علمی و پزشکی

۸۵ درصد ناباروری‌ها در مراکز سطح ۲ قابل درمان‌ هستند/ فعالیت ۱۳۴ مرکز سطح ۲ و ۳ در کشور

مخبران/خوزستان معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس نتایج پزشکی حدود ۸۵ درصد موارد ناباروری در مراکز سطح ۲ قابل درمان هستند، از فعالیت ۳۱ مرکز سطح ۲ در کشور خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح مرکز ناباروری سطح ۲ نجوا و بخش بیماران خارجی (IPD) بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، اظهار کرد: در دور دوم سفرهای استانی ریاست محترم جمهور، به نمایندگی از دکتر عین‌الهی، مقام عالی وزارت بهداشت، امروز این توفیق را داشتم که از پروژه‌های بهداشتی و درمانی جنوب غرب خوزستان بازدید کنم.

به گزارش مخبران، وی با اشاره به افتتاح مرکز ناباروری نجوا در آبادان افزود: رویکرد نظام این است که به سمت فرزندآوری برویم و با توجه به قانون جوانی جمعیت، همه مجموعه‌های متولی باید حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۲ داشته باشند که دانشگاه علوم پزشکی آبادان امروز با افتتاح این مرکز خوب و مجهز به این وظیفه قانونی خود عمل کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: بر اساس نتایج پزشکی حدود ۸۵ درصد موارد ناباروری در مراکز سطح ۲ قابل درمان هستند بنابراین مردم حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان می‌توانند از خدمات این مرکز مجهز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۰۳ مرکز ناباروری سطح ۳ فعال است، اضافه کرد: هر استان باید حتما یک مرکز سطح ۳ داشته باشد که استان خوزستان نیز این مرکز را دارا است.

کریمی خاطرنشان کرد: ۳۰ مرکز سطح ۲ نیز در کشور داشتیم که مرکز نجوای آبادان این عدد را به ۳۱ مرکز افزایش داد.

وی همچنین به افتتاح بخش بیماران خارجی (IPD) بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان اشاره کرد و گفت: آبادان به دلیل موقعیت جغرافیایی و استعداد و توانمندی بالایی که در حوزه بهداشت و درمان دارد، می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای جذب توریسم سلامت ایجاد کند که دانشگاه علوم پزشکی آبادان روی این موضوع تمرکز دارد و وزارت بهداشت نیز از این مهم حمایت می‌کند.

معاون وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان را از نظر افزایش تعداد تخت یک دانشگاه پیشرو برشمرد: در یک سال و نیم گذشته، مراکز بسیار خوبی در حوزه فعالیت این دانشگاه ایجاد شده و وزارت بهداشت نیز بر اساس رویکرد عدالت و تعالی نظام سلامت سعی می‌کند مراکزی که نسبت به قبل پیشرفت کمتری داشتند را حمایت کند تا هر چه سریع‌تر به شاخص‌های مورد نیاز برسند و به مراکز پیشرفته‌تر نیز کمک می‌کند تا به تعالی برسند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا