اقتصادی

۷۴ پروژه عمرانی در بخش آب و فاضلاب خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد

مخبران/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: همزمان با هفته دولت ۷۴ پروژه عمرانی در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با مخبران، با اشاره به افتتاح پروژه‌های هفته دولت در راستای ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات رسانی در حوزه آب در خوزستان اظهار کرد: قرار است در هفته دولت ۶۰ پروژه آبرسانی و ۱۴ پروژه فاضلاب در شهرها و روستاهای خوزستان به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۵۸۹ هزار و ۶۹۱ نفر از خدمات ارایه‌شده در این زمینه منتفع خواهند شد.

 مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: در راستای تامین کمی و کیفی آب شرب شهرهای استان، شرکت آبفا خوزستان همزمان با هفته دولت ۶۰  پروژه عمرانی را در بخش آب با ارزش ریالی ۵۵۵۲ میلیارد ریال در ۱۶۲ روستا و ۱۴  شهرستان به بهره‌برداری می‌رساند.

کرمی نژاد عنوان کرد: پروژه‌ها شامل احداث و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب، خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه حذف کدورت آب، حفر و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال آب، احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهرها و روستاها است.

وی ادامه داد: در بخش آبرسانی شهری ۲۸ پروژه در ۱۴ شهرستان با اعتبار ۲ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال و در بخش آبرسانی روستایی ۳۲ پروژه در ۱۶۲ روستا با ارزش ۳ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: پروژه‌های هفته دولت این شرکت در شهرهای آبادان، رامهرمز، آغاجاری، باغملک، ایذه، خرمشهر، اندیمشک، دزفول، امیدیه، دشت آزادگان، هفتکل، اندیکا، مسجدسلیمان و اهواز اجرایی شده‌اند.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه در هفته دولت با اجرای این پروژه‌های عمرانی ساکنان ۱۶۲ روستا نیز از از خدمات ارایه‌ شده بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: این پروژه‌ها در روستاهای رامهرمز، حمیدیه، اهواز، ایذه، باغملک، اندیکا، هندیجان، مسجدسلیمان، دزفول، گتوند، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، آغاجاری و دزپارت، بهبهان و باوی اجرا شده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش فاضلاب ۱۴ پروژه در ۱۰ شهر با اعتبار ۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه‌ها در شهرهای خرمشهر، دزفول، رامهرمز، مسجدسلیمان، شوشتر، بهبهان، شادگان، امیدیه، بندرامام و اهواز وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

کرمی نژاد ادامه داد: در اجرای ۱۴ پروژه عمرانی در بخش فاضلاب شهری خوزستان، اجرای ۷۱  کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب، احداث و تکمیل ۲ باب ایستگاه پمپاژ و نصب ۷۱ هزار و ۶۵۵ فقره انشعاب فاضلاب در ۱۰ شهر استان اجرایی شده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا