اقتصادی

کلنگ ۸۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن زده شده است

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین برای یک میلیون و 500 هزار واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: عملیات اجرایی 860 هزار واحد از این پروژه آغاز شده است.

به گزارش مخبران، جلسه تعیین تکلیف واحدهای افتتاحیه تعاونی های مسکن آنلاین امروز با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون برگزار شد. در این نشست حدود 5 هزار واحد مسکونی با مدیریت وزیر راه و شهرسازی به نام حضرت علی اکبر (ع) افتتاح شد. همچنین سه استان البرز، خوزستان و لرستان گزارشات خود را در خصوص واگذاری مسکن آنلاین و بقیه تعاونی های استان ارائه کردند.

رستم قاسمی امروز با بیان اینکه بیش از یک و نیم میلیون واحد زمین آماده بارگیری در نهضت ملی مسکن است گفت: این رقم به زودی به دو میلیون و 400 واحدی که پیش از این وعده داده بودیم خواهد رسید.

قاسمی افزود: همچنین نصب چهار میلیون خانه که در مدت چهار سال ساخته می شود را در دستور کار داریم و عمده عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی 860 هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 100 هزار واحد مسکن ملی متعلق به نیروهای مسلح است؛ در حال حاضر حدود 100 هزار واحد مسکن آنلاین در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد. در نظر داریم طبق دستور رئیس جمهور و با منابعی که برای مسکن آنلاین در نظر گرفته ایم این اقامتگاه ها را اختصاص دهیم.

قاسمی مشکل مسکن را یکی از جدی ترین و اساسی ترین مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: معتقدم دولت سیزدهم تصمیم دارد در کشور به این موضوع رسیدگی کند و با هماهنگی و دلسوزی که در دولت وجود دارد این کار را انجام خواهد داد. این امر محقق خواهد شد و تا زمان اجرای پایان دولت بر اساس دستورات و تاکیدات رئیس جمهور انجام خواهد شد.

وی روند راه اندازی عملیات اجرایی ساخت مسکن در کشور را قابل قبول دانست و گفت: قطعا از وزارتخانه های مختلف به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده می کنیم و فکر می کنم کارکرد اجرایی قرارداد ساخت 400 هزار است. واحدهایی که ما امضا کردیم. برای کمک به شروع و تکمیل طرح نهضت ملی مسکن یک قدم به عقب بردارید.

ساخت 840000 خانه توسط تعاونی ها

همچنین حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای دولت سیزدهم برای شناسایی مشکلات 600 تعاونی بزرگ به تعاونی ها مراجعه کرده است.

وی گفت: 10 هزار تعاونی مسکن سازی داریم که از این تعداد 9 هزار و 500 تعاونی موفق بوده و بقیه تعاونی ها مشکلاتی دارند که حل نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش تعاون 20، 19 نمره کسب کرده ایم و معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها را منصوب کرده ایم. در استان ها مشکلات تعاونی ها بررسی شود.»

وی ادامه داد: 840 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی ها ساخته شده که از این تعداد 38 هزار و 900 واحد مشکل حل دارد. امروز شاهد بهره برداری از 5500 واحد مسکونی در قالب تعاونی هستیم.

وزیر کار تعاونی را بخش مهمی در اقتصاد کشور دانست و گفت: تعاونی ها باید به بطن خود برسند و سهم 25 درصدی را در اقتصاد ملی به دست آورند.

نهضت ملی مسکن در یک نگاه

پس گزارش دهید قانون تولید و تحول مسکن (نهضت ملی مسکن) یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم در 17 مرداد 1400 به تصویب رسید. دولت قصد دارد با ترکیب نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن، چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال بسازد. بانک ها موظفند سالانه 360 هزار تومان برای برنامه ریزی برای جهش تولید و عرضه مسکن اختصاص دهند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، 534 هزار واحد در قالب اقدام ملی و 330 هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در مجموع 864 هزار واحد را تکمیل و یا تا پایان سال آماده اجرا هستند. مارس. 5، 2010. ادعا شده است که حدود 40000 واحد در دو پروژه تاکنون افتتاح شده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی یک میلیون و 500 هزار واحد زمین اختصاص یافته است. در مجموع 5.2 میلیون نفر در جنبش ملی مسکن و طرح حمایت از اقدام ملی ثبت نام کرده اند.

وام این واحدها در تهران 450 میلیون تومان، سایر شهرها 400 میلیون تومان، مراکز استان ها 350 میلیون تومان، سایر مناطق شهری 300 میلیون تومان و روستاها 250 میلیون تومان حداکثر سود 18 درصد است. بر اساس آخرین برآورد قیمت تمام شده هر متر مربع واحد نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا