کسی که حقش نیست نباید بازداشت شود

کسی که حقش نیست نباید بازداشت شود

رئیس کل دادگستری با اشاره به وظایف و مسئولیت ها و اختیارات اصلی قوه قضائیه گفت: در صورتی که فردی صلاحیت دستگیری را نداشته باشد، مقام قضایی به دلیل دارا بودن این موضوع، دستور دستگیری فرد مذکور را صادر نکند. قدرت. .

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز رسانه های قضایی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اعظی در جلسه پنج ساعته شورای عالی قضایی با روسای کل دادگستری و دادستان های مراکز استان ها، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: از صمیم قلب فرجه، نیروها و تمامی نیروهای حافظ امنیت مردم و کشور را تحسین و تشکر می کنم و از خداوند منان توفیق روزافزون را خواستارم.

رئیس کل دادگستری با اشاره به تلاش ها و فداکاری های نیروی انتظامی برای تامین و تقویت امنیت شهروندان گفت: نیروی انتظامی یکی از متنوع ترین و چندوظیفه ترین نهادها است. در انجام این عملیات موفق بوده و توانسته است امنیت مردم و کشور را به بهترین نحو تامین کند و با کمک سایر ادارات ذیربط و در این راه بیش از 13000 شهید و 31000 مجروح داشته است. داده شده. برای کشور و مردم.

محسنی آذی با تشریح مسئولیت خطیر روسای کل دادگستری و دادستان در خدمت به مردم و مستضعفان، اجرای عدالت و کمک به مستضعفان و محرومان و مقابله با مستضعفان و زورگویان گفت: امروز یکی از مهمترین مشکلات پیش روی مردم است. از ما انتظار رفتار خوب، بیان خوب و قضاوت خوب را داشته باشید. خدای ناکرده هوای استکبار بر ما مسلط شود و چون در مقام قضایی هستیم و ممکن است حکومت کنیم، صدایمان را بلند کنیم یا از الفاظ و الفاظ ناشایست ضابط قضایی استفاده کنیم.

رئیس قوه قضائیه صبر و شکیبایی مقام قضایی را ضروری دانست و گفت: برخی از مراجعه کنندگان به مراکز قضایی اهل درد هستند و مرجع قضایی را پزشک می بینند. باید در مقابل این مشتریان فروتن بود و درد آنها را درمان کرد. از سوی دیگر، مردم و مصرف کنندگانی هستند که از حقوق خود راضی نیستند و علیه یکدیگر صحبت می کنند. بنابراین، تمایز بین این دو گروه و صبر و تحمل ما به عنوان ضابط قضایی در برابر موکلان مقوله بسیار مهمی است.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص افزود: ما به عنوان یک مرجع قضایی از یک سو وظایف و مسئولیت های سنگین و خطیری بر عهده داریم و از سوی دیگر اختیارات را نیز بر عهده داریم. همچنین شیطان و باد نفس نیز نهفته است; ما باید به این مقوله ها توجه کنیم. در صورتی که شخص مستحق دستگیری نباشد، مقام قضایی به دلیل برخورداری از این اختیار، دستور بازداشت او را صادر نمی کند. وقتی فردی حق اعمال مجازات قانونی را ندارد، نباید بر اساس گفته دیگران انجام شود. و بالعکس، وقتی مجبوریم مجازات قانونی را علیه شخصی اجرا کنیم، نباید دلسوزی بی مورد نشان دهیم و بدون توجه به خدا و قانون از دیگران بخواهیم.

محسنی آجایی در پایان بخش اول سخنان خود در جلسه پنج ساعته شورای عالی قضایی با روسای کل دادگستری و دادستان های مراکز استان ها به تمامی ضابطان دادگستری توصیه کرد که به صورت شبانه روزی کار کنند. برای خدمت به مردم و رسیدگی به پرونده‌های قضایی، خانواده‌های آنان و ضابطان و مسئولان قضایی که شبانه روز برای رسیدگی به امور قضایی و حقوقی تلاش می‌کنند، از کار و تلاش خود غافل نشوند. مردم باید وقت خود را به خانواده خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا