به لطف یک وبلاگ شرکتی، میگفتیم که امکان ادغام اطلاعات موجود در وبسایت فروشگاهی وجود دارد و به کاربران این امکان را میدهد تا ایده کاملتری از محصول یا خدماتی که استفاده میکنند به دست آورند. اما مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد.
بنابراین زمانی که می خواهید به اهداف زیر دست یابید، لازم است یک وبلاگ شرکتی راه اندازی کنید:
- ساختار هویت برند
یک شرکت نه تنها از محصولات یا خدمات برای فروش تشکیل شده است، بلکه یک واقعیت با هویت و ارزش های متمایز است. بنابراین، وجود یک وبلاگ به نام برند شما با یک تصویر خاص کمک می کند، که باید مطابق با انتظارات مخاطب هدف شما باشد.
- برای جوامع خود ارزش قائل شوید
در دنیایی که به طور فزاینده ای اجتماعی می شود، نقش ایجاد یک جامعه واقعی، یعنی گروهی از افراد وفادار که در اطراف شرکت شما جذب می شوند، مشهود است. افراد دیگر نمی خواهند سوژه های منفعل باشند که صرفاً محصولات را خریداری می کنند، بلکه اغلب به دنبال تعامل واقعی با شرکت هستند. گنجاندن امکان ارسال نظرات در یک پست در وبلاگ شما (یا به یک پست در پروفایل های اجتماعی شما) می تواند انتخاب خوبی باشد: از طریق این ابزار، مشتریان فعلی و بالقوه شما می توانند بازخورد خود را به شما ارائه دهند، بنابراین احساس بیشتری می کنند. درگیر یک مکالمه واقعی با برند شماست.
- خدمات مشتری اصلی را توسعه دهید
از طریق یک یا چند پست در وبلاگ خود، می توانید به بسیاری از سوالات مخاطبان خود به موقع پاسخ دهید.
برخی از شبهات نسبتاً رایج را می توان به روشی ساده و از طریق توضیح واضحی که بلافاصله در دسترس کاربر قرار می گیرد، حل کرد. برای مثال، ایجاد یک مقاله در مورد روشهای پرداخت در فروشگاه خود یا نحوه بازگرداندن چیزی ممکن است بسیار مفید باشد: به عنوان یک قاعده، اینها رایجترین مشکلاتی هستند که مشتریان آنلاین با آن مواجه هستند.
به این ترتیب، مخاطبان شما لزوماً مجبور نخواهند شد با خدمات مشتری شما تماس بگیرند و زمان بیشتری را هدر دهند. به طور خلاصه، پاسخ از قبل وجود دارد.
- بهبود سئو
برای هر کسب و کاری که به صورت آنلاین فعالیت می کند، بهینه سازی موتور جستجو (یا سئو) بسیار مهم است. اگر شرکتی در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نشود، گویی وجود ندارد. به همین دلیل است که یک وبلاگ شرکتی بسیار مهم است: ایجاد مقالاتی با کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار ما به ما این امکان را می دهد که بهتر ایندکس شویم و تا حد امکان در نتایج جستجو ظاهر شویم. این هدف ممکن است بدون وبلاگ شرکتی دست نیافتنی باشد.
مضرات راه اندازی یک وبلاگ شرکتی برای سایت فروشگاهی شما چیست؟
در هر صورت، هرکسی که قصد راه اندازی وبلاگ برای کسب و کار خود را دارد، باید از سرمایه گذاری زمان و منابع مربوطه آگاه باشد.
انتشار هر چند وقت یک مقاله بدون برنامه دقیق تحریریه کافی نیست. این به این دلیل است که گوگل در سطح سئو به کسانی که دقیق هستند و هم کسانی که در کار خود روی یک نوع کلمه کلیدی ثابت هستند پاداش می دهد.
هر کسی که یک وبلاگ شرکتی راه اندازی می کند باید بداند که قبل از گرفتن اولین نتایج زمان زیادی طول می کشد. در واقع، گوگل به چند ماه زمان نیاز دارد تا یک سایت را به درستی ایندکس کند و در نتیجه اولین بازدیدها را به یک وبلاگ بدهد. در ابتدا، دسترسی به وبلاگ نسبتاً کم خواهد بود، اما این طبیعی است. می گویند صبر از فضیلت افراد قوی است.
در نهایت، باید تلاش هایی برای یافتن وبلاگ نویسانی انجام شود که بتوانند مقالات دقیق، جالب و همچنین ساختار یافته سئو بنویسند. بنابراین، بخشی از بودجه شرکت باید روی متخصصان این حوزه (روزنامه نگاران، کپی رایترها و غیره) سرمایه گذاری شود، حتی اگر در برخی موارد استفاده از هوش مصنوعی می تواند بسیار مفید و سودمند باشد.
منبع: سئو در شیراز