آنها او را دوست دارند، اما نمی توانند به وی رای دهند

آنها او را دوست دارند، اما نمی توانند به وی رای دهند

روزنامه آلمانی جودوش ایتیتونگ گزارش داد: “تابستان گذشته ، ترامپ پیش بینی کرد اگر در اسرائیل شرکت کند ، 98 درصد آرا را به دست می آورد.” اگرچه این ادعا اغراق آمیز است ، اما در واقع ، ترامپ در هیچ کجای جهان به اندازه دولت یهود محبوبیت چندانی ندارد و از اکثریت حمایت نمی کند.

تنها مشکل این است که اسرائیلی ها مجاز به رای دادن به ترامپ نیستند و یهودیان آمریکایی به شدت از بایدن دموکرات حمایت می کنند. فراتر از انتخابات کنونی ، این می تواند در میان اسرائیلی ها و مهاجرانی یهودی ساکن ایالات متحده یک مشکل باشد.

بیشتر شش میلیون یهودی در ایالات متحده به طور سنتی دموکرات هستند. نظرسنجی اخیر کمیته یهودیان آمریکا در مورد انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر این موضوع را تأیید می کند: 75٪ از یهودیان آمریکا می خواهند به بایدن رأی دهند ، در حالی که تنها 22٪ به ترامپ رأی می دهند. در اسرائیل تنها 21 درصد از نظرسنجی ها خواهان پیروزی بایدن هستند در حالی که 50 درصد ترامپ را ترجیح می دهند.

با توجه به اقدامات ترامپ طی چهار سال گذشته ، به راحتی می توان محبوبیت فعلی در اسرائیل را توضیح داد. جای تعجب نیست که بسیاری از اسرائیلی ها او را یک رئیس جمهور بشردوست و عالی آمریکایی می دانند. از سوی دیگر ، انتظار می رود که بایدن سیاست های باراک اوباما را ادامه دهد و بنابراین چندان مورد پسند اسرائیلی ها نیست.

اما نکته اساسی اینکه آمار آمریكا و اسرائیل نشان می دهد كه یهودیان اسرائیلی و آمریكایی طی سالهای اخیر مسیری طولانی را طی كرده اند: اسرائیل درست زیر نظر نتانیاهو پیش رفته است ، اما اكثر مردم آمریكا در مسیر ثبات و لیبرالیسم هستند.

310 310

دکمه بازگشت به بالا