اقتصادی

۲۵ هزار میلیارد تومان کسری سرمایه قطعه‌سازان

دبیر اتحادیه یکنواخت نیروگاه و صنعت ساخت قطعات با برجسته سازی چالش های پیش روی قطعه سازان گفت که تا پایان سال 1399 کمبود سرمایه در گردش قطعه سازان حداقل 25000 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش مخبران ، به نقل از این انجمن ، آرش محبی زاد گفت در سالهای اخیر پس از به چالش کشیدن تحریم ها علیه اپراتورهای قطعات و زنجیره تامین و خودروسازان در کشور ، آنها با تمام توان برای تأمین نیازهای کشور حرکت کرده اند: جنبش داخلی سازی و نگه داشتن چهار میز خاص به طور همزمان نتیجه است. اگرچه تولیدکنندگان در طول سال رونق تولید اجاق گاز اتومبیل سازی را در کشور گرم نگه داشته اند ، اما برخی از آنها مجاز به تعطیلی یا نیمه تعطیلی خطوط تولید نیستند. محدودیت های.

دبیر انجمن یکنواخت نیروگاه نیروگاه و ساخت قطعه در توضیح بسیاری از این موضوعات گفت: “این مشکلات بیشتر به دلیل افزایش کنترل نشده قیمت مواد اولیه ، عدم تخصیص ارز توسط بانک مرکزی و در نهایت سرمایه در گردش و نقدینگی است.” یک زنجیره ، به تولید داخلی گره خورده است.

در پایان سال 1399 کسری سرمایه در گردش قطعه سازان در کشور حداقل 25000 میلیارد تومان تخمین زده شد: این امکان وجود نداشت. این چالش های زیادی را برای تولیدکننده های قطعات کشور ایجاد کرده است.

محبی’نژاد اوایل هفته جاری افتتاح چندین خط تولید قطعه جدید در استان البرز وی خاطرنشان کرد و گفت: استان شاهراه مواصلاتی کشور است و به دلیل همجواری با دو خودروساز بزرگ کشور قطعه سازان البرز قطب اصلی زنجیره تامین خودرو محسوب می شوند. قطعه سازان در استان البرز پیشگام حرکت داخلی سازی قطعات خودرو هستند ، اما در همان استان واحدهای بسته یا نیمه بسته وجود دارد که تعداد آنها به قطعات تولید شده در حدود 100 دستگاه می رسد.

این اعضای هیئت مدیره انجمن قطعه سازان هامكون كمبود نقدینگی قطعه سازان البرز را برای تحقق برنامه جهش تولید در حدود 3300 میلیارد تومان ارزیابی كردند و اطمینان دادند كه مقامات و خودروسازان مربوطه پشتیبانی و تلاش لازم را برای رسیدگی به كشور انجام خواهند داد. عرضه. مشکلات زنجیره ای. این کار باید قبل از اینکه خیلی دیر انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا