دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

عصر ایران شفاف گفت: “خبر خوب این است که افرادی که از آلرژی چشم رنج می برند گزینه های درمانی متفاوتی دارند اما همه نمی توانند علائم خود را در خانه درمان کنند.”

ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

مواد حساسیت زای مختلف از جمله شوره سر ، گرد و غبار و کپک می توانند باعث التهاب ملتحمه آلرژیک شوند. وقتی چشم انسان در معرض مواد حساسیت زا قرار می گیرد ، این شرایط باعث ترشح ماده ای به نام هیستامین در بدن می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه – غشایی که جلوی چشم و داخل پلک را می پوشاند – توسط لنز جذب می شوند.

وقتی ملتحمه آلرژیک را تجربه می کنید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم دقیقاً لن است ، دشوار است و پاسخ همیشه یکسان نیست. گاهی اوقات ، فردی از التهاب ملتحمه آلرژیک رنج می برد. در این حالت باید بلافاصله با چشم پزشک مشورت کنید. در مواقع دیگر ، ممکن است پلک نرم شود و نیاز به درمان داشته باشد ، اما این بدان معنا نیست که نیاز فوری به مراجعه به چشم پزشک است.

التهاب ملتحمه آلرژیک با سایر بیماری های مربوط به آلرژی از جمله اگزما (بثورات پوستی آلرژیک) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی های فصلی) همراه است. ورم ملتحمه آلرژیک می تواند شرایط را برای یک فرد مبتلا به سندرم خشکی چشم بدتر کند.

علائم ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

علاوه بر الل ، سایر علائم التهاب ملتحمه آلرژیک عبارتند از:

– قرمز

– سوزش

– خارش

– چشمان اشک آور

احساس گرد و غبار در یک جسم یا چشم خارجی

علاوه بر علائم ورم ملتحمه آلرژیک ، ممکن است دچار این موارد نیز شوید: عطسه ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی و سردردهای سینوسی که همگی علائم دیگر واکنش آلرژیک هستند.

ورم ملتحمه آلرژیک چگونه درمان می شود؟

بهترین راه برای مقابله با علائم آلرژی جلوگیری از هر چیزی است که باعث واکنش آلرژیک می شود. به عنوان مثال ، اگر به گربه ها حساسیت دارید و می دانید دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود که در خارج از منزل با او ملاقات کنید تا خطر واکنش آلرژیک به حیوانات خانگی وی را کاهش دهد. همین امر در مورد التهاب ملتحمه نیز وجود دارد. بهترین روش پیشگیری است.

اگر شما به طور مکرر به التهاب ملتحمه آلرژیک مبتلا هستید – پلک های شما نرم می شوند و چشمان شما آب می گیرد – و هیچ سرنخی درباره آلرژن عامل ایجاد این بیماری ندارید ، به شما توصیه می شود که به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید. پزشک شما قادر خواهد بود تشخیص دهد که به چه چیزی حساسیت دارید و چه زمانی علائم بروز می کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی کمک کند که خطر ورم ملتحمه آلرژیک و سایر مشکلات مربوط به آلرژی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر متخصص آلرژی تشخیص دهد که گرده گیاه می تواند علائم شما را ایجاد کند ، ممکن است توصیه کند در ساعات مشخصی از روز که بالاترین گرده گیاه است ، در خانه بمانید. با ایجاد تغییراتی در برنامه روزمره ، می توانید علائم خود را بدون استفاده از علائم کاهش دهید.

در صورت نیاز به اقدام جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک شما ممکن است مصرف آنتی هیستامین را در ابتدا توصیه کند ، اگرچه این ممکن است برای ورم ملتحمه آلرژیک کمک زیادی نکند. علائم چشم به سختی درمان می شوند. بنابراین ، دکتر شما ممکن است استفاده از قطره های چشمی ، نسخه و گزینه های بدون نسخه پزشک را توصیه کند.

اگر علائم شما شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه های تزریق را توصیه کند که به تدریج تحمل بدن در برابر مواد حساسیت زا را افزایش می دهد. اما این احتمالاً لازم نیست. علائم آلرژی چشم را می توان با از بین رفتن ماده آلرژی زا کاملاً بهبود بخشید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگرچه ممکن است با از بین بردن علت علائم شما بهبود یابد ، اما در صورت بروز هرگونه علائم نگران کننده ، نباید از کمک پزشکی دریغ کنید. اگر پلک شما به جای پلک لنز است ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. همچنین ، اگر هرگونه درد در کره چشم یا درد شدید در اطراف چشم احساس می کنید ، باید فوراً با پزشک مشورت کنید. پزشک شما باید علائم دیگری مانند انسداد شدید بینایی یا سردرد را در نظر بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا