عراقچی:تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است

عراقچی:تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است

بر اساس اخبار آنلاین ، سید عباس عراقچی پس از جلسه با معاونان وزیر امور خارجه ایران و 1 + 4 ، روز شنبه گفت: “امروز ، تقریباً سه روز پس از کمیسیون مشترک ، ما بار دیگر جلسه کمیسیون مشترک درباره پیشرفت را تشکیل داده ایم.”

وی ادامه داد: خوب ، ما گزارش کارگروه را بررسی کردیم و بحث های خوبی را در کمیسیون مشترک داشتیم. به نظر می رسد درک جدیدی در حال شکل گیری است و اکنون یک نقطه مشترک در بین همه آنها وجود دارد و راهی که باید طی شود اکنون ارزش شناخته شده تری است. البته این راه آسانی نیست ، اختلافات پایان نیافته است و برخی از اختلافات جدی باید در جریان مذاکرات جدی بعدی به حداقل برسد.

معاون ظریف گفت: البته همانطور که بارها گفته ایم علاقه ای به دنبال مذاکرات طولانی مدت فرسایش نداریم. تا آنجا که بحث ها واقعاً روشن و گویا باشد ، مذاکرات به طور طبیعی ادامه دارد. ما امیدواریم که مذاکرات اکنون به جایی رسیده باشد که طرفین بتوانند روی متن مشترک کار کنند. نوشتن متن می تواند در حال حاضر ، حداقل در زمینه های عمومی تر ، آغاز شود.

آراچی ادامه داد: به همین منظور هیئت ایرانی متن های خاص خود را در زمینه هسته ای و تحریم ها تهیه کرده و آن را به همه طرف های دیگر ارائه کرده است و ما معتقدیم این متون که معرفی کردیم می تواند مبنای مذاکرات و نهایی باشد در چارچوب این متون ، ما امیدواریم که توافقاتی را برای پاسخگویی به خواسته های ایران و طرف دیگر بازگشت ایران به آن به دست آوریم.

وی در پایان گفت: “به نظر ما زمان شروع نوشتن متن فرا رسیده است. حداقل یك نظر كلی وجود دارد.”

311311

دکمه بازگشت به بالا