اقتصادی

کنترل بخش زیادی از تنش آبی پاییز در خوزستان

مخبران/ خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به فصل پاییز؛ او گفت: “این فصل به گونه ای مدیریت شده است که تنش ها را کاهش دهد.”

صادق خلیلیان اهواز امروز در جلسه مشترک ستاد مقابله، هماهنگی و عملیات ستاد بحران منابع آب و کشاورزی با موضوع بررسی ذخایر سدهای آبی حوزه های مختلف و نظارت بر مصرف آب گفت:

به گزارش مخبران، وی با اشاره به فشار آب تابستانی در خوزستان گفت: خوشبختانه در فصل پاییز بر اساس هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مختلف و تغییر الگوی کشاورزی موفق به کنترل فشار بالای آب در استان شده ایم.

استاندار خوزستان گفت: کشت کلزا و چغندر قند در خوزستان در آنلاین و آبان کاهش یافته و در مقابل بحث توسعه کشت گندم در آذرماه را دنبال کرده ایم تا به بارندگی های زمستانی برسیم.

خلیلیان گفت: در بالای رودخانه های خارخه، دژ، کارون، مارون و جوهره تمهیداتی اندیشیده شده تا بتوانیم آب سدها را به مناطق زیر برسانیم و همه کشاورزان از این امر بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشکل هویجی تا حدودی برطرف شده و آب به دست اکثر کشاورزان این منطقه می رسد.

استاندار خوزستان گفت: در میدان چاه مشکل داشتیم و مقرر شد با اقدامات سازمان آب و برق، آب شبکه منطقه تامین شود.

خلیلیان با اشاره به وضعیت اخیر رودخانه مارون گفت: با هماهنگی انجام شده باید آب به شادگان برسد تا کشاورزان شادگان بتوانند کشاورزی کنند.

وی گفت: در بحث رودخانه جهور و تامین آب شرب و کشاورزی حجاب هماهنگی های لازم انجام شده تا آب مورد نیاز این قسمت برای سومین بار از سد کوثر رهاسازی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به فصل پاییز گفت: در این فصل تنش ها به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا