علمی و پزشکی

گاف خنده‌دار ارتش آمریکا با اف‌۲۲ مشهور

از تاریخ شنبه، ۱۱ فوریه، گروه آماتور ایلینوی، از بالون خود بی خبر است. به گفته یکی از کارشناسان:‌« به احتمال ۹۸٪، شیء ای که به آن شلیک شده است، همان بالون باشگاه ایلینوی باشد.»

دن بوون، مشاور بالون استراتوسفر در گفتگو با NPR گفت:«ما آماتورها قبل از ساقط شدن بالون یوکان، در حال تماشای K۹YO-۱۵ بودیم که به سمت آلاسکا می‌رفت.

بوون که ۱۲ سال است به تحقیق و طراحی بالون‌های کوچک، نظیر بالونی که توسط باشگاه ایلینوی استفاده می‌شد مشغول است و به آنها کمک می‌کند، گفت که آنها برای دنبال کردن K۹YO-۱۵ از یک وب‌سایت ردیابی استفاده می‌کردند. همچنین این وب‌سایت، امکان پیش‌بینی مسیر احتمالی بالون سرگردان را نیز دارد.

بوون گفت: «زمانی که پیش‌بینی‌ها نشان دادند ک K۹YO-۱۵ از آلاسکا به سمت یوکان در حال حرکت است، امیدوار بودیم که ردیابی نشود. اما لحظه‌ای که رهگیری یک شیء پرنده گزارش شد، ما می‌دانستیم که آن چیست و متعلق به چه کسی است!»

بووون در پاسخ به این سوال که آیا به نظر اون بالون Northern Illinois Bottlecap Balloon Brigade’s balloon در اثر شلیک ساقط شده است گفت:« قطعا بله!» و ادامه داد که این را با ۹۸٪ قطعیت و اطمینان می‌گوید.

اطلاعات بیشتر درباره این رویداد را در «اف ۲۲ به جای بالون جاسوسی اشتباهی به چه شلیک کرد؟» بخوانید.

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا