بدون تبعیض و فشار آمریکا به ایران وام بدهید

آمریکا

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما انتظار داریم صندوق بین المللی پول در اسرع وقت و بدون تبعیض و نفوذ از سوی لابی های سیاسی و فشار آمریكا ، به قوانین ایران پاسخ دهد.

به گزارش مخبران ، ریاست جمهوری عبدالناصر در پی جلسات عصر امروز و نشست بهار صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و همچنین روسای صندوق بین المللی پول ، وزرا و روسای بانک های مرکزی انجام شد. و رئیس م institutionsسسات مالی منطقه ماناپ (مناپ) “از زمان تاسیس QID-19 ، اقتصاد همه کشورها ، به ویژه کشورهای در حال توسعه به شدت آسیب دیده است و ایران یکی از کشورهایی است که بیشتر تحت تأثیر این اپیدمی قرار دارد” او گفت.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه کشورمان گفت: با این وجود ایران با وجود محدودیت های اعمال شده توسط آمریکا و سیاست فشار حداکثر خود ، ایران توانسته است مشکلات را برطرف کرده و اقدامات مناسب و آخرین رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه سال 1399 را انجام دهد. ” اما مانند اکثر کشورهای در حال توسعه برای پیشبرد سیاست های خود به منابع مالی نیاز دارد.

مقام عالی بانک مرکزی با اشاره به اقدامات م institutionsسسات مالی بین المللی در این زمینه گفت: در این راستا ، م institutionsسسات مالی بین المللی به کشورهای نیازمند کمک می کنند تا برخی امکانات مالی برای کنترل اثرات منفی بیماری و بهبود آنها فراهم کنند. رشد اقتصادی.”

همتی گفت: صندوق بین المللی پول تاکنون بیش از 100 میلیارد دلار به 85 کشور وام داده است که نزدیک به 16 میلیارد دلار به کشورهای منطقه ماناپ وام داده اند ، اما ایران ، یکی از اولین کشورهایی که بودجه های اضطراری را پذیرفته است ، قبول نمی کند تسهیلات بدون ذکر دلیل

وی گفت: متأسفانه در یادداشت اداری مورخ 15 اکتبر 2020 ، مدیر عامل گروه آمریکایی دستور داده شد با درخواست ایران برای دریافت تسهیلات مخالفت کند. بنابراین ، تمایل یک کشور برای محروم کردن کشور دیگر از دسترسی به منابع مالی مورد نیاز برای مقابله با اثرات QID-19.

رئیس کل بانک مرکزی این امر را مغایرتی آشکار با نگرش و اهداف سازمان بین المللی دانست: ما انتظار داریم صندوق بین المللی پول از تبعیض و نفوذ اعمال شده توسط لابی های سیاسی یا فشارهای ایالات متحده مبرا باشد. در اسرع وقت به این درخواست قانونی پاسخ دهید.

Menap به خاورمیانه ، شمال آفریقا ، افغانستان و پاکستان اشاره دارد.

منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) اشاره به خاورمیانه و شمال آفریقا دارد که برای توصیف کشورهای بزرگ تولید کننده نفت خاورمیانه و شمال آفریقا استفاده می شود.

از آوریل 2003 ، صندوق بین المللی پول در تجزیه و تحلیل آماری خود از اصطلاح Menap استفاده کرده است که شامل کشورهای منا (منا خاورمیانه و شمال آفریقا) و همچنین افغانستان و پاکستان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا