اقتصادی

کرونا در پرواز خالی نادیده گرفته شد؟!

با افزایش پروازهای داخلی با افزایش نسبی در سفر ، نیاز به مشاوره بهداشتی در سفر جدی تر از همیشه است ، اما به نظر می رسد در برخی موارد این پیشنهادات دنبال نمی شوند.

به گزارش مخبران ، به نقل از سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری ، صبح امروز پرواز تهران – مشهد با کمتر از یک سوم ظرفیت خود انجام شد ، در حالی که برخی از مسافران شکاف های اجتماعی بی نظیر را انجام داده و از ماسک استفاده می کنند که لازم است مطابق الزامات پروتکل های بهداشتی باشد. تخلفات توسط ایرلاین ها صورت می گیرد.

ساعت 8:50 صبح امروز ، پرواز ایران-ایرتور 960 از فرودگاه مهرآباد به مشهد عزیمت کرد. این مورد مورد توجه قرار نگرفت و برخی از مسافران توجه زیادی به استفاده از ماسك در طول پرواز نكردند ، با تهیه بسته های بهداشتی. برای رسیدگی به این موارد که مسافران با اعتراض روبرو هستند ، برای یافتن علت آن به شرکت هواپیمایی و آژانس هواپیمایی کشوری رفتیم.

رضا رضا ، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ، به مخبران درباره چرایی نادیده گرفتن پروتکل های پرواز گفت: “ما از سوی شرکت هواپیمایی و آژانس بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) به ما دستور نداده اند که شکاف اجتماعی در کرسی ها را رعایت کنند.” با توجه به استفاده از ماسک ، در کلیه پروازها پروتکل مشاهده می شود و به مسافران اعم از ماسک ، دستکش ، الکل و غیره ارائه می دهیم اما اگر مسافر نسبت به پیگیری پروتکل ها بی احتیاط باشد ، به وی اخطار داده می شود. .

وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که رعایت نکردن شکاف اجتماعی در کابین هواپیما توصیه نمی شود رعایت مرکز ثقل هواپیما و سیستم مسافر بر این اساس است.

این گفته ها از سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری رضا ظفرزاده است که به مخبران گفت که خطوط هوایی و کلیه شرکایی که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مجوز دریافت کرده اند موظف هستند پیروی از پروتکل های تاج گذاری بهداشتی را رعایت و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند. دسترسی به کابین خلبان نیاز به استفاده از ماسک دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ، از جمله کلیه اعضای خدمه ، باید نظارت کافی در کابین خلبان داشته باشد ، در غیر این صورت عدم انجام اقدامات احتیاطی می تواند منجر به تحریم و سایر تخلفات علیه متخلف شود.

جعفرزاده ادامه داد: اگر هرکدام از ذینفعان صنعت هوانوردی یا حمل و نقل هوایی اقدامات پیشگیرانه و پروتکل های بهداشتی اعلام شده را انجام ندهیم ، ابتدا وی را به وی هشدار می دهیم و اگر وی در مراحل بعدی اصرار به این تخلفات داشته باشد ، ابتدا محدودیت ها در عملیات و پروازهای آن و در نهایت سایر درگیری ها ، می تواند منتظر متخلفان باشد.

در کشوری که این کشور اقدامات مهمی در کنترل ویروس انجام داده است ، عدم پیروی از پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس را برای سلامتی افراد در معرض خطر قرار می دهد ، اظهار داشت: مردم تاکنون رعایت آن را ثابت کرده اند. اما اگر برخی افراد آن را رعایت نکنند ، مطمئناً توصیه ها و توصیه های مربوط به حوزه های هواپیما را دنبال می کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سؤالی دیگر درباره چگونگی قرارگیری فضاپیمای اجتماعی در کابین خلبان در دستورالعمل ها و ابلاغ به شرکت های هواپیمایی گفت: آنها موظفند شکاف اجتماعی موجود در کابین را برای مسافران ذکر کنند ، زیرا به نظر ما اقدامات قبل از سوار شدن به پرواز بسیار مهم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا