معاون شهردار تهران تاکید کرد:
لطفالله فروزنده گفت: هدایت بودجه به سمت پروژههای عمرانی، ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت و همچنین باعث رونق اقتصادی میشود.
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطفالله فروزنده با اشاره به اینکه بودجه به گونهای طراحی و هدایت شده است که افزایش رفاه شهروندان را در پی داشته باشد، اظهار داشت: رویکرد شهرداری عدالت محوری است و بر همین اساس تلاش کردیم با مدیریت درست بودجه، سطح رفاه و ارائه خدمات به شهروندان فهیم پایتخت توسعه پیدا کند.
فروزنده گفت: توسعه حمل و نقل مهم است و سعی کرده ایم که در بودجه، سهم قابل توجهی در این دوره از مدیریت شهری برای آن در نظر گرفته شود، لیکن معتقدیم شهر تهران نیازهای دیگری از جمله نوسازی بافت فرسوده و… را نیز دارد که همه مهم هستند، سیاست مدیریت شهری بر آن است که اگر بودجهای انبساطی شود به سمت پروژههای عمرانی و توسعه پایتخت هدایت میشود.
وی افزود: هدایت بودجه به سمت پروژههای عمرانی، ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت و همچنین باعث رونق اقتصادی میشود.
معاون شهردار تهران در ادامه بیان کرد: زمانی باید نگران بودجه بودکه کسر بودجه وجود داشته باشد، و نقدینگی بدون پشتیبانی باشد و خلق پول بی جهت باشد؛ بر همین اساس سعی کردیم از راههای منطقی و معقول درآمدزایی انجام داده و دقیقا این افزایش درآمد را به سمت پروژههای عمرانی سوق دهیم، که نمونه بارز آن در شنبههای امید و افتخار کاملا مشهود است.
فروزنده در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه فضای سبز در پایتخت اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از مناطق کلانشهر تهران، صاحب پارک منطقهای شده اند؛ همچنین با سه بزرگراه مهم از جمله شوشتری، بروجردی و یادگار امام، گامهای بزرگی در جهت باز گشایی گره ترافیکی در پایتخت برداشته شده است.
وی گفت: عمده این پروژهها به دلیل داشتن معارض قریب به ۱۵ سال بر زمین مانده بود، و ما مسله معارض را که مردم سالها گریبانگیر آن بودند، حل و فصل کردیم.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: پروژه بروجردی گره ترافیک غرب را شکست و با افتتاح بزرگراه شوشتری و یادگار امام، گره ترافیکی شرق و آزادگان نیز مرتفع خواهد شد.
وی در ادامه به افزایش خطوط مترو در پایتخت اشاره کرد و افزود: طی این مدت ایستگاههای مترو خط ۶ و خط ۷ را که ناقص بود را تکمیل و حدود ۵۰ ایستگاه آماده و مهیا شد، ضمن اینکه عملیات خط ۱۰ نیز شروع شده و برنامههای متعددی نیز برای توسعه خطوط دیگر داریم.
فروزنده با اشاره به اینکه رویکرد ما این است که تهران ارزان اداره شود، تصریح کرد: با اقداماتی که در میادین میوه و تره بار انجام شد، سعی شده که خدمات را با ۴۰ در صد زیر قیمت بازار به مردم ارائه دهیم، همچنین در بحث ساختمان نیز رونق ایجاد شده و طبق مصوبات کمیسیون ماده ۵، به مردم اجازه داده شده که در صورت تجمیع در بافت فرسوده عوارض آنان صفر شود و یک طبقه تشویقی نیز خواهند گرفت.
وی ادامه داد: همچنین افزایش سطح خدمات در مناطق حاشیه تهران نیز بسیار مورد توجه مدیریت ارشد شهری بوده و نسبت به این امر بی تفاوت نبوده ایم و اقدامات لازم نیز در این خصوص انجام شده است.