حوادث

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی مناطق

نیوز’نیوزنیوز:

در هشدار زرد آژانس هواشناسی اعلام شده است که این شرایط جوی فردا (هفتم شهریور) در اوج مازندران و گیلان و فردا (10 شهریور) در ارتفاعات استان های گلستان و مازندران و شمال آذربایجان غربی پیش بینی می شود.

براساس این هشدار ، احتمال طغیان ، بالا آمدن آب رودخانه ، رواناب و ایجاد اختلال در فعالیت های کشاورزی وجود دارد. بنابراین ، باید در ترافیک ، چرای دام و تخلیه دام در بستر و کنار رودخانه ها و جویبارها و همچنین تمهیدات لازم برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی در فضای باز احتیاط کرد.

سازمان هواشناسی هشدار زرد دیگری برای وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج بین نیمی تا 1.5 متر در ساحل جنوبی دریای خزر صادر کرده است.

بر این اساس ، فردا (9 سپتامبر) سواحل جنوبی دریای خزر متلاطم خواهد شد. بنابراین ، شناگران غرق می شوند ، شبکه های ماهیگیری از هم پاشیده می شوند ، قایق ها و قایق های کوچک می توانند غرق شوند و آسیب ببینند.

سازمان هواشناسی تأکید کرده است که فعالیت های شنا و ماهیگیری باید محدود شود و فعالیت های ماهیگیری باید محدود شود.

وقتی آژانس هواشناسی هشدار زرد صادر می کند ، این به معنای حوادث آب و هوایی است که در سفر و فعالیت های روزمره تداخل ایجاد می کند. هشدار برای افزایش آگاهی عمومی صادر می شود تا آنها بتوانند کمی بیشتر از حد معمول برای مقابله با حوادث شدید آب و هوایی آماده شوند. از طرف دیگر ، مقامات از این هشدارها آگاه هستند بنابراین می توانند در صورت لزوم گام بردارند.

دکمه بازگشت به بالا