علمی و پزشکی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، دکتر. آقای سید جعفر حسین و کاردار سفارت ژاپن آقای هیروتاکا ماتئو در مراسمی روز سه شنبه این کمک مالی را اهدا کردند. در جمهوری اسلامی ایران، دکتر. با حضور جلال نالی، معاونت روابط بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد.

بر اساس این پروژه 6.3 میلیون دلاری، 6 دستگاه MRI برای توسعه ظرفیت کووید-19 کشور خریداری خواهد شد. این دستگاه ها در استان های تهران (2 دستگاه)، بیمارستان های دولتی خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می شود. نماینده سازمان جهانی بهداشت مسئولیت کلیه مراحل آماده سازی، تحویل و آموزش آنها را بر عهده دارد. .

در جلسه کووید-19، دولت از دولت و سفارت ژاپن برای حمایت مالی آنها برای ارتقای سیستم مراقبت های بهداشتی کشور تشکر کرد. جمهوری اسلامی ایران در اپیدمی کووید 19 به ویژه در زمینه تشخیص و درمان سهیم است. با این کمک هزینه، دستگاه های MRI خریداری شده توسط سازمان بهداشت جهانی نه تنها برای پاسخ به کووید-19 بلکه برای سایر بیماری ها نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

چیس دافر ماتسیو از سفارت ژاپن در ایران گفت: “عفونت کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش می یابد و نه تنها جان انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز تهدید می کند.” از ابتدای شیوع این بیماری، دولت ژاپن واکنش فوری را برای نجات جان افراد و کاهش پیامدهای اقتصادی-اجتماعی این بیماری ضروری دانسته است.»

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه MRI از طریق تشخیص و درمان آن در نقاط مختلف کشور به جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت کروناویروس کمک خواهد کرد.

ماتسیو تاکید کرد که تقویت بخش مراقبت های بهداشتی یکی از اولویت های اصلی سفارت وی است. وی خاطرنشان کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه نقش مهمی در تقویت روابط ایران و ژاپن دارد.

پس از پایان مراسم، دکتر. نایلی – معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت با تشکر از این کمک های مالی دولت ژاپن و حمایت های گذشته این کشور از وزارت بهداشت ایران، برای همکاری های فعلی و آینده ابراز امیدواری کرد. به نیازمندان کمک کنید، کمک می کنند، کمک می کنند.

کاردار سفارت ژاپن در ایران از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه و سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید 19 تشکر کرد و قول داد که جهان به زودی بر آن فائق آید. چالش مطرح شده توسط این ماهماری N.

از زمان ورود کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن تقریباً 34 میلیون دلار برای حمایت از ایران در مبارزه با بیماری‌های عفونی از طریق آژانس‌های مختلف سازمان ملل متحد از جمله سازمان بهداشت جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد فراهم کرده است. توسط سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه جهانی غذا، و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر. تا به امروز، کمک های مالی ژاپنی بخشی از هزینه خرید سی تی اسکن، سونوگرافی، آنالایزر گاز خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل، و همچنین دستگاه آنژیوگرافی دوبال و سیستم رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل بوده است. در ژوئیه 2021، دولت ژاپن روش کوواکس را با تقریباً سه میلیون دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا در ایران اجرا کرد.

دکمه بازگشت به بالا