استان ها

کمیته مدیریت بهینه مصرف آب در استان قزوین تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری مخبران از کازوین ؛ جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی هماهنگی عملیات مقابله با بحران در استان عصر یکشنبه مطابق با مقررات بهداشتی و هوای آزاد استاندار برگزار شد.

در این نشست علی فرخزاد گفت: در زمینه مدیریت آب ، کمیته ای برای استفاده بهینه از آب آشامیدنی و کشاورزی به منظور محافظت از این منابع در مواقع بحرانی تشکیل خواهیم داد.

وی اظهار داشت: با بارش باران در سال زراعی امسال ، باید اطمینان حاصل شود که روستاهای در معرض خطر شناسایی شده اند و ما به طور منظم در حال جلسه هستیم تا اقدامات پیشگیرانه را بررسی کنیم.

جلسه 212

معاون بخش مهندسی عمران کازوین یادآور شد: “اولویت ما در سال کمبود آب تأمین آب آشامیدنی شهرها و روستاها و کاهش تولید سوخت در نیروگاه های برق آبی است.

وی گفت: “سال گذشته ، استفاده بالقوه از همه تجهیزات در نظر گرفته شد و موضوع سوخت باید توسط دفتر شهرستان استان رعایت شود و به شهرداری ها گفته شد كه از آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی جدا خودداری كنند.

فرخزاد گفت: انتظار داریم استاندار کمیته ای برای بهبود استفاده از آب در شهرها تشکیل دهد و برنامه ای برای بحران کمبود آب در سال جاری تدوین کند.

وی یادآور شد: باید برای رفع خسارات ناشی از خشکسالی گام برداریم و در این راستا تأکید بر تلاش برای دریافت وام های فشار آب است.

معاون عمرانی فرماندار کازوین گفت: در این موارد باید با کمک رسانه ها فرهنگ سازی کنیم تا مردم پس اندازها را جدی بگیرند.

در مورد آتش سوزی در مراتع نیز فرخزاد گفت: خشکسالی ، آتش سوزی در زمین های چمن زار بیشتر است ، بنابراین شوراهای دهیاری ها و شوراهای روستاها و جوامع باید بتوانند در این شرایط کمک کنند.

جلسه 2345

وی گفت: تمرکز باید بر پیش بینی منطقه بندی و بحران خشکسالی مناطق و نگهداری بالشتک های بالگرد توسط اهالی روستا باشد.

معاون عمرانی فرماندار کازوین گفت: شهرداری ها وظیفه ندارند آتش را در خارج از منطقه خاموش کنند اما در صورت لزوم ممکن است در قبال موارد قانونی مسئولیتی نداشته باشند و مدیریت و ماموریت بحران را اعلام کنند و موضوع به شهرداران رسیدگی می شود.

علی رحمانی ، معاون آژانس مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: “برای اطلاع رسانی صحیح ، سازمان جهاد کشاورزی ، آب منطقه ای و ABFA ترویج شده اند تا یک کمپین در مورد مسائل آب داشته باشند و کشاورزان و شهروندان با و با آنها. “

وی گفت: ما آماده همکاری در این زمینه هستیم تا بتوانیم حمایت مردم را قبل از هرگونه فشار آب جلب کنیم.

جلسه فرعی 2

رحمانی افزود: وام های فشار آب هنوز اعلام نشده است ، بنابراین انتظار داریم مدیران صنعت آب و برق برای دریافت به موقع سهم خود از این الگو پیروی کنند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کازوین یادآور شد: 200 میلیارد دامنه برای آب روستایی و 320 میلیارد دامنه برای مناطق محروم کشور که در صورت مهلت زمانی ، استان می تواند آن را مدیریت کند و برای کارهای اساسی هزینه شود.

وی آمادگی خود را برای کمک به مالی بحران آب اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا