بین الملل

همه آنچه باید درباره چالش “مومو” بدانید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، “Momo” چالشی است که در آن شماره تماس ناشناس ابتدا کاربران را به پیام Momo دعوت می کند. پس از ارسال پیام ، موجی از تصاویر ترسناک و پیام های خشونت آمیز کاربر را فرا می گیرد. مومو به اطلاعات شخصی قربانی ، از جمله مکانی که در آن قرار دارد ، دسترسی دارد. هنوز هدف اصلی این بازی و سازندگان آن مشخص نشده است.

مومو

کشورهایی که به این موارد بازی آنلاین توجه کرده اند آرژانتین ، مکزیک ، ایالات متحده آمریکا ، آلمان و فرانسه هستند و به نظر می رسد شیوع آن در آمریکای جنوبی بیشتر باشد. هدف از این بازی ترسناک فدا کردن کودکان و نوجوانان است. در حقیقت ، مومو در صورت عدم رعایت دستورات خود ، شب ها ظاهر می شود و آنها را لعن می کند ، کودکان و نوجوانان را تهدید می کند.

خطرات بازی Momo

اگرچه برقراری ارتباط با شماره های ناشناس و دریافت برخی از تصاویر و پیام های غیر مهم خطرناک نیست ، اما امکان سرقت اطلاعات کاربر ، جمع آوری شماره تلفن کاربر در پروفایل MOMO و دریافت آن بارها و بارها می تواند منجر به آزار و اذیت تلفنی شود. پیام های خشونت آمیز و تصاویر ترسناک ، خودکشی نوجوانان و تهدید آنها ، و احتمال اخاذی و اخاذی برای افراد آسیب پذیر ، به ویژه کودکان خطری ایجاد می کند.

چالش Momo در WhatsApp منتشر می شود و ذخیره هر شماره در WhatsApp باعث می شود که کاربران دیگر در WhatsApp صرفه جویی کنند ، بنابراین با اولین پیامی که به Momo ارسال می کنید ، شماره خود را به او می دهید و او می تواند با همان شماره شما را آزار دهد. خودت اقدام کن


بیشتر بخوانید:

داستان Momo Challenge چیست؟


حتی بعد از حذف کاربر و ایجاد کاربر جدید ، Momo دوباره شما را پیدا می کند و ارسال پیام های تهدید را از سر می گیرد. در هر صورت ، اگر درگیر چالش Momo هستید ، حذف کاربران WhatsApp و استفاده از شماره جدید راهی عالی برای خلاص شدن از پیام ها و تصاویر وحشتناک این نمایه خطرناک است.

محافظت از کودکان در برابر چالش Momo

چالش Momo برای ایجاد انگیزه در کودکان برای انجام آزار و اذیت و انجام کارهای خطرناک طراحی شده است. از آنجا که معلوم بود مومو یک چالش خودکشی است ، عکس عروسک مومو در پروفایل کسی ظاهر می شود که شما را جور دیگری صدا می کند. عملکرد کلی این پروفایل ها این است که مدیر نمایه Momo (که به پروفایل مخصوص زبان احتیاج ندارد) برای کودک از طریق فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی به کودک پیامی ارسال می کند که “بیایید با هم بازی کنیم” که این آغاز ماجرای تلاش برای برقراری ارتباط با کودک است.

مومو

بعد از اینکه مومو با کودک ارتباط برقرار کرد و کمی به او نزدیکتر شد ، به فعالیت هایی برمی گردد که کودک را می ترساند و سعی در انجام کارهای خطرناک دارد. به عنوان مثال ، ممکن است با نگاه ترسناک خود به کودک بگوید: “اگر یک شب با سرت به دیوار ضربه بزنی ، من می خوابم و مزاحمت می شوم.”

در برخی از کشورها و مناطق ، تلاش های زیادی برای غیرفعال کردن موم های پری انجام شده است. در ژوئیه سال جاری ، به عنوان مثال ، در اتریش و آلمان ، بسیاری از مشخصات اپیلاسیون شناسایی و رد صلاحیت شدند. طبق YouTube ، همه فیلم های حاوی پیام های Momo و سایر مطالب مرتبط حذف شده اند.

یکی از مهمترین جنبه های فرزندپروری ، کنترل والدین بر فعالیتهای کودکان در اینترنت و شبکه های اجتماعی است. در این راستا ، مادران و به طور کلی والدین همیشه باید به نحوه کار فرزندشان در شبکه های اجتماعی و تعامل با آنها توجه کنند. بنابراین ، قبل از هر چیز دیگری ، این افراد باید با سایت های شبکه های اجتماعی آشنا باشند و روش صحیح استفاده از آن را بیاموزند.

به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی مانند همه پدیده های انسانی جنبه های مثبت و منفی دارند و ما تصمیم می گیریم از کدام عامل می توان استفاده کرد و گرایش ما در کدام جهت است.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا