشت برزیل هشدار داده اند که تعداد واقعی مرگ و میر و جراحات ناشی از این بیماری در برزیل از آمار رسمی بیشتر است.

در برزیل ، 414.661 نفر به این ویروس آلوده شده اند و 25.697 نفر دیگر بر اثر ویروس جان خود را از دست داده اند.

اروپا

نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون ، امروز اعلام کرد که برنامه آزمایش و رهگیری کرونا به عنوان روشی برای کاهش قرنطینه این کشور اجرا خواهد شد. در همین حال ، براساس اعلام وزارت بهداشت انگلیس ، تعداد قربانیان کرونا ویروس در این کشور شب گذشته به 412 نفر و در کل 37460 نفر رسیده است. تعداد بیماران با 2137 نفر افزایش یافت و به 267.240 نفر رسید.

بوریس جانسون

بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس

طبق یک نظرسنجی در آلمان ، 20 درصد یا یک پنجم از افراد مورد بررسی ، معتقدند که سیاستمداران و سرپرستان ، آگاهانه ، خطر تاج را برای فریب افکار عمومی افزایش می دهند. با این حال ، تحقیقات شبکه تلویزیونی آلمانی North نشان می دهد که اکثر مردم اخبار را باور می کنند.

تا به امروز 181 هزار و 895 نفر در آلمان به koronavirus آلوده شده اند و 8333 نفر دیگر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

دولت روسیه می گوید تصمیم گرفته است كه جلسات گروهی BRICS را در ماه ژوئیه در سن پترزبورگ به تعویق بیندازد تا از گسترش بیشتر این ویروس تاج جلوگیری كند. جلسه روسای شورای ایالتی سازمان همکاری شانگهای به تعویق افتاده است. این رویدادها از 21 تا 23 ژوئیه (31 ژوئیه تا 2 آگوست) به میزبانی سن پترزبورگ برگزار شد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ روسیه در بیانیه ای گفت: تاریخ جدید اجلاس سران BRICS با توجه به تغییر اوضاع اپیدمیولوژیک در منطقه و جهان تعیین می شود.

سرگئی صبیانین ، شهردار مسکو ، معاون رئیس دفتر تاج گذاری ، در یک کنفرانس ویدئویی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که تحریم های مسکو برای کرنا از اول ژوئن به مرحله اجرا رسیده است. لغو خواهد شد

ولادیمیر پوتین

رئیس جمهور روسیه ، ولادیمیر پوتین

وی اظهار داشت: در حال حاضر برای ساكنان مسكو خیلی مهم است كه خانه را برای پیاده روی در اطراف خانه و در پارک ها و میادین شهر رها كنند ، گرچه تصمیم گیری برای اداره شهر آسان نیست.

روسیه پس از ایالات متحده و برزیل سومین کشور بزرگ جهان است. تاکنون 370،680 نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند و 3998 نفر نیز بر اثر ویروس جان خود را از دست داده اند.

غرب آسیا

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه ، تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب پس از معاینه شب گذشته 21،043 نفر بوده که از این تعداد ، 1،359 مورد جدید به 159.797 رسیده است. از این تعداد ، 723 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند و در کل 331 بیمار در دستگاه تنفسی بستری شدند.

از طرف دیگر با فوت 34 بیمار در 24 ساعت گذشته ، تعداد قربانیان کورونا در ترکیه به 4 هزار و 431 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت عراق در بیانیه ای اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 7،014 نفر آزمایش شده اند برای نسل جدیدی از کروناویروس در کلیه آزمایشگاه های این کشور. نتایج آزمایش نشان می دهد که 287 نفر هنوز به koronavirus آلوده شده اند. با توجه به موارد جدید ، تعداد مبتلایان به این ویروس به 5135 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت عراق گفت که شمار تلفات در این کشور در 24 ساعت گذشته به 175 نفر رسیده است.

آسیا

گروهی از نقشه برداران چینی برای بررسی تغییرات کوه اورست به هیمالیا می روند. آنها تنها کوهنوردانی بودند که در طی اپیدمی ویروس تاج ، به بالاترین قله جهان صعود کردند. رسانه های چینی گزارش دادند که این گروه برای اندازه گیری مجدد قد اورست در آنجا بود.

چین و نپال امسال تیم های کوهنوردی خارجی را از صعود به کوه اورست به دلیل محدودیت در گسترش تاج ویروس ممنوع اعلام کرده اند. چین در بهار امسال فقط به شهروندان خود اجازه صعود داده است ، اما نپال همه سفرها را لغو کرده است.

تاکنون 82995 نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند و 4634 نفر نیز بر اثر ویروس جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا