اعلام شهرهای جایگزین برای سفر در ۸ استان پرمسافر

سفر | مس

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از شهرهای جایگزین برای سفر در هشت استان پرجمعیت و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش مخبران، مصطفی فاطمی گفت: بیش از 80 درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان های اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، گیلان، مازندران، هرمزگان و یزد رزرو شده است. بنابراین در این هشت استان شهرهای جایگزینی را شناسایی کرده ایم که هنوز مسکن خالی دارند.

به گفته وی، شهرهای آران و بیدگل، شهرضا و نجف آباد در استان اصفهان و مهریز و بافق در استان یزد به دلیل ظرفیت خالی مسکن واگذار شده است.

فاطمی همچنین گفت: بالغ بر 80 درصد از کل شهرستان های استان های گیلان و مازندران رزرو هستند بنابراین هیچ شهر جایگزینی در این دو استان اعلام نشده است.

استان ها و مراکز مسافرتی شهرهای جایگزین برای مسکن و مسافرت
اصفهان (اصفهان) آران و بیدگل، شهراجه، نجف آباد
بوشهر (بوشهر) تنگستان، عسلویه
خراسان رضوی (مشهد) نشابور، تابع
سیستان و بلوچستان (چابهار) کنارک، دشتیاری، سرباز
نیروها (شیراز) فیروزآباد، لر، مرودشت، کاجرون
هرمزگان (بندرعباس، قشم، کیش) میناب، بندرلنگه، سیریک
یزد (یزد) مهریج، بافگ
گیلان و مازندران (تمام شهرها مملو از مسافر است) ندارد

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی پیش از این مناطق خلوت بیشتری را برای سفر مردم به ناروج، البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، کرمان و مرکزی پیشنهاد کرده بود.

وی گفت: معرفی استان ها و شهرهای کم تردد و خلوت تر در ناروج به منظور تحویل سفر است.

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران اعلام کرد: قبل از شروع تعطیلات ناروج، ظرفیت اقامتی در جزایر کیش و کشم و شهرهای شمالی تقریبا تکمیل شده و به سختی می توان جای خالی پیدا کرد.

سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور از افزایش 25 درصدی تردد در جاده های کشور در بازه زمانی 25 تا 27 اسفندماه با افزایش تردد در محورهای منتهی به استان های شمالی خبر داد. سال گذشته 80 درصد بیشتر بود.

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای از بیشترین افزایش ترافیک جاده ای در استان های خوزستان، بوشهر، گیلان، کوم و سمنان در مدت مشابه سال گذشته خبر داد. . تردد در استان خوزستان 66 درصد و سمنان 46 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

تورهای ناروج دو سال بعد با حداقل محدودیت در پیک ششم کرونا اجرا می‌شود، وزارت راه و گردشگری افزایش 30 درصدی تورها را نسبت به نوروز سال 98 پیش‌بینی می‌کند. در آن سال 74 هزار و 300 شب اقامت به ثبت رسید و تعداد مسافران 18 میلیون نفر برآورد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا