۴ هزار و ۴۲۵ هکتار از زمین‌های زراعی و باغات گناباد خسارت دیدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، اسماعیل قربانی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان، بارندگی‌های دو ماهه اول امسال به بیش از ۴ هزار و ۴۲۵ هکتار از زمین‌های زراعی و باغات شهرستان گناباد خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: مجموع خسارت‌های وارد شده از سرما و یخبندان، بارش باران شدید، سیل، رگبار، تگرگ و رعد و برق به بخش‌های کشاورزی و زیرساخت‌های این حوزه در مراحل اولیه سه هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان این خسارت‌ها در اردیبهشت ماه به بخش کشاورزی شهرستان وارد شد افزود: بر اساس بررسی‌ها و بازدیدهای انجام شده در بخش زراعی، هزار و ۱۴۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی شامل گندم و جو به میزان ۲۷ میلیارد و یکصد میلیون تومان خسارت وارد شده است.

قربانی با بیان اینکه بر اثر این حوادث طبیعی غیرمترقبه پنج هکتار باغ پسته به طور کامل از بین رفته است تصریح کرد: علاوه بر خسارت شش میلیارد ریالی در این زمینه، دو هزار و ۵۲۶ هکتار دیگر از باغات پسته نیز خسارت دیده که برآورد اولیه نشان دهنده خسارت بیش از سه هزار میلیارد ریالی در این حوزه است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد وارد آمدن خسارت ۵۹ میلیارد ریالی به ۱۱ قنات و یک چاه دامداری را از جمله خسارت‌های وارد شده به بخش تأسیسات زیر بنایی آب و خاک بیان و اظهار کرد: بیش از ۴۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو آماده برداشت شهرستان نیز تا ۳۵ درصد خسارت دید و در خوش‌بینانه‌ترین حالت بیش از ۵۰۰ تن از محصول تولیدی این مزارع از بین رفت.

وی با بیان اینکه ۹۸۸ هکتار باغات بادام و زردالو مناطق کوهپایه‌ای شهرستان گناباد اواخر اسفندماه ۱۴۰۲ تحت تأثیر سرما و یخبندان قرار گرفت افزود: برآورد می‌شود این سرمازدگی و یخبندان بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال خسارت به این محصولات وارد کرد.

قربانی از بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست تا برای جلوگیری از خسارت‌های حوادث طبیعی غیرمترقبه از ساخت و سازهای غیر مجاز و ایجاد اراضی و باغات کشاورزی در مسیر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

دکمه بازگشت به بالا