ورزشی

شکست دختران هندبال ایران مقابل آنگولا در قهرمانی جهان

به گزارش شفاف، تیم ملی هندبال بانوان ایران در دومین دیدار خود در رقابت های جام جهانی ریاست جمهوری با نتیجه 41 بر 8 و 33 گل به مصاف آنگولا رفت.

تیم ملی ایران در دقایق ابتدایی بازی موفق به گلزنی نشد و در دقیقه 13 تنها یک گل به ثمر رساند و آنگولا 8 گل را به ثمر رساند. در نهایت نیمه اول با نتیجه 24 بر 4 به سود تیم ملی آنگولا به پایان رسید.

گل های نیمه اول این بازی را اراجو کیانی و مینا وطن پرست هر کدام با دو گل به ثمر رساندند. کیانی آرا در نیمه دوم 2 گل و نوری عباسی و مینا وطن پرست هر کدام یک گل به ثمر رساندند.

ایران پیش از این در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل رومانی با نتیجه 11 بر 39، نروژ 9 بر 41 و قزاقستان 25 بر 31 شکست خورده است. همچنین تیم ملی هندبال بانوان ایران پیش از این مقابل ازبکستان با نتیجه 32 بر 37 شکست خورده بود. این بازی یک تفاضل گل بزرگ برای ایران بود. تیم هندبال دختران ایران روز دوشنبه در بازی دیگری به مصاف تیم ملی کامرون خواهد رفت.

اسپانیا در 31 دسامبر میزبان مسابقات قهرمانی هندبال بانوان جهان بود. تیم ملی بانوان ایران در مرحله گروهی این مسابقات با نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه شد و با شکست مقابل هر سه تیم، در گروه C چهارم شد و به جام ریاست جمهوری راه یافت. تیم ملی ایران برای کسب عنوان قهرمانی جهان بیست و پنجم تا سی و دوم باید با تیم های کامرون، آنگولا و ازبکستان مبارزه کند.

دیگر گروه های جام حذفی پاراگوئه، اسلواکی، تونس و چین هستند. تیم های مرحله اول برای کسب مقام 25، تیم های سطح دوم رتبه 27، تیم های سطح سوم رتبه 29 و تیم های سطح چهارم رتبه 31 به رقابت خواهند پرداخت.

تیم ملی ایران برای اولین بار در تاریخ عنوان چهارمی آسیا را کسب کرد و جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد. ایران اولین تیم دارای حجاب اسلامی در مسابقات جهانی است.

زینب بجرافکن، فاطمه خلیلی، هانیه لاک، بحر ایزدگوشب، حدیثه نوروزی، آرجو کیانی آرا، مریم یوسفی، شقایق باپیری، مینا وطناپرست، سونا بیداد، شیما زارع، ناگر زندابمی، رشتریا ناندی زناباهی بازی می کنند. عزت الله رزمگر به عنوان سرمربی و خدیجه قانع به عنوان سرمربی هدایت تیم ایران را بر عهده دارند.

* برنامه و نتیجه تیم ملی هندبال بانوان ایران در جام ریاست جمهوری 2021:

ایران 32 – ازبکستان 37
ایران 8 – آنگولا 41
ایران – کامرون دوشنبه 22 دسامبر 20:00

دکمه بازگشت به بالا