اقتصادی

۱۰ هزار روستای کشور در طرح جهاد آبرسانی از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند

مخبران/کرمانشاه وزیر نیرو گفت: طرح جهاد آبرسانی به 10 هزار روستا در 31 استان آغاز شده است.

علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از پروژه های در دست اجرا شهرستان ثلاث باباجانی به ایجاد قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به 10 هزار روستای محروم است. کشوری که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارداد امضا کرده است. در حال حاضر این طرح با شناسایی روستاهای محروم در 31 استان کشور آغاز شده و پروژه هایی نیز در مدت چند ماه به اتمام رسیده است.

به گفته محرابیان، در حوزه آبرسانی به روستاهای محروم علاوه بر همکاری سپاه از ظرفیت گروه های خیریه آبرسانی نیز استفاده شده است.

وی از پایان طرح جهاد آبرسانی تا 30 ماه آینده خبر داد و افزود: در این روزها روستاهای محروم را شناسایی می کنیم تا روستاهای باقی مانده آبرسانی شوند.

وزیر نیرو در تشریح وضعیت ذخایر سدها در کشور گفت: در حال حاضر مجموع ذخایر سدهای کشور بیش از 25 میلیارد متر مکعب است.

محرابیان ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم بتوان در مشکل برق کارهای خوبی انجام داد، با توجه به آگاهی هایی که در جامعه به وجود آمده می توان در مشکل آب نیز گام خوبی برداشت.

وزیر نیرو درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه گفت: حدود سه هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب و برخی پروژه های نیروگاهی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه استان بسیار توانمندی است، ساخت سدهای خوبی در این استان آغاز شده است که برخی از آنها به اتمام رسیده یا در مراحل پایانی است و اگر توجه ویژه داشته باشیم می توانیم ظرف یک تا دو سال به اتمام برسانیم. .

وی افزود: یکی از پروژه های مهم استان طرح گرمسیری است که بخش قابل توجهی از آن زیر کشت رفته است و امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده در این سفر بتوانیم این طرح را تسریع کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا