علمی و پزشکی

یک بیماری خطرناک دیگر در چین

آفتاب نیوز:

براساس رسانه‌های چینی ، مقامات بهداشتی در جنوب میانمار شهر بایانور هشدار سلامتی سطح سوم صادر کرده اند. درجه چهارم بالاترین سطح اخطار است. منشأ شیوع احتمالی طاعون خیار هنوز مشخص نشده است. مقامات محلی مغول از مردم خواسته اند تا هرگونه مشکوک از طاعون خیار را گزارش دهند. وی بر لزوم پرهیز از شکار و خوردن گوشت حیوانات حامل طاعون خیار تأکید کرد.

طاعون خیار متداولترین نوع طاعون است و به دنبال آن یک باکتری به نام Yersinia pestis دیده می شود. مقامات چینی از ساکنان بایانور خواسته اند تا هر نوع مرموت را به مقامات گزارش دهند. سال گذشته ، دو نفر پس از خوردن گوشت مارموت در اثر طاعون درگذشت.

یکی دیگر از بیماری های خطرناک در چین است

منطقه خودمختار مغولستان داخلی چین با مغولستان و روسیه با شمال هم مرز است. ساکنان برخی از قسمت های مغولستان و همچنین منطقه خودمختار مغولستان داخلی ، چین معتقدند که خوردن گوشت مارماهی خام به آنها کمک می کند تا سالم بمانند. مارموت گونه ای از سنجاب است که دارای 15 گونه است. مارموت ها در مناطقی از آسیا ، اروپا و آمریکای شمالی زندگی می کنند.

در صورت عدم درمان ، طاعون خیار می تواند باعث مرگ شود. آخرین شیوع طاعون خیار در سال 2017 در ماداگاسکار. در آن زمان ، بیش از 300 نفر در کشور به طاعون خیار تسلیم شدند.

دانشمندان بعید است که طاعون خیار را گسترش دهند. امروزه پزشکان نه تنها آنتی بیوتیک ها را برای درمان مبتلایان به طاعون تجویز می کنند بلکه می دانند که چگونه آن را گسترش دهند. در همین حال ، همه گیری و دانش کافی از طاعون خیار در قرن چهاردهم (طاعون سیاه) در غیاب آنتی بیوتیک ها جان 50 میلیون انسان روی زمین را گرفت.

دکمه بازگشت به بالا