قیمت ایزوگام به چه عواملی بستگی دارد؟

بیشتر ساختمان ها دارای یک پوشش مقاوم به نام ایزوگام می باشند که از ساختمان در مقابل تابش نور آفتاب، بارش باران و غیره محافظت می کند. ایزوگام به طور کلی از قیر و برخی الیاف مصنوعی تولید می شود و دارای انواع مختلفی می باشد.
فروش و نصب انواع ایزوگام در سراسر کشور ، عمدتا توسط نمایندگی مجاز و معتبر انجام می شود.
در تهران نیز با توجه به گسترگی شهر و شهرک های اطراف ، نمایندگی های مجاز ، فروش و نصب آن  را انجام می دهند. عایق پویان ، نمایندگی ایزوگام دلیجان در تهران ، فروش و نصب ایزوگام در شهرک غرب ، ایزوگام در اکباتان ، ایزوگام در تجریش و.. را با ضمانتنامه 10 ساله انجام می دهد 09125257792

قیمت ایزوگام به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل تعیین کننده قیمت ایزوگام

به طور کلی هزینه خرید و نصب ایزوگام مقدار ثابتی نداشته و عوامل مختلفی در تعیین قیمت آن نقش دارند. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم.

1.    نوع و برند ایزوگام

نوع و برند ایزوگامی که انتخاب می کنید یکی از عواملی است که در تعیین قیمت ایزوگام نقش دارد.معمولا جهت عایق بندی از دو نوع ایزوگام پلیمری یا دمیده استفاده می شود. توجه داشته باشید علاوه بر نوع ایزوگام، برند یا شرکتی که آن ایزوگام را تولید کرده است نیز اهمیت دارد و با توجه به برند ایزوگام قیمت آن می تواند متغیر باشد.

2.    متراژ و مساحت محیط

یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه نصب ایزوگام متراژ و مساحت محیطی می باشد که قرار است با استفاده از ایزوگام عایق بندی شود.به این صورت که اگر عایق بندی در متراژ های بزرگ تر و مساحت بیشتری انجام شود، هزینه آن بیشتر خواهد بود. اندازه گیری و تعیین متراژ در ابتدای کار توسط متخصصین انجام شده و پس از برآورد هزینه و در صورت تمایل مشتری، شروع به کار می کنند.

3.    حمل و نقل و جا به جایی ایزوگام

هزینه حمل و نقل و جا به جایی ایزوگام از دیگر عواملی است در تعیین هزینه نصب ایزوگام نقش دارد. این مورد شامل رساندن عایق ها و لوازم مورد نیاز جهت نصب ایزوگام به محل مورد نظر مشتری می شود. علاوه بر این لازم به ذکر است که در صورتی که متراژ کار بسیار بالا باشد و به وسایل و لوازم بیشتری جهت عایق بندی نیاز باشد، هزینه جا به جایی به مراتب نیز بیشتر شده و در نهایت هزینه کلی نصب ایزوگام نیز بیشتر می شود.

4.    زیرسازی و شیب بندی ایزوگام

یکی از مهم ترین کار هایی که قبل از نصب ایزوگام انجام می شود زیرسازی و شیب بندی سطح به سمت خروجی های آب می باشد که در هنگام بارندگی و غیره آب برو روی سطح ایزوگام جمع نشود.انجام دادن این کار به انتخاب مشتری بستگی دارد و در صورتی که مشتری تمایل داشته باشد از فروشنده و یا نصاب ایزوگام می خواهد زیرسازی ایزوگام را برای او انجام دهند.

برخی از انواع ایزوگام

1.    ایزوگام دمیده

در ساختار ایزوگام های دمیده ماده صلی که در آن ها استفاده می شود قیر می باشد.البته این قیر، قیر دمیده شده می باشد که در مقایسه با قیر معمولی از درجه نفوذ کمتری برخور دار می باشد. این نوع از ایزوگام از طریق دمیدن هوا به یک مازوت یا نفت کوره ای ساخته می شوند. به همین دلیل است که به این نوع از ایزوگام ها، ایزوگام دمیده گفته می شود. این نوع ایزوگام ها به دلیل ساختاری که دارند نسبت به دیگر ایزوگام ها طول عمر کوتاه تری داشته و همچنین در برابر آب و رطوبت مقاومت کمتری دارند.

2.    ایزوگام پلیمری

جهت ساخت و تهیه این ایزوگام های پلیمری همانند بسیاری دیگر از ایزوگام ها از قیر، مواد نفتی و محصولات پتروشیمی استفاده می شود که بخش عمده ی آن قیر می شود. به طوری که می توان گفت تقریبا 60 تا 70 درصد این ایزوگام ها از قیر می باشد. در کارخانه ها مواد دیگری مانند تیشو، پلی استر، پودر تالک، پلی اتیلن و غیره را با موادی که در بالا گفتیم ترکیب کرده و لایه ای بسیار محکم را ایجاد می کنند که در برابر نفوذ رطوبت مقاومت بالایی دارد. این لایه همان مایع پلیمر می باشد که در خط تولید به ایزوگام تبدیل می شود.

3.    ایزوگام تک لایه

در ایزوگام های تک لایه از یک لایه پلی استر سوزنی شکل استفاده شده است.این نوع ایزوگام ها دارای انعطاف پذیری بالایی می باشند و معمولا از آن ها جهت عایق بندی مکان هایی که عایق کاری آن ها به انعطاف بالایی نیاز دارد استفاده می شود.مقرون به صرفه بودن این نوع ایزوگام ها از جمله مزایای آن ها می باشد که باعث می شود افراد بتوانند با قیمت نسبتا کمتری سطح مورد نظر خود را عایق بندی کنند.

دکمه بازگشت به بالا