فریاد هزاران شهروند فرانسوی؛ اسرائیل قاتل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مخبران ، چندین هزار نفر در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه در حمایت از فلسطینیان راهپیمایی کردند.

معترضین با سردادن شعارهای “فلسطین زنده خواهد ماند” ، “فلسطین پیروز خواهد شد” ، “اسرائیل قاتل ، همراه ماکرون” و “همه ما فلسطینی هستیم” در میدان جمهوری شعار دادند.

برتراند هیلبران ، رئیس انجمن همبستگی فرانسه و فلسطین ، که اعتراضاتی را در پاریس و سایر شهرها ترتیب داد ، گفت که آتش بس هیچ مشکلی را حل نکرده است. وی گفت: “این مبارزه برای همه کسانی است که به عدالت ، عزت و ارزشهای قانونی متعهد هستند.”

واله ، معترض 28 ساله در پاریس ، با پرچم فلسطین در اطراف خود گفت: “حتی اگر بمب گذاری به پایان رسیده باشد ، متجاوز همچنان در آنجا است.”

وی گفت: “ساکنان شیخ جراح هنوز در معرض خطر اخراج هستند و نوار غزه مسدود شده است.”

براساس این گزارش ، اعتراضات دیگر در شهرهای اطراف فرانسه برگزار شد. مقامات لیون گفتند که حدود 1100 نفر در جنوب شرقی شهر راهپیمایی کردند. حدود 1000 نفر در شمال لیل تجمع کردند.

اجراهای مشابه در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه و در جنوب تولوز و مون پلیه برگزار شد. عماد ، یکی از معترضین استراسبورگ گفت: “فلسطینی ها حق زندگی در صلح و داشتن یک کشور را دارند.” اسرائیل حقوق و خانه های ما را به سرقت برده است. “من فلسطینی هستم اما دیگر حق رفتن به آنجا را ندارم. خانواده من همه چیز را از دست داده اند.”

هزاران نفر روز شنبه در لندن مقابل Hyde Park در ویکتوریا تجمع کردند. معترضین با در دست داشتن علائم ، دست نوشته ها و پرچم های فلسطینیان حمایت خود را از شهروندان فلسطینی نشان دادند. حضور پرشور مردم در این نمایشگاه ها باعث شده است که ترافیک خودرو کند شود.

در جریان این تظاهرات ، عده ای از فلسطین حمایت کردند و پرچم این کشور را به همراه داشتند. دیگران روی دیوارها “فلسطین آزاد” را نوشته اند. در جریان این اعتراضات ، شعارهای “تروریست اسرائیلی” و “همه ما فلسطینی هستیم” شنیده می شد. معروف “شرم بر تو جانسون” در خیابان معروف داونینگ نیز شنیده شد.

عصر روز پنجشنبه ، پس از گزارش برخی منابع خبری از احتمال آتش سوزی ، کابینه امنیتی اسرائیل رسماً در مصر برای آتش بس و آتش بس وارد عمل شد. ساعتی بعد ، گروه های مقاومت فلسطین در بیانیه های جداگانه ای اعلام کردند که تا زمان پایبندی تل آویو به آتش بس متعهد می شوند.

فلسطینی ها برای جشن پیروزی مقاومت در خیابان های کرانه باختری از جمله غزه و بیت المقدس حضور یافتند ، اما همه رسانه های یونیستی شکست تل آویو را در این اقدام جدید در برابر مقاومت فلسطین و هزینه های سنگین پذیرفتند. از این دوره رژیم یونیستی.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا