علمی و پزشکی

گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به سمت مرکز کشور

شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور در حال گسترش هستند و این هشداری برای موج پنجم بیماری است. در زمانی که شاهد شناسایی موارد جهش در هند و آفریقای جنوبی در برخی مناطق جنوبی این کشور هستیم.

به گزارش مخبران ، در حال حاضر 181 میلیون و 186 هزار و 17 مورد در جهان وجود دارد که از این تعداد 165 میلیون و 772 هزار و 239 نفر بهبود یافته اند اما متأسفانه 3 میلیون و 925 هزار و 227 نفر جان خود را از دست داده اند. همزمان ، در کشور ما 3 میلیون و 167 هزار و 741 نفر به بیماری عروق ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 2 میلیون و 835 هزار و 633 نفر بهبود یافته اند و 83 هزار و 845 نفر از اتباع کشورمان به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. او گم شده است.

در حال حاضر ، طبق گفته وزارت بهداشت ، هفته گذشته شاهد افزایش مداوم تعداد موارد سرپایی مثبت در کرونا و تعداد بیماران سرپایی مثبت در کشور در مقایسه با هفته قبل حدود 4٪ افزایش داشت. در استان های جنوبی کشور به ویژه در استان های بوشهر ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، کرمان و 5 یزد شاهد افزایش شیوع بیماری هستیم.

البته سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت دکتر به گفته علیرضا ریسی ، لازم به ذکر است که فصل گرما و ویروس های جهش یافته قطعاً می توانند در شیوع بیماری موثر باشند. بنابراین ، یک روش خاص برای جلوگیری از افزایش بیماری ؛ اولین مورد پیروی از پروتکل ها و دوم واکسیناسیون سالمندان و مبتلایان به بیماری زمینه ای است.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت ، 4،420،243 نفر دوز اول واکسن کرونا و 1،288،777 نفر دوز دوم دریافت کرده اند و تعداد کل واکسن های کشور به 5 رسیده است. این به 1،709،020 دوز رسیده است.

همزمان ، در حال حاضر 32 شهر سرخ ، 174 شهر نارنجی و 242 شهر زرد در کشور وجود دارد.

شهرهای قرمز تاج از جنوب به مرکز کشور گسترش یافته اند

در عین حال ، باید توجه داشت که طبق اعلام وزارت بهداشت ، در حال حاضر شاهد امتداد شهرهای سرخ کرونا از جنوب به مرکز کشور هستیم. همینطور شهرهای مهران در استان ایلام ، شهرهای داشستان ، دشتان ، دشتی ، دیر ، شهرهای عسلویه و کنگان در استان بوشهر ، شهرهای دماوند و فیروزوک در استان تهران ، شهرهای ایرانشهر ، کش ، قلعه جابل و جهادان ، کرمان و منوجان ، بستک ، بندرلنگه ، بندرعباس ، پارسیان ، جاسک ، حاجی آباد ، خمیر ، رودان ، کشم و استان میناب و یزد در استان هرمزگان در کشور قرمز کرونا قرار دارند.

بر اساس نشریه وزارت بهداشت ، تعداد موارد مثبت سرپایی در هفته گذشته در کشور 61293 نفر از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه است. همچنین تعداد بستری شدن های جدید در کشور در این مدت 8410 مورد و تعداد مرگ و میرهای جدید 854 نفر بوده است.

به همین ترتیب ، در کشور ، شاهد کاهش جزئی (کمتر از نیمی) در تعداد بیماران بستری در این بیماری ، 8.2 درصد کاهش در تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری و 4 درصد افزایش در تعداد بیماران سرپایی در مقایسه با هفته قبل

تهران

در تهران ، هفته گذشته ، از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه ، تعداد موارد سرپایی مثبت 5993 مورد ، تعداد بستری شدن در بیمارستان 1601 مورد و تعداد مرگ و میر جدید در این مدت 120 نفر بوده است.

به همین ترتیب ، تهران 10.5 درصد در بستری شدن در بیمارستان ، 32 درصد در تعداد بیماران فوت شده و 8.7 درصد در بیماران سرپایی کاهش یافته است.

همچنین ، در استان تهران ، در هفته های اخیر تعداد بستری ها و مرگ و میرها در استان کاهش یافته است ، اما میزان بستری شدن در بیمارستان ها بیش از میانگین کشوری و مرگ و میر کمتر از میانگین کشوری است.

البرز

در هفته های اخیر تعداد بستری ها و مرگ و میرها در این استان افزایش یافته است و میزان بستری شدن و مرگ و میرها بیش از میانگین کشوری است.

ایلام

در استان ایلام روند روند بستری در بیمارستان ادامه دارد ، اما میزان تلفات در این استان کاهش یافته است. در این هفته میزان بستری شدن در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر کمتر از میانگین کشوری است.

کرمان

در استان کرمان در هفته های اخیر ، روند قابل توجهی در بیمارستان بستری شده و تعداد کشته ها افزایش یافته است. میزان بستری شدن در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

هرمزگان

تعداد بستری شدن در این استان اندکی کمتر است ، اما تعداد کشته شدگان ثابت است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است. بیش از دو برابر میانگین کشوری.

بوشهر

تمایل به افزایش بیمارستان ها به قدری زیاد است که امید می رود این وضعیت ادامه یابد یا رو به زوال باشد. اما تعداد کشته ها بیشتر شده است. میزان بروز بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است.

یزد

در هفته های اخیر ، روند افزایش بستری شدن در بیمارستان برای سومین هفته متوالی در استان ادامه داشته و مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. تعداد بستری شدن در بیمارستانها از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری است.

خوزستان

تعداد بستری ها در این هفته کاهش یافته و تعداد مرگ و میرها در استان نیز کاهش یافته است. با این حال ، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

سیستان و بلوچستان

در هفته های اخیر روند افزایش بیمارستان ها و مرگ و میر همچنان ادامه دارد. میزان بستری شدن در بیمارستان برای اولین بار در یک سال به متوسط ​​ملی رسیده است و مرگ و میر استان از میانگین کشوری فراتر رفته است.

ارس

در این هفته ، تعداد بستری ها و فوتی ها در این استان همچنان در حال افزایش است. میزان بستری شدن در بیمارستان کمتر از میانگین کشوری است ، اما میزان مرگ و میر کمی بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا