ورزشی

گل نخست ایران زیرکانه، هوشمندانه و استثنایی بود/ فوتبال ایران مبتنی بر سیستم نیست

نیوز’نیوزنیوز:

بیژن ذوالفقارنسب در مصاحبه با مخبران ، درباره پیروزی تیم ملی ایران مقابل بوسنی با ارائه تیم جدید اظهار داشت: در حال حاضر قضاوت در مورد عملکرد تیم ملی بسیار دشوار و زود است. هیچ سیستم یا رویکردی در کوتاه مدت برای تعداد زیادی از بازیکنان اعمال نمی شود. باید بپذیریم که سیستم ملی فوتبال و باشگاهی ما به آن بستگی ندارد – درست مثل کشورهایی که سبک فوتبال دارند.

مربی سابق تیم ملی ایران تأکید کرد: این به شرایط بدنی بازیکنانی که فوتبال ایران بازی می کنند بستگی دارد. با وجود تعداد زیادی بازیکن و دونده اختصاصی که در طول بازی بیشترین فعالیت را دارند ، ما توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. با این حال بازیکنان ما از نظر فنی بین المللی نیستند.

وی با اشاره به کیفیت بازی بوسنی اظهار داشت: اگر سه سطح بین المللی را در نظر بگیریم ، بوسنی در جایگاه سوم قرار دارد و خیلی به سبک خاصی از فوتبال اعتماد نمی کند. بوسنی ما را در جام جهانی آرژانتین شکست داد و آنها در آن مسابقه شرایط مختلفی داشتند و از تیمی که شب گذشته بازی کردند بهتر بودند.

ذوالقرنسب در مورد اینکه بوسنی از 9 بازیکن اصلی خود مقابل ایران استفاده نکرد ، گفت: “در هر صورت ، این تیم قد و اندازه تیمی نبود که در جام جهانی بازی کرد و سه گل به ما زد.” بازیکنان بوسنیایی از نظر نام و جایگاه بین المللی آشنا بودند و فاقد استانداردهای فنی بالایی بودند. از طرف دیگر ، او خیلی سریع گلزنی کرد و نتوانست ما را تحت فشار قرار دهد.

کارشناسان فوتبال عملکرد ایران مقابل بوسنی را تحسین کردند و گفتند: “نباید این نتایج را از ما انتظار داشت و به راحتی انتظار می رود در مسابقات رسمی و دشوارتر پیروز شویم.” البته شرایط تیم ملی روز به روز بهتر می شود و فکر می کنم همان کار را ادامه دهد.

وی ادامه داد: وضعیت فنی ایران به دو موضوع اساسی بستگی دارد. اولاً ، شرایط بدنی و وضعیت مسابقه بازیکنان ، و ثانیا ، سیستم بازی تیم ملی در موفقیت تیم ملی بسیار مهم است.

زولگفرانسب در مورد ترکیب و تاکتیک های تیم ملی گفت: شب گذشته شجاعت خلیل زاده به یک مدافع چپ تبدیل شد و میلاد محمدی به او کمک کرد. ما تقریباً با ترکیب 1-2-3-4 بازی کردیم. ما در طول بازی با هم خوب کنار آمدیم و بازیکنان به دلیل حضور در زمان کارلوس کی روش در این تاکتیک موفق و موجه بودند. استقرار دفاعی ایران خوب بود.

کارشناسان فوتبال در حالی که توپ را از دفاع بوسنی برگرداندند ، درباره گلهای ایران گفتند: “ما بازیکنان باهوشی داریم.” بازیکنان خارج از کشور در این هدف موثر بودند. واضح است که آنها بهتر از مربیان باشگاهی ما آموزش دیده اند و از مربیان خارجی خود مشاوره مناسب تری دریافت می کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی گل اول ایران را کاملاً هوشمند ، باهوش و خارق العاده می داند: کاوه رضایی قبل از رسیدن به هدف و تیراندازی خط دروازه را مرور کرده بود و از آگاهی محیطی بالایی نسبت به شرایط خود برخوردار بود. این مشکلات نتیجه تمرین و تکرار است. کاوه رضایی بارها در تمرین این نوع اهداف را مرور کرده است.

دکمه بازگشت به بالا